Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

RWDM: connectie tussen sporten en ontwikkeling jongeren

De legendarische Brusselse voetbalclub RWDM werd opnieuw gelanceerd in 2015. Intussen beleeft de club zijn vijfde seizoen in de Eerste Klasse Amateurs. Naast een sportieve missie heeft RWDM zeker ook een sociale missie. Daarbij richt ze haar pijlen vooral op jongeren en op de gemeente Molenbeek. Het paradepaardje? Het project Crampons-Crayons, dat onderdak kreeg in de Telenet-ruimte van het Edmond Machtensstadion. Wij spraken met clubvoorzitter Thierry Dailly.

 
 

Thierry Dailly in vier woorden? Onafhankelijk, ondernemer, voetballer en vooral: gepassioneerd. Sinds 2015 is hij voorzitter van voetbalclub RWDM (Racing White Daring Molenbeek). “Het was gekkenwerk, die herlancering van de club. We kochten dan wel de ‘vier magische letters’, maar hadden geen spelers en geen stadion. Vandaag speelt RWDM in de Eerste Klasse Amateurs. En in 2019 behaalden we onze professionele licentie. We spelen nu ons vijfde seizoen, de club draait goed en bevestigt meer dan ooit haar Brusselse verankering.”

RWDM: sportief en sociaal

Ja, RWDM staat voor voetbal. Toch legt de club sterk de nadruk op het sociale luik, dat al meer dan vijftig jaar in haar waarden verankerd zit. “Wij zijn zoveel meer dan een voetbalclub. Onze missie? De toekomst van de jongeren en de gemeente Molenbeek ondersteunen.”

“Onze Academie telt zowat duizend jonge sportievelingen. Daarbij lanceerden we eind 2018 het sociale project Crampons-Crayons. Dat begeleidt jongeren uit de Academie in hun schooltraject. Het werd ook opgezet in samenwerking met leerkrachten. Het is zeg maar een soort van huiswerkschool in de lokalen van RWDM.”

Visibiliteit is heel belangrijk voor sportclubs die willen groeien. Aanwezig zijn op sociale media is een must.

 
 

Groei jongeren staat centraal

“Ik besprak onze ambitie met John Porter, CEO van Telenet Group Holding, en Martine Tempels, Senior Vice President van Telenet Business. Onze club en Telenet delen dezelfde visie. Beide zijn ondernemend en sociaal geëngageerd.” Het was dus vanzelfsprekend dat RWDM en Telenet de krachten bundelden. Resultaat: de Telenet-ruimte in het Edmond Machtensstadion waar Crampons-Crayons onderdak vindt.

 

“De plek is uitgerust met computers en een internetconnectie. Jongeren maken er hun huiswerk, volgen inhaallessen en surfen op het internet. We organiseren gratis bijlessen en vakantiecursussen, bijvoorbeeld om hun Nederlands bij te schaven. We organiseren ook ontmoetingen tussen jongeren en beroepsatleten. Zij onderstrepen dan dat naast voetbalvaardigheden ontwikkelen, een diploma behalen ook belangrijk is.”

 

“Sinds 2020 zijn andere clubs uit de buurt ook welkom bij Crampons-Crayons. Want het leven is meer dan alleen voetbal. Molenbeek telt veel sportclubs en kampioenen in diverse disciplines. Gevechtssporten zijn bijvoorbeeld populair bij de jeugd. Zo helpen we op termijn drie- tot vierduizend jongeren.”

Interactie met supporters en bedrijven

RWDM is heel actief op sociale media, met zowat 30.000 volgers op Facebook en Instagram. “Als je vandaag als sportclub wil groeien, is visibiliteit belangrijk. Aanwezig zijn op sociale media is een must.”

 

“Wij houden nauw contact met onze volgers. We posten wedstrijdfoto’s, zoeken de interactie op en laten het grote publiek kennismaken met onze maatschappelijke activiteiten. Zo hopen we vooral de jongeren te bereiken die het nodig hebben. Met twintigduizend volgers zijn wij de grootste Belgische amateurvoetbalclub op Facebook.”

 

De meerwaarde van Telenet Business voor uw zaak in Brussel? Ontdek het hier.

 

Telenet Business als partner

Telenet Business voorziet RWDM van telefonie- en internetdiensten. “Ik woon in Vlaanderen en had thuis al een Telenet-internetconnectie. Telenet trok ook in Molenbeek glasvezel, wat handig bleek voor onze club. We werken nu voor het tweede seizoen op rij met Telenet Business. Het is een professionele, supersnelle internetconnectie die we ook gratis aanbieden aan onze supporters, klanten en bezoekers. Bovendien zenden we onze wedstrijden dankzij glasvezel live uit op BX1. Vroeger hadden we daar een vrachtwagen en schotelantenne voor nodig.”

 

 

 
 
 
 

Inspiratie

  • Ondernemen in Brussel hipper dan ooit

    Meer dan honderdduizend jonge ondernemers richtten in 2018 hun eigen zaak op in ons land. Opvallend zijn de recordaantallen voor Brussel.

    lees meer
  • Hotel Amigo communiceert vlotter met nieuwe telefooncentrale

    De nieuwe telefooncentrale in Hotel Amigo in Brussel vergemakkelijkt de interne communicatie. De vip-gasten genieten er van nog meer luxe.

    lees meer
  • Persoonlijke adviseur bij Cinema Galeries

    Geen tijd om een telecomoplossing op maat te zoeken? Dankzij de “visit me” button van Telenet Business boekt u een afspraak met een persoonlijke adviseur bij u in de zaak.

    lees meer