Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Hoe organiseer ik de samenwerking en communicatie in mijn KMO?

Unified Communications
and Collaboration:
wat en waarom?

Om te bellen op kantoor maakt u wellicht gebruik van het vaste toestel. Bent u onderweg, dan belt u met uw smartphone. Voor videoconferenties wendt u zich tot het toestel en de bijhorende software in de vergaderruimte. Wil u met een collega chatten, dan opent u een specifiek programma op uw pc. En uw collega’s, zijn die vandaag eigenlijk wel aanwezig en bereikbaar?

 

 
 

U merkt het: er zijn bijna oneindig veel mogelijkheden qua apparatuur én softwaretoepassingen om de bedrijfscommunicatie te organiseren. Maar in een wereld waar plaatsonafhankelijk werken, optimale bereikbaarheid, efficiëntie en kostenbesparing zo belangrijk zijn, is het vaak niet werkbaar en gewoon duur om vast te houden aan zoveel verschillende oplossingen. Bovendien is het niet eenvoudig om al die oplossingen vlot te beheren.

Unified Communications and Collaboration (UC&C) lost dit op door alles samen te brengen op één plaats.

Wat is Unified Communications & Collaboration?

Unified Communications & Collaboration is een technologie die ervoor zorgt dat alle verschillende communicatiekanalen in een organisatie bij elkaar komen.

 

In plaats van verschillende toestellen en softwaretoepassingen naast elkaar te gebruiken, worden alle communicatiekanalen geïntegreerd in één gebruiksvriendelijke interface.

Vanuit die ene user interface kunnen medewerkers:

  • Met één nummer bellen, via de laptop of de smartphone, of ze nu op kantoor, thuis of onderweg zijn.
  • Conference calls en videoconferenties organiseren vanop eender welke locatie.
  • E-mails ontvangen.
  • Chatten met collega’s.
  • Hun status aangeven en die van collega’s bekijken.
  • Hun scherm delen en zelfs presentaties en/of opleidingen opnemen, zodat ze die later opnieuw kunnen bekijken.

 

Integreert u daarnaast de UC&C-interface met uw ERP- en CRM-systemen, dan kan u bijvoorbeeld altijd zien wie er belt. Ook kan u klanten automatisch aan bepaalde medewerkers toewijzen.
Of u belt heel gemakkelijk en met één klik klanten op vanuit uw CRM-systeem.

Merkt u dat er binnen uw organisatie nog te veel met verschillende apparatuur en software gewerkt wordt? Heeft dit een nadelig effect op uw efficiëntie, kosten en klanttevredenheid? Bij Telenet Business hebben we ruime ervaring met geïntegreerde oplossingen.

We zitten graag samen om te bekijken wat we voor uw organisatie kunnen betekenen.

 

Ontdek onze samenwerkingsoplossingen

 
 
 
 

Inspiratie

  • Samenwerkingstool vervangt verplaatsingen

    Productiviteit en snelheid zijn essentieel voor Haeger & Schmidt Logistics Belgium. Deze stijgen sinds kort gevoelig dankzij de samenwerkingstool Teams.

    lees meer
  • Zuidnatie kiest centrale telefonieoplossing

    Zuidnatie ging van 3 verouderde telefoonplatformen naar 1 telecomoplossing. Ontdek de uitdagingen en de voordelen die de medewerkers merken.

    lees meer
  • Eén applicatie voor al uw communicatie

    Medewerkers werken mobiel, verspreid en flexibel. Ze communiceren via telefoon, mail, sms, videoconferencing... Welke applicatie maakt efficiënt samenwerken mogelijk?

    lees meer