Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Corporate Fibernet levert Plastiservice efficiëntiewinst

"De aansturing van onze machines verloopt nu een stuk vlotter."

De coronacrisis heeft alle bedrijven gedwongen om anders te werken. Ook Plastiservice in Opglabbeek. Door de gigantische vraag naar onder andere plexiglas was het ontzettend druk bij het kunststofverwerkende bedrijf. Gelukkig had de onderneming net voor de pandemie geïnvesteerd in een nieuwe, stabiele internetverbinding met back-up. Hierdoor verliep de aansturing van de machines en het versturen van offertes een stuk vlotter.

Lode Mentens – managing director van Plastiservice Group – leerde Telenet-accountmanager Stijn Donders ongeveer een jaar geleden kennen. “Om efficiënter te kunnen werken, hadden we nood aan een stabielere en krachtigere internetverbinding”, legt Lode Mentens uit. “Stijn bekeek de huidige installatie uitvoerig en stelde Corporate Fibernet met back-upverbinding voor. Zowel de graafwerken als de activatie daarvan verliepen ontzettend vlot. Om de kosten van de internationale telefoongesprekken te drukken, stemden we ook in met de modernisering van de telefooncentrale via VOIP en met de optimalisatie van onze mobiele abonnementen via hun mobiel aanbod voor kmo’s.”

Waanzinnig druk

De offerteaanvragen stroomden tijdens de pandemie binnen. De heldere kunststoffen die Plastiservice normaal op een jaar tijd verwerkt, waren nu in amper tien weken tijd verbruikt.

 

“We beloven onze klanten altijd een offerte binnen 24 uur, maar door de vertraagde internetverbinding liepen we in het verleden orders mis. Dat is nu gelukkig voltooid verleden tijd. Bovendien verloopt de aansturing van onze CAD-CAM-machines vanuit de tekenkamer een stuk vlotter. De medewerkers geven zelf ook aan dat het verschil echt merkbaar is. We kunnen bepaalde projecten veel sneller opleveren. Hierdoor kunnen we onze offerteprijzen iets laten zakken en nog meer werk binnenhalen”, verduidelijkt Lode Mentens.

 

“We starten altijd met een duidelijke analyse van de werkomgeving”, valt Stijn Donders bij. “Met die inzichten gaan we op zoek naar de meest optimale oplossingen. Kwestie van efficiënter te werken en tegelijkertijd kosten te drukken.”

Om efficiënter te kunnen werken, hadden we nood aan een stabielere en krachtigere internetverbinding.

Lode Mentens, managing director Plastiservice Group

 
 

Vlotter thuiswerken

De productie bleef bij Plastiservice in Opglabbeek tijdens de eerste lockdown draaien, maar de ingenieurs werkten van thuis uit. “Ook dat vraagt natuurlijk aanpassingen. Gelukkig verliep dat allemaal vlot. Intussen zetten we opnieuw fors in op telewerk. Alles staat in de cloud en de uptime is verzekerd dankzij de combinatie van voldoende bandbreedte en een performante back-upverbinding. Zelfs als er buiten tijdens graafwerken een kabel wordt overgetrokken, kunnen wij blijven werken. Dat geeft gemoedsrust.”

Durven veranderen

Lode Mentens haalt er erg veel energie uit om zijn klanten nog beter te kunnen bedienen. “Ik ben zelf ingenieur in kunststoffen en ken weinig van IT. Een aantal jaar geleden hebben we zonder veel marktonderzoek een provider gekozen. Door de jaren heen hebben we dat nooit echt in vraag gesteld. Zonde. Zeker als je weet hoeveel kostbare tijd er verloren is gegaan aan onstabiele netwerkverbindingen. We sturen zo’n 2.000 offertes per jaar uit en kunnen geen tijd verliezen op het vlak van communicatie. Ik heb het de laatste weken al vaker gezegd: het lijkt alsof ik van een Volkswagen Kever in een Porsche stap. De uitdaging voor Plastiservice is nu om alles te borgen.”

 
 

Corporate Fibernet ook voor jouw bedrijf?

IK HAD GRAAG MEER INFO OVER CORPORATE FIBERNET VOOR MIJN BEDRIJF GEKREGEN X

Laat hier jouw gegevens achter. Wij contacteren je snel om samen deze oplossing op jouw bedrijf af te stemmen.

Het formulier wordt verzonden Even geduld ...
We kunnen uw vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we u om onze klantendienst te contacteren.
  1. Verplicht in te vullen
  2. Verplicht in te vullen
  3. Verplicht in te vullen Gelieve een geldig GSM in te vullen.
  4. Verplicht in te vullen Geef een juiste postcode in
  5. Verplicht in te vullen

De persoonsgegevens die je ons hier meedeelt, worden opgenomen in de bestanden van Telenet BV, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, BTW BE0473.416.418, RPR Antwerpen, afdeling Mechelen (hierna “Telenet”), verantwoordelijke voor de verwerking.

Is jouw bedrijf nog geen Telenet Business klant?*

Dan verwerkt Telenet jouw persoonsgegevens enkel naar aanleiding van je aanvraag. Indien je graag wenst dat Telenet jouw persoonsgegevens gebruikt om je in de toekomst te informeren over de Telenet producten en diensten, dan kan je dat hieronder aangeven. Zodra jouw bedrijf Telenet Business klant wordt, zal de verwerking van je persoonsgegevens onderworpen worden aan de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de bestelde producten of diensten – het Telenet privacybeleid. Het bedrijf wordt daarover op dat moment nader geïnformeerd.

Is jouw bedrijf al Telenet Business klant?

Dan worden jouw persoonsgegevens verwerkt zoals uiteengezet in de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de betrokken producten of diensten die het bedrijf heeft – het Telenet privacybeleid.

 

Je hebt het recht Telenet te vragen om de persoonsgegevens die op jou betrekking hebben in te zien, ze te laten verbeteren, te laten wissen of over te dragen. Je kan deze rechten uitoefenen via Mijn Telenet (enkel indien jouw bedrijf Telenet Business klant is en een Mijn Telenet account heeft) en de Telenet winkelpunten. In het winkelpunt dient je eerst een bewijs van uw identiteit over te maken, bij voorkeur aan de hand van een kopie van de voorzijde van jouw identiteitskaart.

 

Indien je een klacht hebt in verband met de verwerking van je persoonsgegevens door Telenet, kan je je wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit via: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger/acties/klacht-indienen

 

* Voor de gemakkelijkheid spreken we hierboven steeds over “bedrijf”. Deze kennisgeving inzake privacy is echter ook van toepassing op de persoonsgegevens die jij ons als zelfstandige meedeelt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

logo plastiservice

 

Over Plastiservice

Plastiservice is een bedrijvengroep gespecialiseerd in de levering en bewerking van kunststoffen voor de industrie. Plastiservice biedt een volledig programma, van de productie van kunststofplaten en–staven, tot de levering van bewerkte stukken volgens plan. Om de persoonlijke bediening te optimaliseren ontwikkelt Plastiservice doorheen België en Frankrijk een netwerk van agentschappen die producten stockeren en lokale verdeling mogelijk maken.

 

www.plastiservice.com

plastiservice logo