Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Geef je zaak meer zichtbaarheid dankzij je wifi-netwerk!

Gratis wifi voor je bezoekers? Da’s goeie reclame voor je onderneming. En dat mag je gerust letterlijk nemen. Want met snelle, stabiele wifi zorg je voor tevreden gasten én krijgt je zaak extra zichtbaarheid. Dus maak van je wifi een reclamekanaal. We helpen je alvast op weg!

Kijk eens rond in een koffiehuis, kapperszaak, in de rij voor de bakker of in de wachtkamer bij de tandarts: overal turen mensen op hun schermpje. Zelden heeft iemand geen smartphone vast. Ze WhatsAppen, checken Facebook, bekijken filmpjes op YouTube, mailen en lezen de online krant. Goeie wifi is dan ook een must. En als jij als ondernemer snelle, stabiele wifi voorziet voor je bezoekers, dan heeft dat, naast tevreden klanten, ook een handig voordeel voor jou! Want wist je dat je je gastnetwerk als reclamekanaal kan inschakelen? Daar zijn verschillende manieren voor. En het begint allemaal met de manier waarop jij je bezoekers laat inloggen: elke optie heeft zo z’n voordeel.

1: Inloggen via een wachtwoord

Om op veilig te spelen, beveilig je je wifi-netwerk voor je bezoekers met een wachtwoord. Die gegevens deel je met je gasten, bijvoorbeeld door een bordje in je zaak te hangen met de naam en wachtwoord van de wifi. Tip: Wil je je wifi-netwerk inzetten als een marketingtool? Maak er dan iets leuks van. Kom creatief uit de hoek met een originele naam voor de wifi in je zaak. Redenen genoeg om een leuke naam te bedenken: het tovert een glimlach op het gezicht van je klant, laat je bezoeker zich extra welkom voelen, zet de troeven van je zaak in de verf én het versterkt de identiteit van je onderneming. Veel zelfstandigen en ondernemers zoeken naar een speelse link met hun zaak. We delen graag enkele suggesties voor originele wifinamen:

  • ‘Feel like home’ voor een B&B
  • ‘Broodnodig’ voor een sandwichbar
  • ‘Wifi macchiato’ voor een koffiebar
  • ‘Router 66’ voor een baanrestaurant
  • ‘Komt een man bij de dokter’ voor de wachtzaal van een arts
  • ‘Geknipte wifi’ voor een kapperszaak

Verzin een bijhorend wachtwoord en ga ook hier voor originaliteit! Maar maak het niet té moeilijk. Je klant wil vooral makkelijk en snel inloggen. Hier volgen enkele suggesties…

  • ‘IFeelWelcome’ voor de B&B
  • ‘KrokantEnVers’ voor die broodjesbar
  • ‘Metslagroom!’ voor die koffiebar
  • ‘Uitdefile’ voor dat baanrestaurant
  • ‘Virus123’ voor de arts
  • ‘LoveIsInTheHair’ voor de kapper

Tip: Om op veilig te spelen, verander je je wachtwoord best af en toe.

2: Inloggen via een welkomstpagina van je zaak

Een andere optie om je klanten te laten inloggen, is een gepersonaliseerd inlogscherm waar ze het wachtwoord invoeren. Handig, want je kan op die pagina promoties of nieuwigheden in de kijker zetten. Een horeca-zaak kan het inlogscherm gebruiken om de dagschotel, happy hour of suggesties van het huis te presenteren. Een slagerij toont de promotie van de week. Een kapperzaak zet er een nieuw haarkleurproduct in de verf. En een immokantoor kan gasten warm maken om zich in te schrijven voor de nieuwsbrief.

3: Inloggen via Facebook

Je kan bezoekers ook vragen om in te checken met hun Facebook-account. Dat is interessant voor jou, want wanneer ze inloggen, verschijnt de naam en locatie van jouw zaak op hun tijdlijn. Meteen weten al hun vrienden dat ze bij jou zijn langsgeweest. Zo voer je gratis reclame bij vrienden en familie van je klanten. En zo kunnen ze op je Facebook-pagina likes, foto's en reviews achterlaten. Inloggen via Facebook is ook voor klanten handig: zo zijn ze slechts één klik verwijderd van goede wifi, zonder een wachtwoord te moeten invoeren. Makkelijk!



Ook interesse in wifi voor je bezoekers? Boost je zaak met Wifi Business van Telenet Business voor € 20 per maand. Bovendien bepaal je met Wifi Business heel makkelijk zelf via een online portaal hoe je bezoekers inloggen. Je krijgt ook een handig online dashboard ter beschikking, dat automatisch het gedrag van je klanten analyseert. Zo leer je wie er met welk toestel online gaat, ontdek je welke je drukste momenten zijn en kan je zelfs bepaalde gebruikers blokkeren indien nodig.

 
 

Inspiratie

  • ICT-topvrouwen zoeken een nieuw evenwicht

    Dewi Van De Vyver en Martine Tempels zijn twee topvrouwen in ICT. Ook zij werken anders vandaag. “We zoeken een nieuw evenwicht.”

    lees meer
  • Thuiswerk vergt een nieuwe beveiligingsaanpak

    Het coronavirus verplicht bedrijven om halsoverkop over te schakelen naar thuiswerk. Die omschakeling houdt heel wat uitdagingen in, vooral op het vlak van cybersecurity.

    lees meer
  • "Digitalisering mag geen doel op zich zijn"

    Caroline Pauwels, rector van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), schetst de coronacrisis als een gigantisch experiment voor de digitalisering van het onderwijs en de gezondheidszorg. Zij is overtuigd dat de universiteit een digitale toekomst heeft.

    lees meer