Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

U bent klantvriendelijk, maar is uw website dat ook al?

 
 

Over klantvriendelijkheid weet u allicht al heel veel. Maar is het vaak moeilijk om die positieve ervaring uit de winkel mee online te nemen. Nochtans verwachten uw klanten ook op het internet een vriendelijk gezicht. Hoe bouwt u zo’n klantvriendelijke website?

Onderzoek toont aan dat vooral van lokale handelaars heel wat websites moeilijk te vinden zijn in Google, dat bezoekers er niet de juiste informatie op vinden en dat ze niet zijn aangepast aan het mobiele surfen. Herkent u ook deze problemen? Voor uw klanten is het allesbehalve fijn.

 

Hoe maakt u wel een klantvriendelijke website?

Bepaal het doel van uw site

In al wat u online doet, zet u best het doel van uw site centraal. Als alles goed gaat, biedt dit doel het antwoord op de vraag: ‘Wat wensen uw klanten online?’

 

Een klantvriendelijke website bouwt u dan ook samen met uw klanten. Vraag hen gerust of ze soms online naar uw winkel zoeken, welke informatie ze verwachten en of ze uw site leuk vinden.

Zet wegwijzers in Google

Een klantvriendelijke website begint in Google. Zorg dat uw klanten u snel vinden door goed te scoren op de woorden waarmee ze u opzoeken in de zoekmachine. Registreer u ook op Google Mijn Bedrijf. Vul uw activiteit, adres en openingsuren in.

Toon snel de juiste info

De structuur van uw website is cruciaal. Deze zorgt ervoor dat uw klanten de informatie vinden die ze zoeken. Vinden ze snel uw adres en openingsuren? Uw menukaart? Nieuwe producten? De acties van de maand?  

Creëer uw leuke winkelsfeer ook online

Ongetwijfeld hangt er een unieke sfeer in uw winkel. Wek deze ook online op door de juiste kleuren, het passend design en lettertype, foto’s en filmpjes van uw zaak, klanten en producten ... Zo voelen uw klanten zich online even welkom.

Deel unieke verhalen

Ook online maakt u een verschil met een persoonlijke aanpak. Zo lezen bezoekers graag unieke verhalen. Deel leuke bedenkingen. Vertel over hoe u de nieuwste collecties selecteert. Schrijf een blog over hoe u uw winkel gestart bent. Deze persoonlijke verhalen creëren een band.

Verbeter uw mobiele versie

Nu al surfen we met z’n allen meer met onze smartphone dan van achter een computer thuis of op het werk. Maar is uw website klaar voor deze revolutie? Hoe opent uw site op een iPhone? Lezen de teksten vlot op een Samsung-toestel?

Test met online verkopen

Misschien willen uw klanten meteen online kopen of bestellen om later af te halen? Zo bespaart u hen een verplaatsing of wachttijd in uw winkel. Als dat niet klantvriendelijk is! Leuk is bovendien dat u dit online verkopen kleinschalig kan testen.

 

 

Het doel van een klantvriendelijke website is dat klanten online meteen vinden wat ze zoeken, dat ze nieuwe ontdekkingen doen en contact opnemen of een bestelling plaatsen. Check even wat nog beter kan en contacteer een webbouwer om verbeteringen aan te brengen.

Meer handige websitetips

 
 

Volg ons op Facebook en LinkedIn!

Bekijk ook

 
 
  • Zo zet u online kortingsbonnen in om klanten te overtuigen

    E-coupons worden steeds populairder in België. Weet u al hoe u die online kortingsbonnen best inzet om uw klanten te overtuigen?

    lees meer
  • Nieuwe betaaloplossingen: bent u het overzicht kwijt?

    Vragen uw klanten ook om met een app te betalen? Mobiel betalen levert hen en u meerdere voordelen op. Ontdek de oplossingen.

    lees meer
  • Vinden klanten uw zaak via hun smartphone?

    Hebt u een lokale winkel en wil u graag meer klanten werven? Denk dan mobiel vriendelijk. Focus op mobile search zodat klanten uw zaak eerst vinden.

    lees meer