Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
Alles over de Grote Netwerf

Eerst even dit

Met de grote netwerf maken we het strafste internet nog straffer. Telenet investeert 500 miljoen euro in zijn netwerk. Het is de meest ingrijpende aanpassing van het netwerk in de geschiedenis van Telenet. Zo hoort Vlaanderen binnenkort bij de digitale toppers van Europa. 

 
 

De werken in detail

We veranderen alle versterkers (150.000) en onderdelen (de grijze Telenet-kasten op het voetpad, aan de gevel, op palen,…) . Dat doen we op werkdagen tussen 7. 30 en 18 u. Daarna kunt u terug bellen, surfen en tv-kijken.

  • We moeten daarvoor niet bij u  in de zaak binnen zijn.
  • Bent u gevestigd in een appartementsgebouw? Dan kan het zijn dat onze technicus in een gemeenschappelijke ruimte (garage, kelder, hal,...) een onderdeel moet vervangen. Niemand aanwezig? Dan laat hij een kaartje achter met de vraag om hem te contacteren.

Opgelet

  • Tijdens de werken in uw buurt zijn uw vaste Telenet-diensten (internet, vaste telefonie en tv) onderbroken. Enkele werkdagen voor en na de werken kunnen er ook nog onderbrekingen zijn.
  • Bellen, sms’en en surfen via 3G/4G met uw gsm blijft mogelijk.
 
 

We willen u zo goed mogelijk informeren

U krijgt van ons een kaartje 8 weken voor de start van de werken (met info over wat de werken voor u betekenen). De dag voor de werken sturen we u een herinnering via e-mail of sms. Kijk dus zeker uw contactgegevens na in Mijn Telenet.

Tip

  • Blijft u graag op de hoogte van De Grote Netwerf? Geef via deze pagina uw gegevens door en we bezorgen u de nodige informatie of bel naar 0800 60 600.
  • Hier vindt u een overzicht van de back-up oplossingen die u nog kunt bestellen en activeren voor de start van de werkzaamheden. 

 

  • Onze Telenet Support-app geïnstalleerd? We sturen u een bericht in de app als er onderhoudswerken zijn bij u.
  •  

     
     

    Kunt u na de werken niet surfen, tv-kijken en bellen?

    Schakel uw toestellen (Modem, Access Point, Switch, Powerline-adapters, Digibox/Digicorder) uit, haal de stekker 10 seconden uit het stopcontact en herstart ze in deze volgorde.

    1. Steek de stekker van uw modem opnieuw in. Wacht tot hij volledig is opgestart (maximum 2 minuten). Blijven de blauwe lampjes op uw Telenet-modem knipperen? Dan krijgt uw modem een software-update. Trek de stekker zeker niet uit!
    2. Is de modem volledig opgestart? Steek dan de stekker van uw access point of of switch (als u die toestellen heeft) weer in het stopcontact
    3. Steek nu de stekker van uw Digibox of Digicorder opnieuw in het stopcontact. Nadat het tv-menu volledig is opgeladen, kunt u opnieuw digitaal tv-kijken.

    Opgelet: Is er schade of zijn de werken niet goed afgewerkt? Contacteer ons op 0800 60 600 (op werkdagen van 8 tot 22 uur) en dan doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

     
     

    Relevant voor u

    Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
    Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

    Graag hulp of meer uitleg?

    Bel ons

    Bel ons

    Stel uw vraag op 015 33 22 66

    Bel ons
     
    Mail ons

    Mail ons

    Stel uw vraag via ons contactformulier

    Mail ons
     
    Kom langs

    Kom langs

    Bezoek een business partner

    Kom langs