Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Telenet Center MI-Concept helpt bij online succes van Het Friethuis

De meest digitale frituur kan nu ook rekenen op snel en stabiel internet

Eén van de meest digitale frituren van Vlaanderen groeit fors in tijden van corona. Dankzij hun overstap naar Telenet Business en samenwerking met partner MI-Concept verloopt dit ook zorgeloos. Het Friethuis zelf is helemaal klaar om 100% digitaal te draaien én te groeien.

Vrijdagavond. Het is een drukte van jewelste in Het Friethuis in Kampenhout. De online bestellingen lopen vlot binnen, vanuit Kampenhout én vanuit buurgemeenten Haacht, Boortmeerbeek, Steenokkerzeel. Tot 7 chauffeurs rijden continu bestellingen naar klanten. De 5 medewerkers in de frituur draaien op het hoogste tempo.

Technologisch vooroplopen

Nee, corona heeft de frituur van Glenn Goovaerts niet klein gekregen. Integendeel. “Sinds corona zijn we fors gegroeid”, zegt Glenn. “Zelfs klanten die op 10 km van ons wonen, bestellen bij ons.”

 

Hoe Het Friethuis zo succesvol kan zijn in moeilijke tijden, is geen raadsel. Het is het gevolg van een toekomstgerichte strategie, kwaliteitsvolle producten en een sterk digitaal verhaal. “Ik wil altijd vooroplopen”, vertelt Glenn. “Technologieën toepassen die concurrenten niet in huis halen. Zo installeerden we 2,5 jaar geleden een bestelzuil zoals je die kent van bij Mc Donalds. Mensen komen binnen, geven hun bestelling in en wachten op hun gemak of zetten zich al aan een tafel.”

Netwerk op maat van de zaak

“Het Friethuis is één van de meest digitale frituren die ik ken”, zegt Joeri Sobry van Telenet Center MI-Concept. “Alles loopt er 100% digitaal, waardoor ze ook uitstekend voorbereid waren op het coronavirus. Het enige probleem was dat hun netwerk niet mee wilde. Het was niet stabiel, noch gekoppeld aan een goed mobiel abonnement. De frituur had nood aan een professionele internetoplossing.”

 

Joeri stelde daarop voor om de behoeften te bekijken en een telecomoplossing te zoeken dat het meest aan deze noden beantwoordt. “KLIK van Telenet Business bleek de beste oplossing voor hen”, zegt Joeri. “Daarmee profiteert Het Friethuis van voldoende bandbreedte, stabiel internet en bijpassende mobiele abonnementen. Allemaal gemakkelijk verzameld in één product én factuur.”

 

Tijdens corona heeft deze totaaloplossing zijn nut al bewezen. Dit zal het ook doen tijdens de groei van de zaak in de toekomst.

Uitdagingen

  • Meer online bestellingen
  • Netwerkstoringen
  • Geen mobiel abonnement afgestemd op de zaak

Oplossingen

  • KLIK-abonnement
  • Stabiel internet
  • Persoonlijke service van Telenet Business-partner

Voordelen

  • Stabiel internet dat meegroeit met de zaak
  • Altijd bereikbaar voor hun klanten
  • Direct hulp bij problemen
 
 

Telenet Business als partner

Telenet Center MI-Concept heeft sterk bijgedragen aan de digitalisering van Het Friethuis. “Wij hebben hun noden bekeken en hen een sterkere businessformule aangeraden, een KLIK, wat een bundel is die ondernemers écht vooruithelpt”, zegt Joeri Sobry van MI-Concept.

 

“Joeri en zijn team hebben me fantastisch geholpen”, zegt Glenn Goovaerts van Het Friethuis. “Het is de partner en de samenwerking waar ik op kan rekenen. Ik ben super tevreden met hun persoonlijke aanpak, advies en oplossing. Ze hebben het nog snel geïnstalleerd ook, alles van op afstand. En duiken er toch problemen op? Dan kan ik Joeri bellen.”

 

 
 

Benieuwd wat Telenet Business voor úw bedrijf kan betekenen? Ontdek het hier

 
 

Over Het Friethuis

Met een koksdiploma op zak besloot Glenn Goovaerts geen restaurant te beginnen. Om de financiële risico’s te beperken, opende hij een frituur. Zijn keuze loonde. Toen Glenn 3 frituren had, bouwde hij weer af. 13 jaar geleden startte hij Het Friethuis in Kampenhout. Vandaag is het de moment om weer groter te denken. Met een collega opent hij binnenkort een tweede zaak. En wie weet hoeveel volgen er nog. “Ik heb ooit gezegd een keten te willen uitbouwen, vertellen ze mij. Wel, misschien lukt het wel dankzij de digitale manier waarop we vandaag ondernemen.”

 

www.friethuis-online.be

Telenet Center MI-Concept

Joeri Sobry en Els Neven runnen samen 3 Telenet Service Centers onder de naam MI-Concept. “We staan voor een persoonlijke service voor kmo’s en zelfstandigen. We willen een partner zijn die hen ontzorgt op het vlak van telecom en energie.” Hun klantgerichte en persoonlijke aanpak valt in de smaak bij deze ondernemingen. De 2 zaakvoerders hebben 3 vestigingen met 14 personeelsleden.

 

www.miconcept.be