Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Eén applicatie voor al uw communicatie

Mensen werken mobieler,
verspreid en flexibel.
Hoe toch efficiënt samenwerken?

Medewerkers werken mobieler en verwachten hierbij hetzelfde gebruiksgemak als bij de digitale tools uit hun privéleven. Werkgevers van hun kant wensen efficiëntie en tevredenheid te verhogen. Welke samenwerkingstool is het antwoord op deze tendensen?

Samenwerken lukt niet meer met oude oplossingen. “Mensen werken mobieler, verspreid en flexibel”, zegt Wim Van Eyken, “maar omdat vaak de structuur ontbreekt, geraken communicatie en gegevens versnipperd. Sommige zaken worden in mails bewaard, van documenten circuleren er al snel verschillende versies,...”

 
 

De tijd van aparte applicaties is voorbij. Er is een trend naar 1 app voor alle communicatie.

- Wim Van Eyken

Solution Architect bij Telenet Business

 
 

Naar één applicatie

Vanuit deze veranderende werkgewoonten is iedereen op zoek naar meer eenvoudige manieren om samen te werken.

“De tijd van aparte applicaties is voorbij”, zegt Van Eyken. “Er is een trend naar 1 app voor alle communicatie. Microsoft Teams van Office 365 is voor veel organisaties deze ene samenwerkingstool aan het worden.”

 

Microsoft Teams is een oplossing waarmee medewerkers gemakkelijk met hun collega’s en klanten communiceren en samenwerken. Vanuit 1 tool mailen en chatten ze, delen ze documenten, werken ze aan dezelfde documenten, organiseren ze videoconferenties, enzovoort.

Teams verbetert samenwerken

“Teams is een uitstekende oplossing om Unified Communications & Collaboration mogelijk te maken. Het is een oplossing die alle communicatiekanalen- om efficiënt samen te werken- in één gebruiksvriendelijke interface integreert”, vult Bart Lecomte aan.

 

Daarbij ziet het duo twee grote voordelen. “70% van de organisaties heeft nu al Office 365 in huis”, zegt Van Eyken. “Teams maakt deel uit van dit pakket. Wereldwijd gebruiken nu al 20 miljoen mensen deze tool van Microsoft.”

Daarenboven kan Teams vlot geïntegreerd worden in de bestaande structuren en software. “Geen enkele organisatie vertrekt van een wit blad”, weet Lecomte. “Iedereen heeft al oplossingen in huis en een bepaalde manier van werken. En dat is prima. Wij houden hiermee maximaal rekening bij de integratie. We bekijken hoe we de overgang op het tempo van de organisatie maken, rekening houdend met de gedane investeringen en behouden van bestaande processen. Voor elke klant werken we een oplossing op maat uit.”

Bestaande telefonie integreren

Omdat telefonie nog steeds één van de belangrijkste communicatiekanalen voor bedrijven is, mag deze niet ontbreken in deze ene applicatie die samenwerken faciliteert.

“Telenet Business heeft een oplossing om voice communicatie te integreren”, zegt Van Eyken. “Omdat we operator én integrator zijn, is het voor ons eenvoudig om de vaste en mobiele telefonieoplossingen zoals een PBX telefooncentrale in Teams te integreren. Hiervoor zijn geen nieuwe investeringen nodig. De bestaande telefoonnummers blijven behouden.”

 

Nog een voordeel van deze integratie? Telefonie is altijd gegarandeerd. Ook wanneer de cloud van Microsoft wegvalt of een organisatie van oplossing wil switchen, zorgt Telenet Business ervoor dat er steeds gebeld kan worden.

Iedereen zijn vertrouwde oplossing

Door de koppeling met de bestaande telefonieoplossing blijft iedereen met zijn of haar vertrouwde toestel communiceren. Hierdoor kan bijvoorbeeld een bouwfirma perfect een online overleg inplannen met mensen van op kantoor en op de werf, tussen mensen met een laptop, een smartphone en vast toestel. “Iedereen blijft werken met de technologie waarmee die vertrouwd is”, zegt Van Eyken.

We houden ermee rekening dat geen enkele organisatie van een wit blad vertrekt.

- Bart Lecomte

Director B2B Portfolio Strategy bij Telenet Business

 
 

Om de integratie van de tool op de werkvloer vlot te laten verlopen, zet Telenet Business sterk in op change management. “We begeleiden de mensen naar de nieuwe manier van werken”, zegt Lecomte. “Omdat we onze UC&C-oplossing in stapjes kunnen koppelen aan bestaande communicatietools en -processen, kunnen we starten met het departement dat er het meest klaar voor is. Hiermee testen en optimaliseren we… om dan Teams op het tempo van de organisatie uit te rollen.”

Hoe wordt uw technologie future-proof? We denken graag mee http://www.telenet.be/ucc

 
 
 

Inspiratie

  • UC&C brengt alle communicatietools samen

    Plaatsonafhankelijk en efficiënt werken met optimale bereikbaarheid is enkel mogelijk dankzij een handige communicatieaanpak. Ontdek hier hoe u dat in uw werking integreert.

    lees meer
  • Zuidnatie kiest centrale telefonieoplossing

    Zuidnatie ging van 3 verouderde telefoonplatformen naar 1 telecomoplossing. Ontdek de uitdagingen en de voordelen die de medewerkers merken.

    lees meer
  • Hoe migreert u best naar de cloud?

    Kiezen voor een cloud-leverancier is kiezen voor een ecosysteem. Een e-mailplatform is vandaag veel meer dan gewoon een inbox.

    lees meer
 
 
 
 
 
data-overlay-scroll-enable="false"