Telenet.be
 
 
 

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Startups met de wind in de zeilen: het verhaal van Campr

 
 
 
 

Volgens Datanews beleven startups in ons eigenste land mooie tijden. Steeds meer jonge ondernemers zijn bereid om de grote stap te wagen. Het blijkt nu veel makkelijker dan vroeger om een eigen bedrijf te starten omdat de financiële instapdrempel (denk maar aan IT) een pak lager ligt en tientallen investeerders en netwerken, zoals BAN Vlaanderen, makkelijker toegang bieden tot vers kapitaal.

 

In deze positieve vibe ontstond in de schoot van Telenet Idealabs het boeiende verhaal van Campr... Oprichters Sebastiaan Schillebeeckx en Wim Vanhoorebeke zijn sinds hun tienerjaren verstokte kampeerders. Als studenten Interactive Multimedia Design in Mechelen waren ze bovendien geboeid door de mogelijkheden die de social sharing economy biedt.

 

Uit deze gemeenschappelijke passie ontstond in 2014 het idee om samen een eindwerk te maken: Campr zou een sociaal netwerkplatform worden dat specifiek gericht is op het aanbieden en delen van alternatieve kampeerervaringen, naar het model van Tripadvisor, Airbnb, Uber...

 

Sebastiaan Schillebeeckx: "Uit de reacties op ons Campr project bleek dat er best wel een toekomst zat in het idee. Wij vatten het plan op om er na onze studies een echte business van te maken, dienden in juni 2014 onze kandidatuur in bij het incubatornetwerk Idealabs... en werden geselecteerd! Campr was gelanceerd en kon meteen rekenen op een financiële injectie van 25 000 €."

 

De omkadering en de mentoring door onder andere Telenet, Acerta en Deloitte, bleek voor Sebastiaan en Wim bijzonder waardevol: “We hebben enorm veel geleerd uit de ondersteuning door Idealabs.”

 

Vandaag breekt een nieuwe fase aan: Campr stootte door tot de tweede ronde en krijgt van Telenet Idealabs een extra financiële injectie van 50.000 €. Binnenkort wordt Campr ook als mobiele app gelanceerd.

Sebastiaan Schillebeeckx en Wim Vanhoorebeke blikken echter al verder in de toekomst: “Ons doel is om over één jaar 10.000 kampeerplaatsen online aan te bieden. Naast de locaties zelf voorzien we ook een uitbreiding van het aanbod rond de totale reiservaring, zoals bijvoorbeeld trips. Om dit allemaal waar te maken, zijn we trouwens druk in gesprek met een aantal bijkomende investeerders.”