Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Chauff’ et Vous: steeds tot u dienst dankzij een kwalitatief systeem voor telefonie in de cloud

“Omdat we altijd en overal beschikbaar zijn, kunnen we  klanten vlot bedienen.”

Chauff’ et Vous is een kmo die gespecialiseerd is in verwarming en sanitaire installaties. Klanten kunnen er terecht voor de plaatsing en vervanging van verwarmingsketels en badkamers, onderhoud, herstellingen... De Luikse kmo stelt een twintigtal mensen te werk, die actief zijn in het kantoor en op het terrein. We hadden een gesprek met Julien Fyon, oprichter van Chauff’ et Vous.

Of het nu gaat over particulieren, bedrijven of gemeenschappen, de klanten van Chauff’ et Vous hebben één ding gemeen: ze zoeken een partner die steeds luistert naar hen. Een kapotte verwarming of sanitair probleem komt immers altijd slecht gelegen.

 

Het bedrijf kreeg te maken met bepaalde technische aspecten: ketels die steeds meer verbonden apparaten zijn, medewerkers die toegang moeten hebben tot technische gegevens, en dat onder andere in ruimtes zoals kelders of zolders... Telenet kon voldoen aan deze behoeften met een flexibele en aangepaste oplossing voor telefonie en internet: Global, een PBX-telefooncentrale in de cloud.

Het eerste wat ik verwacht van een partner is dat hij luistert en in staat is zich aan te passen aan onze behoeften. Telenet kon voldoen aan deze behoeften met een flexibele en aangepaste oplossing voor telefonie en internet: Global, een PBX-telefooncentrale in de cloud.

Julien Fyon

 
 

Vlotte telefonie, 24/7

De hele telefonie - alle vaste lijnen en de gsm's van alle werknemers - verloopt via de cloud, wordt beheerd via een internetportaal en zit op één enkele console. “We hebben een krachtige centrale voor alle vaste lijnen en mobiele telefoons zonder dat we dure apparatuur hoeven te huren. Elk telefoonnummer is gekoppeld aan één enkele gebruiker, of deze nu via een vaste lijn of gsm bereikbaar is. We kunnen oproepen gemakkelijk doorschakelen of omleiden. Elke medewerker kan zijn oproepen zelf beheren naargelang zijn behoeften. Op de console kan gezien worden wie bezet, afwezig of niet beschikbaar is gedurende een bepaalde periode. Wij mensen hebben controle over de telefoon en niet andersom”, merkt Fyon op.

 

Dit systeem is ook heel nuttig voor bedrijven die, net als Chauff’ et Vous, 24 op 7 bijstand garanderen. Via het gebruikersportaal kunnen oproepen omgeleid worden naar de persoon die van wacht is. De klanten op hun beurt hebben slechts één nummer: dat van het bedrijf. En zo hebben ze de garantie dat ze onmiddellijk geholpen worden. “We zijn allemaal mensen. De persoon van wacht beantwoordt de oproep en de rest kan genieten van zijn avond of weekend. Dat heeft mijn leven veranderd”, gaat Julien verder.

Toegankelijkheid en internetdekking

Winter of zomer, noodgevallen zijn er altijd. De techniekers van Chauff’ et Vous zijn voortdurend op de baan. Wanneer ze bij een klant zijn, hebben ze ook daar een internetverbinding nodig, omdat vele huishoudapparaten verbonden zijn. Ze moeten de nodige documentatie kunnen controleren en technische gegevens kunnen raadplegen op afstand. Het bedrijf maakt ook veel gebruik van Dropbox en WhatsApp voor persoonlijke contacten. “Maar onze medewerkers zijn vaak aan het werk in slecht of niet verbonden ruimtes”, legt Julien uit. “Ook in appartementsgebouwen is het niet altijd evident verbinding te maken met het internet. Maar met het systeem Telenet Global hebben we een heel goede verbinding.”

Een evoluerend systeem

Een telefoonoplossing zoals Telenet Global evolueert bovendien mee met de behoeften van het bedrijf en de technologie. “Een van de voordelen van deze oplossing is hoe goed ze mee evolueert. Ze leeft op het ritme van de technologie. En als Telenet-klant profiteren we ook van verbeteringen die doorgevoerd worden voor anderen.”

 

De oplossing streeft er ook naar zich aan te passen aan de specifieke behoeften van de onderneming. “Welke vraag we ook hebben, er is een toegewijde persoon die ons dossier kent. Telenet denkt samen met ons na om ons op maat gesneden oplossingen te bieden. Toen we ons in onze gebouwen vestigden, hadden we internet noch vaste telefoon. Dankzij de oplossing Global konden we ons ontwikkelen door middel van simkaarten en 4G voor zowel internet als telefonie.”

 


Een telefooncentrale via een cloudoplossing? Wij bieden diverse oplossingen op maat.