Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Uw actieplan tegen cyberaanvallen in 5 stappen

In dit interview met onze experten Stefaan Wuytack en Willem Janssens las u al dat proactief een plan opstellen ontzettend belangrijk is. Hebt u al een actieplan tegen cybercriminelen? Dubbelcheck het of schrijf een nieuw plan aan de hand van deze 5 stappen.

Stap 1. Identificeer uw risico’s

Lijst de risico’s op in een cyber attack response plan. Noteer daarin welke partijen toegang hebben tot het bedrijfsnetwerk, bijvoorbeeld: de boekhouder, softwareleveranciers, medewerkers, ...

Maak een overzicht van wie welke rol heeft bij een incident.

Stap 2. Bescherm de infrastructuur

Verhoog de beveiliging van uw infrastructuur met de nieuwste end-to-end-oplossingen. Werk tegelijk aan het bewustzijn bij medewerkers en partners.

Stap 3. Detecteer aanvallen

Het is een kwestie van tijd tot een cyberaanval lukt. Enkel wie steeds weet wat er gebeurt binnen de organisatie en in de cloud, merkt aanvallen op. Zoek een oplossing die een onderscheid kan maken tussen wat echt een risico is en wat niet.

Stap 4. Reageer planmatig

Reageer meteen volgens uw cyber attack response plan. Volg de afspraken die u met medewerkers, derde partijen en uw securitypartner hebt gemaakt.

Stap 5. Herstel beschadigde systemen

Eenmaal de aanval gestopt, wacht u een langzame heropstart. Herstel de beschadigde systemen vanaf de back-up die in elke goede oplossing is inbegrepen.

WILT U HULP OM UW PLAN OP TE STELLEN?

Onze experten begeleiden u graag om een actieplan op te stellen en om uw vragen over cybersecurity te beantwoorden. Is uw onderneming bijvoorbeeld goed beveiligd? Welke risico’s loopt u?

 

Ik wil graag meer weten over de cybersecurity-diensten X

Laat hier uw gegevens achter en wij contacteren u om een afspraak in te plannen met één van onze experts:

Even geduld ...
We kunnen uw vraag momenteel niet verwerken. Probeer het later opnieuw. Als het probleem blijft duren, vragen we u om onze klantendienst te contacteren.
  1. Verplicht in te vullen
  2. Verplicht in te vullen
  3. Verplicht in te vullen
  4. Verplicht in te vullen Gelieve een geldig GSM in te vullen.
  5. Verplicht in te vullen Geef een juiste postcode in
  6. Verplicht in te vullen

De persoonsgegevens die je ons hier meedeelt, worden opgenomen in de bestanden van Telenet BV, Liersesteenweg 4, 2800 Mechelen, BTW BE0473.416.418, RPR Antwerpen, afdeling Mechelen (hierna “Telenet”), verantwoordelijke voor de verwerking.

Is jouw bedrijf nog geen Telenet Business klant?*

Dan verwerkt Telenet jouw persoonsgegevens enkel naar aanleiding van je aanvraag. Indien je graag wenst dat Telenet jouw persoonsgegevens gebruikt om je in de toekomst te informeren over de Telenet producten en diensten, dan kan je dat hieronder aangeven. Zodra jouw bedrijf Telenet Business klant wordt, zal de verwerking van je persoonsgegevens onderworpen worden aan de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de bestelde producten of diensten – het Telenet privacybeleid. Het bedrijf wordt daarover op dat moment nader geïnformeerd.

Is jouw bedrijf al Telenet Business klant?

Dan worden uw persoonsgegevens verwerkt zoals uiteengezet in de bepalingen inzake verwerking van persoonsgegevens van de Algemene Voorwaarden van Telenet Business, en – afhankelijk van de betrokken producten of diensten die het bedrijf heeft – het Telenet privacybeleid.

 

Je hebt het recht Telenet te vragen om de persoonsgegevens die op jou betrekking hebben in te zien, ze te laten verbeteren, te laten wissen of over te dragen. Je kan deze rechten uitoefenen via Mijn Telenet (enkel indien jouw bedrijf Telenet Business klant is en een Mijn Telenet account heeft) en de Telenet winkelpunten. In het winkelpunt dient je eerst een bewijs van uw identiteit over te maken, bij voorkeur aan de hand van een kopie van de voorzijde van jouw identiteitskaart.

 

Voor klachten in verband met de verwerking van jouw persoonsgegevens door Telenet, kan je je wenden tot de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel / +32 (0)2 274 48 00 / contact@apd-gba.be / https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/

 

* Voor de gemakkelijkheid spreken we hierboven steeds over “bedrijf”. Deze kennisgeving inzake privacy is echter ook van toepassing op de persoonsgegevens die jij ons als zelfstandige meedeelt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inspiratie

  • Lineas wapent zich tegen cyberaanvallen

    Lineas, de grootste private spoorvrachtoperator in Europa, beseft dat de impact van een cyberaanval enorm zou zijn. Hoe heeft het zijn cyberbeveiligingsbeleid verbeterd?

    lees meer
  • Waarom SD-WAN uw nieuwe netwerk wordt

    De wereld rondom ons verandert snel. Al is het netwerk van veel organisaties hetzelfde gebleven. Hoe lossen we deze netwerkproblemen op?

    lees meer
  • Politiezone Boraine geniet van nieuw camerasysteem

    Het verbeterde cameranetwerk van de politiezone Boraine werkt naadloos samen met de wijkagent. “Onze agenten zijn zeer tevreden over de beeldkwaliteit”, zegt Sébastien Linder.

    lees meer