Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

4 tips om klanten voor het leven te behouden

 
 
 
 

Omzet halen door een nieuwe klant te vinden, kost 5 tot 10 keer meer dan dezelfde omzet die u haalt uit een bestaande klant. Bovendien spenderen klanten die bij u terugkeren, gemiddeld 67% meer dan andere... genoeg redenen om werk te maken van een strategie die gericht is op customers for life!

 

  1. Bied een excellente service.
    Sommige diensten zijn natuurlijk inherent aan uw business: goederen moeten tijdig geleverd worden en commerciële afspraken moeten nagekomen worden. Maar u kan er ook voor kiezen om een stap verder te gaan: waarom niet de verwachtingen van de klant overtreffen? Een klein telefoontje of email meteen na de aankoop om te polsen naar zijn tevredenheid... kleine details in uw service kunnen een wereld van verschil maken!
  2. Maak van klantgerichtheid een bedrijfscultuur.
    Een postieve customer experience bieden is niet alleen een proces. Het is een bedrijfscultuur waarvan iedereen - ook eventuele onderaannemers of partners - moet doordrongen zijn. Bouw met uw team dus aan een cultuur die klantenservice op de eerste plaats zet.
  3. Toon uw klanten hoezeer u ze waardeert.
    Klanten zullen aangenaam verrast zijn wanneer u ze af en toe een boodschap van dank of waardering stuurt. De verleiding om er nog een commercieel aanbod aan toe te voegen is natuurlijk groot, maar laat dat gerust voor een andere gelegenheid. Klanten zullen uw oprechte boodschap van dank veel langer onthouden!
  4. Anticipeer wat uw klanten willen.
    Communiceer uitgebreid met uw klanten en zorg er ook voor dat u zoveel mogelijk over hen te weten komt: klantgegevens, persoonlijke interesses, activiteiten op sociale media, en natuurlijk de feedback uit vorige contactmomenten... Informatie uit verschillende bronnen zal u toelaten om in de toekomst nog beter te anticiperen op de wensen van de klant!
 
 
 
 
 
data-overlay-scroll-enable="false"