Telenet.be
 
 
 

overview-shopping-basket

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

finish-order

 
 
 
 
 
 

Start-ups worden gedreven door slechts één ambitie. De wereld veroveren! Alle start-ups hebben één ding gemeen: het zijn ondernemers met een idee die niet bij de pakken blijven zitten. Een nieuwe generatie ondernemende whizzkids staat klaar om vanachter het computerscherm nieuwe markten te verkennen en te veroveren met succesvolle start-ups. En hoewel elke start-up uniek is, kan je toch een bepaalde route uitstippelen die voor ongeveer elke start-up gelijk zal zijn.

IDEE - alles begint met een sterk idee

Ideeën zijn er altijd en overal. Het is vooral zaak om ze op te merken en ze te grijpen. Denk jij soms: dit kan beter, dit zou handig zijn, dit kan sneller, … ? Op die momenten worden potentiële topideeën geboren. Grab them! Ga erop door, zie het grotere plaatje. Vaak eindigt een idee alsnog in de vuilnisbak. Maar soms wordt het bingo.

 
 

“Een goed idee is bij technologie vaak iets dat nog niet als een probleem werd gezien”


Guido Vandervorst, Managing partner innovation – Deloitte

 
 

“Een perfect idee is een oplossing voor iets met de impact van een haaienbeet op de schaal van een muggenbeet.“

Omar Mohout, Author ‘Lean Pricing

 

 

 
 

“Ook iets op een andere manier doen is innovatie”

Frank Maene, Venture Capitalist

 

 
 

“Kleur buiten de lijntjes”

Kim Smets, Director product management – Telenet

 
 

“Gooi een idee niet meteen weg”

Jef Brouwers, Psychologist – Ticka

 

 
 

“Eigen ervaringen geven inspiratie”

Nadira Azermai, Founder – Scriptbook

 
 

“Een goed idee blijft boeien”

Nicolas Mertens, Founder – Sign2Pay

 
 

“Jonge ondernemers hebben vaak een reality-check nodig”

Jamie Anderson, Author – ‘The fine art of success’

 
 

“Het moeilijkste is het beste idee kiezen tussen alle andere ideeën“

Xavier Damman, Founder – Storify

 

 
 

TEAM - together to the top

Niets zo belangrijk als het team bij een start-up. Alle competenties zijn nodig: mensen die het product maken en mensen die het product verkopen. Dat kleine groepje mensen moet bovendien 100 % op elkaar kunnen vertrouwen. Een goed team samenstellen is dus super belangrijk, want je ziet elkaar veel meer dan je eigen lief.

“Ownership is belangrijk in elk bedrijf, zeker bij start-ups”

Ann Caluwaerts, SVP corporate affairs & comm – Telenet

 
 

“Alle successen moet je vieren!” 

Chris Wuytens, Managing director – Acerta

 
 

“Niet iedereen is een innovator, maar iedereen kan er wel aan bijdragen”

Martine Tempels, SVP – Telenet for business

 
 

“Change your winning team! Want je start-up evolueert ook”

Jurgen Ingels, Venture capitalist / Founder – Clear2Pay

 
 

“Elk team moet een technisch- en een commercieel brein hebben”

Koen Debaus, Project manager innovation – Deloitte

 
 

“Een vereiste om bij ons te werken is van muziek houden”

Gertjan De Wilde, Founder – Beatswitch

 
 

“Een team is iets anders als een vriendenclub”

Jef Brouwers, Psychologist – Ticka

 
 

“De verdeling van de taken binnen het team was bij ons een organisch proces”

Sebastiaan Schillebeeckx, Founder – Campr

 
 

“Aan de teamgeest wordt voortdurend gewerkt”

Lev Detrez, Founder – Pith.li

 
 

“Vertrouwen is in het team is cruciaal”

Gilles Mattelin, Founder – Intuo

 
 

ROADMAP - hobbelig maar boeiend parcours

Je weet misschien waar je naartoe wil. Maar hoe er te geraken? Dat is nog iets anders. Een roadmap is nodig om niet in het wilde weg plannen te smeden, maar concreet op het doel af te gaan. Toch is ook een roadmap niet heilig. Het is iets dat je voortdurend moet bijsturen in het hele proces van start-up naar commercieel product.

“Het is een fout om te denken dat een product ontwikkelen sowieso lang duurt”

Xavier Damman, Founder Storify

 
 

“Cruciaal in je roadmap is de weg om een verkoopbaar product te maken”

Gertjan De Wilde, Founder – Beatswitch

 
 

“Elke roadmap moet je constant bijschaven”

Sebastiaan Schillebeeckx, Founder – Camper

 
 

“Een grote valkuil is een product maken dat niemand wil. Daarom moet je steeds een weg uitstippelen met voortdurend voldoende feedback van de markt.”

Cedric Deweeck, Program Coordinator Telenet Idealabs

 
 

“De accelerator stimuleerde ons om een gedetailleerde roadmap te maken”

Nadira Azermai, Founder – Scriptbook

 
 

“Een roadmap is nooit heilig en moet voortdurend aangepast worden”

Guido Vandervorst, Managing partner innovation – Deloitte

 
 

“Ook een businessplan moet voortdurend bijgestuurd worden”

Koen Debaus, Project manager innovation, Deloitte

 
 

“Een goede roadmap leidt je naar antwoorden op drie belangrijke vragen: wie zijn de klanten, waar willen zij voor betalen en hoe maken wij het verschil ten opzichte van onze concurrenten.”

Jamie Anderson, Author ‘The fine art of success’

 
 

PITCHDECK - overtuigen in 5 minuten

Zelfs de meest ervaren pitchers krijgen het koud zweet voor elke pitch. Stress! Want nu komt het er op aan: spreekt ons idee aan? Vinden we broodnodige investeerders om onze plannen te realiseren? Dat zijn heel belangrijke zaken die je zomaar eventjes op een paar minuten tijd moet zien te verkrijgen. Het moet goed zijn! De euforie na een geslaagde pitch is natuurlijk even groot als de stress vooraf.

 
 

“Er gaan meestal jaren over om tot je definitieve ‘elevator’ pitch te komen. En dan nog evolueert die constant, want na elke pitch moet je nagaan wat werkte en wat niet.”

Frank Maene, Venture Capitalist

 
 

“Bereid je voor op de vragen van het publiek en ‘stick to the facts”

Ann Caluwaerts, SVP corporate affairs & comm – Telenet

 
 

“Gebruik een call to action. Een pitch is ook altijd iets ‘vragen’ aan het publiek.”

Omar Mohout, Autor – "Lean pricing"

 
 

“Ook non-verbale communicatie is belangrijk: toon passie”

Filip Maertens, Founder – Sentiance

 
 

“Vertel je verhaal, vertrouw niet teveel op info op slides”

Ben Goevaerts, Founder – Bundl

 
 

“Probeer goed te weten voor wie je pitcht: één pitch voor iedereen is moeilijk”

Gilles Mattelin, Founder – Intuo

 
 

“In 5 minuten overtuigen: dat is key!”

Guido Vandervorst, Managing partner innovation – Deloitte

 
 

“Ik probeer niet te verkopen, maar een verhaal te vertellen”

Nadira Azermai, Founder – Scriptbook

 
 

“Leg het product en de oplossing glashelder uit”

Cedric Deweeck, Program coordinator – Telenet Idealabs