Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Hoe installeert tony uw vaste telefonie?

Tony en zijn collega-techniekers komen een halve dag bij u langs om uw vaste telefonie te installeren, u te informeren en al uw vragen te beantwoorden. Wat betekent dat in de praktijk? En hoe kan u nadien vlot zelf aan de slag met uw gloednieuwe telefonieoplossing?

 
 

“Tijdens mijn bezoek stel ik altijd eerst de vraag: ‘Waarom FreePhone Business?’ Telkens ik hoor dat klanten gecontacteerd werden door Telenet Business met het voorstel om hun analoge lijn te vervangen door FreePhone Business, weet ik dat ik voor die mensen een hemelsbreed verschil zal kunnen verwezenlijken. Dat maakt mijn dag meteen goed. Al is elke minuut bij de klant voor mij een plezier”, getuigt Tony. “FreePhone Business installeren en uitleggen duurt zowat vier uur. Daarna kunnen klanten volledig zelfstandig verder.”

Zo pakken Tony en zijn collega's het aan

1. We brengen uw behoeften grondig in kaart

Wie intekent op FreePhone Business vult een korte vragenlijst in. Zo krijgen de techniekers vooraf een zicht op uw situatie en wensen. Ze installeren niet alleen, maar adviseren, helpen en sturen bij waar nodig. Onze installateurs hebben ook altijd een uitgebreide stock mee: soms wordt er een ander toestel voorgesteld dan voorzien.

 

“Ik stel de onthaalmedewerkers soms een geavanceerdere telefoon voor, zoals de Panasonic KX-HDV230. Daarmee schakelen ze met één knop alle binnenkomende oproepen door naar een ander toestel, bijvoorbeeld hun smartphone. Ze kunnen ook doorverbinden zonder eerst een medewerker aan de lijn te hebben. Meestal zijn de klanten daar heel blij mee, want het werkt veel eenvoudiger”, vertelt Tony.

2. Gratis advies ter plaatse

Bij u in de zaak of op kantoor overlopen Tony en zijn collega’s de specifieke noden gedetailleerder. Hoeveel toestellen wenst u? Waar komen de telefoons en welke functies zijn er nodig? Daarbij bekijken ze de huidige infrastructuur en stellen ze kritische vragen. Als klant kent u niet altijd alle mogelijkheden, waardoor u vooraf niet altijd de beste oplossing op maat van uw zaak vraagt.

3. We installeren uw netwerk en telefoons

Een performant netwerk is uiteraard een basisvoorwaarde voor een goede werking van uw nieuwe telefoonoplossing. “Daarom leggen we soms een aparte UTP-aansluiting vanaf de modem tot aan elk toestel”, legt Tony uit. “Eens de nieuwe kabels zo proper en onzichtbaar mogelijk getrokken zijn, worden de nieuwe modem en telefoontoestellen aangekoppeld.”

4. U leert alles tijdens de demosessie

Na de installatie van de kabels, modem en telefoontoestellen is alles klaar om FreePhone Business in te stellen volgens de wensen en noden van uw zaak. “Deze stap is als een demosessie op maat”, ervaren de klanten van Tony. “Ik toon de werking van het portaal terwijl we samen de telefoons, openingsuren, voicemailberichten, het keuzemenu en meer op maat instellen. Klanten zijn vaak onder de indruk van al deze opties, die ze er gratis bij krijgen.”

5. U past makkelijk uw instellingen aan

Wanneer Tony of een van zijn collega-installateurs vertrekt, bent u in staat om zelf uw instellingen te consulteren en veranderen. Dat doet u eenvoudig online met uw laptop of smartphone, waar u ook bent. Loopt er toch iets mis? Dan blijft Telenet Business uiteraard uw aanspreekpunt!

 

“U logt in op het portaal en in 1-2-3 schakelt u telefoons door naar een collega of neemt u een boodschap op als u onverwachts afwezig bent. Het is niet moeilijker dan berichten posten op sociale media”, verzekert Tony. “Al draait het instellen van het keuzemenu of de voicemail weleens verrassend uit. Zo vroeg ik een klant die eruitzag als een ruige biker om een bericht in te spreken. Tot mijn grote verbazing herkende ik zijn stem meteen. Hij bleek een bekende stemacteur.”

Zelf FreePhone Business proberen?

Dat kan! Kom eens proefbellen in onze Telenet Business Centers.

 

Met FreePhone Business bent u zeker dat u geen enkele oproep meer mist!

Ontdek hier alle voordelen.

 
 

Inspiratie

  • Bel met een glimlach

    Klanten die meteen geholpen worden aan de telefoon, klagen minder en kopen meer. Maar hoe worden uw telefoontjes klantvriendelijker?

    lees meer
  • G&D Solutions

    "Klanten moesten vaak 3 keer terugbellen", vertelt Daniël De Sutter. "Vandaag krijgen ze ons wel meteen aan de lijn." Ontdek welke oplossing dat veranderde.

    lees meer
  • Gemiste oproepen kosten omzet! 4 tips om het te vermijden

    Elk gemist gesprek kan een gemiste opdracht zijn. Hoe voorkomt u dit omzetverlies? Met onze simpele tips, uiteraard.

    lees meer