Wil je meer weten over de levering van specifieke Telenet-hardware (modem, Wifi-Boosters of decoder) of is er iets anders niet duidelijk? Hier vind je alle antwoorden!
Levering
Installatie en activering
Betaling via aanrekening
Toestellen inleveren
Wij doen er alles aan om je toestel binnen 2 tot 4 werkdagen (uitgezonderd op zon -en feestdagen) na je online bestelling te leveren bij je thuis, op je zaak of op een ander adres in België.
Heb je 4 werkdagen na je bestelling je toestel nog niet ontvangen? Contacteer ons op 0800 68 000.
Na je bestelling ontvang je een e-mail van PostNL met daarin een track & trace-code waarmee je de levering kan opvolgen.In de e-mail staat bij Verwacht bezorgmoment een tijdsindicatie. Handig, want zo weet je meteen wanneer je de koerier mag verwachten.
Geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Kijk zeker eens in de spamfolder van je mailbox. Toch geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Contacteer ons op 0800 68 000.
Je ontvangt een e-mail en een kaartje van de koerier dat je het toestel kan afhalen op vertoon van je identiteitskaart in een afhaalpunt in je buurt.
Niet afgehaald na 7 dagen? Je toestel wordt teruggestuurd naar Telenet en je bestelling wordt geannuleerd, zonder extra kosten.
Kies je voor een retourpunt? Vergeet dan je verzendlabel niet uit te printen en mee te nemen.
Je ontvangt ook een e-mail van PostNL met de link naar www.postnl.be/nietthuis. Daar kan je, met behulp van de code op je kaartje, tot 22u:
Was je niet thuis bij de tweede aanbieding van de levering?
Je ontvangt een e-mail en een kaartje van de koerier dat je het toestel kan afhalen op vertoon van je identiteitskaart in een afhaalpunt in je buurt.
Fijn, dan kan je nu je Telenet-toestel zelf installeren. Kijk hiervoor naar de meegeleverde installatiegids of raadpleeg onze online stappenplannen op telenet.be/business/diensteninstalleren.
Ontbreekt er iets? Lukt het niet om je toestel te installeren volgens de instructies?
Heb je een nieuw toestel gekregen? Dan vragen we je om je oude toestel binnen te brengen bij een retourpunt of een Telenet-winkel.
Beslis je zelf om je toestel terug in te leveren (bv. omdat je ze niet meer nodig hebt)? Contacteer ons dan even vooraf.
Zodra we je toestel hebben ontvangen, brengen we je retour zo snel mogelijk in orde.
Belangrijk: onze oudere modems (type CH6643E) kan je gewoon inleveren in het recyclagepark. Nieuwere modems kan je inleveren via een retourpunt of in een Telenet-winkelpunt.
Opgelet: je netwerkverdeler hoef je niet te verwijderen. Ook alle coaxkabels aan de netwerkverdeler laat je hangen.
Belangrijk: Telenet werkt samen met PostNL voor de heen-en retourzending. Voor een gratis terugzending is het belangrijk dat je een van onze retourpunten gebruikt en het pakket niet binnenbrengt bij Bpost.
Graag hulp of meer uitleg?