Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Alles over de levering van je Telenet-toestel

Wil je meer weten over de levering van specifieke Telenet-hardware (modem, Wifi-Boosters of decoder) of is er iets anders niet duidelijk? Hier vind je alle antwoorden!

Waarmee kunnen we je helpen?

Levering

 

Installatie en activering

 

Betaling via aanrekening

 

Toestellen inleveren

Online bestelling geplaatst?

Wij doen er alles aan om je toestel binnen 2 tot 4 werkdagen (uitgezonderd op zon -en feestdagen) na je online bestelling te leveren bij je thuis, op je zaak of op een ander adres in België.

 

Heb je 4 werkdagen na je bestelling je toestel nog niet ontvangen? Contacteer ons op 0800 68 000.

Je bestelling volgen

Na je bestelling ontvang je een e-mail van PostNL met daarin een track & trace-code waarmee je de levering kan opvolgen.In de e-mail staat bij Verwacht bezorgmoment een tijdsindicatie. Handig, want zo weet je meteen wanneer je de koerier mag verwachten.

Geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Kijk zeker eens in de spamfolder van je mailbox. Toch geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Contacteer ons op 0800 68 000.

 
 

Niet thuis?

Je ontvangt een e-mail en een kaartje van de koerier dat je het toestel kan afhalen op vertoon van je identiteitskaart in een afhaalpunt in je buurt.  

 

Niet afgehaald na 7 dagen? Je toestel wordt teruggestuurd naar Telenet en je bestelling wordt geannuleerd, zonder extra kosten.

 

 
 

Is je toestel of de verpakking beschadigd?

  • Teken niet voor ontvangst en weiger je bestelling. Bestel ten vroegste 2 dagen later je toestel opnieuw online. Zo ben je zeker dat je nieuwe bestelling correct geregistreerd wordt.
  • Heb je al getekend voor ontvangst en merk je pas achteraf dat het toestel beschadigd is? Ga dan naar een Telenet-winkel of een retourpunt in je buurt. 

 

Kies je voor een retourpunt? Vergeet dan je verzendlabel niet uit te printen en mee te nemen.

Je ontvangt ook een e-mail van PostNL met de link naar www.postnl.be/nietthuis. Daar kan je, met behulp van de code op je kaartje, tot 22u:

  • een ander leveringsmoment kiezen.
  • beslissen om het toestel te laten leveren in een afhaalpunt naar keuze.

Was je niet thuis bij de tweede aanbieding van de levering?
Je ontvangt een e-mail en een kaartje van de koerier dat je het toestel kan afhalen op vertoon van je identiteitskaart in een afhaalpunt in je buurt. 

  • Niet afgehaald na 7 dagen? Je ontvangt een herinneringsmail van PostNL om je toestel af te halen in het afhaalpunt.
  • Niet afgehaald na 14 dagen? Je toestel wordt teruggestuurd naar Telenet en je bestelling wordt geannuleerd. Er worden geen kosten aangerekend.
     
 
 

Je bestelling annuleren

  • Bij levering: je kan het toestel weigeren bij de levering. De koerier neemt het toestel dan terug mee en je bestelling wordt geannuleerd. Annuleer je je toestel? Dan blijven je huidige Telenet-diensten behouden.
  • Na levering: je hebt 14 dagen de tijd om je toestel zelf naar een Telenet-winkelpunt te brengen. 

Fijn, dan kan je nu je Telenet-toestel zelf installeren. Kijk hiervoor naar de meegeleverde installatiegids of raadpleeg onze online stappenplannen op telenet.be/business/diensteninstalleren.

 

Ontbreekt er iets? Lukt het niet om je toestel te installeren volgens de instructies?

  • Bel dan naar de Telenet–klantendienst op 0800 68 000.

 

 
 
  • Je betaalt de huur van je Telenet-toestel en een eenmalige leveringskost (€4,13) via je factuur.
  • Geniet je van een promotie? Dan brengen we je hiervan op de hoogte.

 

 
 

Wil je een toestel inleveren?

Heb je een nieuw toestel gekregen? Dan vragen we je om je oude toestel binnen te brengen bij een retourpunt of een Telenet-winkel.

Beslis je zelf om je toestel terug in te leveren (bv. omdat je ze niet meer nodig hebt)? Contacteer ons dan even vooraf.

 

Zodra we je toestel hebben ontvangen, brengen we je retour zo snel mogelijk in orde.

digibox/digicorder/tv-box
  1. Haal de stroomkabel uit het stopcontact. 
  2. Verwijder de hdmi-kabel, coaxkabel en stroomkabel uit de decoder. 
  3. Breng je decoder terug, samen met de afstandsbediening en stroomkabel.
netwerk-booster
  1. Haal je toestel uit het stopcontact
  2. Lever je toestel in, samen met alle bijhorende bekabeling.
modem

Belangrijk: onze oudere modems (type CH6643E) kan je gewoon inleveren in het recyclagepark. Nieuwere modems kan je inleveren via een retourpunt of in een Telenet-winkelpunt.

Welke modem heb ik?

  1.  Haal je toestel uit het stopcontact.
  2. Verwijder de netwerk- en telefoonkabels uit je modem. Laat het andere uiteinde van de kabels in je toestel(len).
  3. Draai de coaxkabel aan je modem los met een steeksleutel. Het andere uiteinde laat je hangen.aan de netwerkverdeler
  4. Lever je toestel in, samen met alle bijhorende bekabeling

 

Opgelet: jnetwerkverdeler hoef je niet te verwijderen. Ook alle coaxkabels aan de netwerkverdeler laat je hangen.

Hoe terugbrengen via een retourpunt?

  1. Verpak je toestel samen met de bijhorende kabels (en eventueel de afstandsbediening)  en druk je persoonlijke verzendlabel af. 
  2. Zoek een retourpunt in je buurt op basis van je postcode of woonplaats. 
  3. Kleef het verzendlabel op de buitenkant van de verpakking en lever je toestel in bij het retourpunt. Wij zorgen voor de rest!

 

Belangrijk: Telenet werkt samen met PostNL voor de heen-en retourzending. Voor een gratis terugzending is het belangrijk dat je een van onze retourpunten gebruikt en het pakket niet binnenbrengt bij Bpost.

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel uw vraag via WhatsApp

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs