Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Wifi voor uw klanten? Ja, maar in alle veiligheid.

 
 

Wat als u al uw klanten een sleutel zou geven van uw voordeur? Zou u nog rustig slapen? Met het wachtwoord van uw wifi is dat net hetzelfde. Iedereen kan binnen. Tenzij u kiest voor een aparte toegang voor uw bezoekers. Strikt gescheiden van uw eigen, zakelijk netwerk. Dat is één van de grote voordelen van professionele wifi. Bovendien is gratis wifi voor uw bezoekers goeie reclame voor uw zaak. Ook letterlijk.

Laat niemand binnenglippen langs de achterdeur

Aan alle kanten worden we om de oren geslagen met waarschuwingen tegen hacking en phishing. En toch laten heel wat ondernemers een digitale deur op een kier staan. Dit door hun klanten toe te laten op het wifinetwerk van de zaak zelf. Voor elke beginnende hacker zoveel als een open achterdeur. Met toegang tot alles wat op uw netwerk is aangesloten. De oplossing? Kies voor een professioneel wifinetwerk met twee gescheiden toegangen. Eén voor uw gasten en één voor u, uw personeel en uw onlinetoepassingen. Dat kan gelukkig met één en dezelfde modem als voor uw zakelijke wifi.

Een persoonlijke service, ook via wifi

Een gecontroleerde toegang tot uw wifi biedt heel wat voordelen. U voorkomt niet alleen ongewenst bezoek, u kan ook het wifiverbruik monitoren, zowel dat van uw zaak als dat van uw klanten. U ziet welke toestellen met het netwerk verbonden zijn. En u kan zelfs de toegang tot uw wifi blokkeren, mocht dat nodig zijn. U behoudt de controle. U bent de baas, tenslotte.

Maak van uw wifi een reclamekanaal

De manier waarop uw klanten aanloggen is nog iets dat u zelf bepaalt.

 

  1. Via een wachtwoord? De eenvoudigste manier om uw netwerk te beveiligen, maar niet de meest ideale oplossing. Zeker niet als u dit overal afficheert.
  2. Via een welkomstpagina van uw zaak? Handig, want u kan daarop zelfs promoties of nieuwigheden in de kijker zetten.
  3. Via Facebook? Als u bezoekers vraagt in te checken met hun Facebook-account wordt het nòg interessanter. Meteen weten al hun vrienden dat ze bij u zijn langsgeweest. En zo kunnen ze op uw Facebook-pagina likes, foto's en reviews achterlaten.

Serveer straffe wifi bij de koffie

Of u nu een horecazaak hebt, een wachtzaal of een receptie, overal waar mensen moeten wachten verwachten ze wifi. 70% van Vlaamse consumenten gaf dat ook expliciet aan. Liefst via een veilig, stabiel en snel netwerk. Omdat Wifi Business werkt op basis van supersnel Business Fibernet, kan u zorgeloos al uw bezoekers tegelijk een prettige online-ervaring bezorgen. En dat komt ook weer het kwalitatieve imago van uw zaak ten goede. En ondertussen houdt u voor uzelf zoveel bandbreedte vrij als u nodig hebt voor uw eigen zaak. Beveiligd met een stevige scheidingsmuur.

Zo zorgt u voor tevreden klanten, krijgt u extra reclame en slaapt u op uw twee oren.

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

  • Bel met een glimlach

    Klanten die meteen geholpen worden aan de telefoon, klagen minder en kopen meer. Maar hoe worden uw telefoontjes klantvriendelijker?

    lees meer
  • G&D Solutions

    "Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.

    lees meer
  • Gemiste oproepen kosten omzet! 4 tips om het te vermijden

    Elk gemist gesprek kan een gemiste opdracht zijn. Hoe voorkomt u dit omzetverlies? Met onze simpele tips, uiteraard.

    lees meer