Bel met een glimlach
Klanten die meteen geholpen worden aan de telefoon, klagen minder en kopen meer. Maar hoe worden uw telefoontjes klantvriendelijker?
lees meerWhatsappjes stromen continu binnen. Voor u het weet hebt u 23 gemiste mails. Ondertussen wordt u gebeld, verschijnen er nieuwe Facebook-berichten en popt ophefmakend nieuws op het scherm van uw smartphone op. Hoe vindt u in hemelsnaam nog de tijd om te werken?
Sociale media, telefoon en mail proberen u voortdurend af te leiden van het echte werk.
Maar voortaan wordt u weer zelf de baas van uw tijd… met deze 5 tips.
Werktijd creëren doet u in de eerste plaats door werktijd in te plannen. Dat is een basisadvies in timemanagement. Plan de grote blokken van uw dag op voorhand in en laat u niet storen tijdens de uitvoering hiervan.
Consulteer uw mail, bijvoorbeeld, nog maar 3 keer per dag tussen deze blokken.
Zet uw smartphone uit of op vliegtuigstand bij het uitwerken van een taak. Handig zijn ook time management-apps als ClearFocus (Android) en SelfControl (iPhone). Zij bewaken uw werktijd door internet en apps te blokkeren.
U hoeft niet op alle sociale media aanwezig te zijn. Kies vooral voor deze waarop uw klanten actief zijn. Weeg de investering in tijd en geld af tegen wat het u oplevert.
Check bijvoorbeeld het artikel Werkt Facebook voor uw sector?
Blijf zelf de baas over storende geluiden en berichten op uw smartphone. Kies in de instellingen welke apps u mogen storen. Zet zoveel mogelijk notificaties uit.
Durft u de smartphone volledig uitzetten? Steeds meer zelfstandigen gaan voor een korte digitale detox-periode. Het levert hen productieve werkuren op… of een heerlijke vakantie.
Zin om eens te proeven van een digitale detox? Test deze 6 Digitale detox-tips om helemaal offline te reizen.
Klanten die meteen geholpen worden aan de telefoon, klagen minder en kopen meer. Maar hoe worden uw telefoontjes klantvriendelijker?
lees meer"Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.
lees meerElk gemist gesprek kan een gemiste opdracht zijn. Hoe voorkomt u dit omzetverlies? Met onze simpele tips, uiteraard.
lees meer