Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

“Telenet investeert half miljoen euro per dag in mobiele netwerk”

 
 
 
 

Internet hangt niet vanzelf in de lucht. We bellen niet automatisch met onze smartphone. We surfen niet spontaan mobiel. Om dit dagelijks te realiseren investeert Telenet een half miljoen euro per dag in haar mobiele netwerk. Een hallucinant cijfer? CTO Micha Berger van Telenet legt uit hoe en vooral waarom Telenet het beste en snelste mobiele netwerk bouwt.

 
 

Waarom investeert Telenet zo sterk in haar mobiele netwerk?

Micha Berger: “Een half miljoen euro per dag is nodig om de groei van de economie en noden van onze klanten voor te blijven. We zien vooral de noden van onze zakelijke klanten sterk toenemen. Zo groeit het verbruik aan data jaar na jaar met 50 tot 60%. Tegelijkertijd vragen onze zakelijke klanten een hogere snelheid, een beter netwerk met een kleinere vertraging (de zogenaamde latency). Zo kunnen zij op hun beurt steeds gesofisticeerdere diensten aan hun klanten aanbieden.”

Wat mogen we ons bij deze upgrade van jullie netwerk voorstellen?

Micha Berger: “We investeren in al onze 2800 sites, om ze te upgraden naar de meest moderne en beste technologie die er bestaat. En we voegen meer dan 800 sites toe tegen 2020.
60 teams van meer dan 200 mensen klimmen elke dag in masten, werken op daken van appartementsgebouwen en in kerktorens om zendapparatuur te vervangen en te verbeteren. Dankzij hun inspanningen zullen wij al onze klanten het beste mobiele netwerk van België kunnen aanbieden.”

Hoe presteert jullie netwerk vandaag al?

Micha Berger: “Omdat vandaag al 2233 van de 2800 sites gemoderniseerd zijn, scoort het netwerk beter dan voorheen. 99% van de telefoongesprekken over ons netwerk verloopt succesvol. De 4G download speed is gemiddeld 39,2 Megabit per seconde. 99,3% van de pagina’s laadt succesvol in 4G.
We zijn België in versneld tempo aan 4G aan het helpen. Vandaag zijn er nog hier en daar plekken waar 2G de norm is. Vooral in Wallonië hebben we een grote inhaalbeweging te maken. En dat doen we dan ook. Eind 2017 is het overgrote deel van België gedekt door 4G. In maart 2018 zal 4G bijna heel België beslaan.”

Hoe genieten de kleine ondernemers tot en met bakkers en slagers van dit betere netwerk?

Micha Berger: “Bedrijven van eender welke grootte, in eender welke markt hebben eigen digitale oplossingen nodig. Ze worden voortdurend slimmer in de manier waarop ze business doen. Ook hun klanten worden alsmaar slimmer. Daarom hebben ze connectiviteit nodig in voice en data die betrouwbaar en snel is, en meegroeit met hun zaak. Met ons netwerk en onze technologie stellen we hen in staat om de noden van hun klanten te vervullen op de beste manier. Met het vernieuwde netwerk laten we onze klanten nog beter groeien volgens hun noden en datacapaciteit.”

Hoe maakt Telenet zich als bedrijf klaar voor de toekomst?

Micha Berger: “We willen als bedrijf meer doen dan het beste netwerk aanbieden. We willen ons DNA veranderen. We willen wendbaarder worden, sneller en flexibeler. Tegelijkertijd willen we ook uitbreken uit de klassieke manier van business doen.
Hiervoor openden we net ons Innovation Center. We nodigen er bedrijven en partners uit om er met ons mee te komen ontdekken, om er features te bouwen die we vandaag niet kennen, om er samen de toekomst te maken. Zo stimuleert, verdiept en stroomlijnt Telenet interne en externe innovatieprojecten. Meteen realiseren we onze visie: to be the leading converged connected entertainment and business solutions provider in Belgium.”

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

  • REDIRECT - Mis deze 6 IT-trends voor zelfstandigen en kleine ondernemers niet in 2018

    De evoluties op het vlak van IT gaan ook in 2018 razendsnel. Welke IT-trends mag u niet missen dit jaar?

    lees meer
  • Ondernemers bereikten samen 5,7 miljoen klanten.

    In december zetteTelenet Business 200 ondernemers gratis in de kijker met de actie

    lees meer
  • 5 voordelen van digitaal factureren

    Stuurt u nog facturen per post naar uw klanten? Dit kan efficiënter.

    lees meer