Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Zo sorteert Outlook automatisch uw mails

 
 
 
 

U lijdt onder een overvolle mailbox? U mist soms mails over belangrijke projecten? Laat voortaan Outlook uw mailbox opkuisen. Automatisch! Hoe?

Outlook is slimmer dan u denkt. Daarvan kan u profiteren! Het programma bespaart u veel tijd wanneer het uw mails automatisch filtert.

Programmeer uw inbox

Helemaal automatisch werkt Outlook niet. Niet zoals Gmail doet met de Prioriteitsinbox waarin het persoonlijke mails van de rest scheidt.

Wel kan u Outlook eenvoudig aan het werk zetten.

Kies in het Start-menu voor ‘Verplaatsen’.

Vervolgens maakt u regels aan voor zaken die automatisch mogen verlopen. 

Het is interessant om de mails die aan u persoonlijk gericht zijn, in een aparte categorie te laten toekomen. Dit zijn de belangrijkste mails. 

  1. Kies voor ‘Regel toepassen op berichten die ik ontvang’.
  2. Vink aan: ‘Waar mijn naam in het vak Aan staat’.
  3. Wijs het bericht toe aan de categorie ‘categorie’.
  4. Kies een categorie, of maak een nieuwe aan.
  5. Laat Outlook meteen uw hele inbox filteren.

Maak categorieën per project

Kijk in ‘Regel toepassen op berichten die ik ontvang’ zeker ook naar andere mogelijkheden. Zo maakt u, bijvoorbeeld, een aparte categorie voor mails waarin u alleen in cc staat. Of laat u mails van eenzelfde project automatisch in één map toekomen. Of nieuwsbrieven uit de persoonlijke mails filteren.

Eens de regels ingesteld, blijft uw inbox overzichtelijk. 

Bekijk ook

  • Ondernemers bereikten samen 5,7 miljoen klanten.

    In december zetteTelenet Business 200 ondernemers gratis in de kijker met de actie

    lees meer
  • REDIRECT - Mis deze 6 IT-trends voor zelfstandigen en kleine ondernemers niet in 2018

    De evoluties op het vlak van IT gaan ook in 2018 razendsnel. Welke IT-trends mag u niet missen dit jaar?

    lees meer
  • 5 voordelen van digitaal factureren

    Stuurt u nog facturen per post naar uw klanten? Dit kan efficiënter.

    lees meer