Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Sixinch scoort wereldwijd via partners

“Schooleindwerk groeit uit tot populair, hip Belgisch designmerk”

Wereldwijd vlijen sterren zich neer in de strakke designmeubelen van Sixinch. Ook de hippe Amerikaanse rapper Machine Gun Kelly is fan. Niet mis voor een klein Belgisch bedrijf geboren uit een eindwerk voor school.

 
 

“Ik kom niet uit een ondernemersfamilie”, zegt Pieter Jamart, zaakvoerder van Sixinch. “Maar als mijn voorzichtige ouders zeiden: ‘Oh, nee’ of ‘Pas toch op’, dan motiveerde dat mij om net het tegenovergestelde te doen. Enkel hun advies om te solliciteren volgde ik op. En net die sollicitatie bracht me bij Michel… wat het begin van Sixinch betekende.”

Ik kies voor partners die even gedreven en gepassioneerd zijn als wij.

 

Pieter Jamart, zaakvoerder van Sixinch.

 
 

De coating ontwikkelen, meubelen designen, schuim snijden, het materiaal coaten en de zetels verkopen: oprichters Pieter en Michel deden het jaren zelf. “We hebben alles geprobeerd: mensen in dienst nemen, zelfstandige verkopers de baan op sturen en partners zoeken.” Deze laatste oplossing paste hen het best. De producten en ontwikkelingen van Sixinch worden vandaag wereldwijd verkocht via licentiehouders in de Verenigde Staten, Japan, Spanje en Portugal, de Filipijnen, Rusland en India. In Dubai, Argentinië en China helpen ze een partner opstarten.

 

“Omdat onze schuimproducten vooral lucht zijn, zochten we een oplossing om niet alles vanuit België te moeten vervoeren”, vertelt Pieter. “Want het transport van grote meubels kost niet alleen veel geld, we zouden ook enorm veel moeten transporteren met vervuilende schepen. Onze oplossing? Lokaal produceren. Zo beperken we de transporten en exportadministratie ingrijpend. Tegelijkertijd kunnen we sterker inspelen op de lokale cultuur.”

 

Het vinden van de juiste mensen, dat heeft Pieter altijd het moeilijkste aspect van zijn business gevonden. “Ik wil enkel in zee gaan met iemand die ik vertrouw”, zegt hij. “Daarom voer ik op voorhand intense gesprekken, sluit ik waterdichte contracten af en kies ik voor partners die even gedreven en gepassioneerd zijn als wij.”

Eenvoudig en zorgeloos internet

Ook voor internet, bellen en mobiele telefonie wil Pieter de juiste partner én de juiste oplossing. “In het buitenland vind ik Google Maps, Whatsapp en Facebook onmisbaar op mijn smartphone. Op kantoor wens ik snel en zorgeloos te surfen, te mailen en te bellen met onze partners en klanten. Dit lukt fantastisch. Ik hou van de eenvoud en zorgeloosheid van het KLIK-abonnement dat ik afsloot. Ik heb 1 oplossing, 1 factuur en 1 aanspreekpunt.”

 

Deze eenvoud en duidelijkheid wil Pieter ook sterker integreren in zijn zaak. “Vandaag zijn onze partners vrij om een eigen twist te geven aan onze producten. Zo maakt en verkoopt onze Japanse partner vooral kindermeubels. Onze partner in de Verenigde Staten maakt het wat Amerikaanser dan we soms zouden willen. In de toekomst wil ik dit meer stroomlijnen.”

Sterker naar de toekomst

Met een sterkere groepsidentiteit en structuur belooft de toekomst van Sixinch mooi te worden. “Als onze Amerikaanse partner meer van onze populaire Belgische ontwerpen verkoopt, zie ik die business fors stijgen. Hierdoor zullen onze licentie-inkomsten gevoelig toenemen waardoor we meer ruimte krijgen om te investeren in onze Europese groei.” Nu de flagshipstore de identiteit van het merk in België versterkt en de nieuwe Nederlandse productiepartner goed is ingewerkt, leggen Pieter en Michel opnieuw hun focus op Europa. Hun Belgisch design heeft ook daar een sterkere toekomst.

Telenet Business als partner

“Ik ben al jaren tevreden van Telenet Business, dus moest ik niet nadenken toen we een telecompartner zochten voor onze nieuwe flagshipstore”, zegt Pieter Jamart, zaakvoerder van Sixinch. Het bedrijf koos voor de KLIK-bundel. “De installatie van ons abonnement verliep uiterst vlot. Onlangs belde ik nog naar de klantendienst. Ze waren heel vriendelijk, behulpzaam en niet te stijf. Leuk was dat het een tof gesprek was én dat mijn vraag werd beantwoord.”

 
 

KLIK bundelt internet, bellen, mobiel en digitale TV in één pakket. Kies hier de KLIK die het best bij u past.

 
 

Over Sixinch

Pieter Jamart (40) was net afgestudeerd als interieur- en meubelontwerper toen hij solliciteerde bij Michel Sels (51). Die had een paar schuimmeubelen staan, maar was ontevreden over de kwaliteit. “Tijdens mijn afstudeerproject had ik een zetel in schuim ontworpen, maar vond niemand die het kon maken”, zegt Pieter. De twee begonnen samen te zoeken naar een oplossing om gecoate schuimmeubelen te produceren. Hieruit ontstond Sixinch in 2003. Vandaag draait het bedrijf 6 miljoen euro omzet met 4 mensen in België en 10 licentiehouders wereldwijd. Sixinch kijkt ambitieus naar de toekomst. De nieuwe flagshipstore in Antwerpen vormt de start van een nieuwe periode.

 

www.sixinch.eu