Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

UC&C opent alle deuren

Unified communications & collaboration: wat en waarom

Voor bedrijven zijn er bijna oneindig veel mogelijkheden qua apparatuur én softwareoplossingen om de bedrijfscommunicatie te organiseren. Maar in een wereld waar plaatsonafhankelijk werken, optimale bereikbaarheid, efficiëntie en kostenbesparing zo belangrijk zijn, is het vaak niet werkbaar om vast te houden aan zoveel verschillende toepassingen. Dat is waar Unified Communications & Collaboration aan te pas komt.

 
 

Wat is Unified Communications & Collaboration?

Unified Communications & Collaboration (UC&C) is een technologie die ervoor zorgt dat alle verschillende communicatiekanalen in een organisatie bij elkaar komen. In plaats van verschillende toestellen en softwaretoepassingen naast elkaar te gebruiken, worden alle communicatiekanalen geïntegreerd in één gebruiksvriendelijke interface. Vanuit die ene userinterface kunnen medewerkers dus:

 

  • met één nummer bellen, via de laptop of de gsm, of ze nu op kantoor, thuis of onderweg zijn. Uiteraard met alle functionaliteiten waaraan men gewoon is.
  • conference calls en videoconferences organiseren vanop eender welke locatie.
  • e-mails ontvangen.
  • chatten met medewerkers.
  • hun status aangeven en die van collega’s bekijken.
  • hun scherm delen en zelfs presentaties en/of opleidingen opnemen zodat deze later opnieuw kunnen worden bekeken.
 
Integreert u daarnaast de UC&C-interface met je ERP- en CRM-systemen, dan kan u bijvoorbeeld altijd zien wie er belt, en kunnen klanten automatisch aan bepaalde medewerkers toegewezen worden. Of u belt heel gemakkelijk en met een simpele klik klanten op vanuit uw CRM-systeem.

Doel van UC&C?

Met deze nieuwe toepassing kan u medewerkers onderling en met klanten laten communiceren zonder dat er nagedacht hoeft te worden over het te gebruiken communicatiekanaal. Er is immers slechts één plek waar dat gebeurt en waar alle communicatie ‘binnenkomt’.

Waarom kiezen voor UC&C?

De hedendaagse consument wordt steeds veeleisender en wil op ieder moment van de dag contact kunnen opnemen, op eender welke manier. Daarnaast beperkt het bedrijfsleven zich al lang niet meer tot kantoor. Medewerkers zijn flexibeler geworden: ze werken op kantoor, thuis, in shared offices ... Tel daar nog bij dat u als bedrijf altijd op de meest efficiënte en kostenefficiënte manier wil werken, en u hebt steengoede argumenten om UC&C naar voren te schuiven binnen uw organisatie.

Unified Communications & Collaboration biedt u deze voordelen:

 

  • Een gestroomlijnd communicatieproces.
  • Efficiëntere werking omdat:
    • medewerkers op de hoogte zijn van elkaars aan- of afwezigheid en hierop kunnen anticiperen,
    • medewerkers vanuit elke locatie kunnen werken en altijd dezelfde communicatiemiddelen ter beschikking hebben,
    • medewerkers veel efficiënter met elkaar kunnen samenwerken dankzij verschillende collaboration tools.
  • Betere klantbeleving door:
    • continue bereikbaarheid,
    • meteen bij de juiste contactpersoon terecht te komen,
    • de optie te geven via verschillende kanalen contact op te nemen.
 
 

Zuidnatie ging u al voor en bracht drie verouderde telefoonplatformen samen tot een toekomstgerichte businessomgeving.

 

Merkt u dat er binnen uw organisatie nog te veel met verschillende apparatuur en software gewerkt wordt? Heeft dit een nadelig effect op uw efficiëntie, kosten en klanttevredenheid? Kijk dan zeker naar de voordelen die Unified Communications & Collaboration u kan bieden.

 

Klik hier voor meer info.