Corona laat ons leven er nog even anders uit zien. De meeste onder ons werken nog steeds van thuis en heel wat leerlingen en studenten volgen online les. Telenet helpt je door deze uitzonderlijke tijden. Je kan altijd veilig terecht in een Telenet-winkelpunt. Daarnaast blijven we ook nog altijd extra vast internet aanbieden. Zo blijf je zorgeloos thuiswerken en online les volgen.
Op deze pagina vind je alles wat je moet weten over onze maatregelen. Vind je geen antwoord op je vraag? Neem dan zeker ook een kijkje op telenet.be, op Klantenservice of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter en WhatsApp staan we voor je klaar.
Bij Telenet blijven we er alles aan doen om je zo goed én veilig mogelijk door deze uitzonderlijke tijden te helpen.
Wist je dat:
Als het kan, dan werk je weer van thuis. En ook voor ontspanning ben je weer meer op je eigen huis aangewezen. De kans is groot dat je door de coronamaatregelen thuis nog altijd meer vast internet gebruikt. Daarom blijft Telenet extra vast internet aanbieden.
Nee! We vinden het belangrijk dat al onze klanten zorgeloos verbonden blijven, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Zonder daar meer voor te betalen.
Je verbruik tellen we maar voor de helft. Verbruik je bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.
Let op: In je Telemeter, op Mijn Telenet of in de Telenet-app zie je geen verhoging van je volume. Wel vullen je tellers maar met halve snelheid, waardoor jij dubbel zoveel kan surfen.
Met YUGO, WIGO en All-Internet surf je onbeperkt en supersnel. Je internetverbruik delen we op in verbruik tussen dal- en piekuren. Tijdens de daluren surf je volledig onbeperkt aan je normale snelheid. Verbruik je tijdens de piekuren meer dan 750 GB, dan verlagen we tijdens die uren je snelheid. Zo garanderen we dat iedereen vlot blijft surfen tijdens de drukste uren. Normaal lopen de daluren van middernacht tot 12 uur ’s middags. We breiden die uren nu uit tot 17 uur. Zo kan je overdag nog meer surfen, thuiswerken en verbonden blijven. Zonder aan verlaagde snelheid te surfen.
Ben je toch opgemerkt als intensieve gebruiker (meer dan 750 GB tijdens de piekuren)? Dan surf je nu aan 20 Mbps1 downstream en 2Mbps1 upstream, in plaats van de gebruikelijke 10 Mbps1 down- en 1 Mbps1 upstream. We verdubbelden dus die snelheid.
Gebruik je een werklaptop of -pc, of een toestel dat je nog niet met je thuisnetwerk verbond? Dan moet je eenmalig aanmelden met je wifi-wachtwoord. Dat vind je gemakkelijk terug in de Telenet-app (Onder ‘Wifi-netwerk’ kies je voor ‘Deel je wifi) of in Mijn Telenet via het blauwe kaartje ‘Je wifi-paspoort’.
Meestal surf je met je werklaptop via een beveiligde verbinding, of VPN. Vaak heb je via het werk ook een extra firewall of virusscanner.
Merk je problemen op met je internetverbinding op je werklaptop, of loopt een bepaalde website of applicatie (zoals Skype) niet vlot? Controleer of je met een eigen privétoestel hetzelfde merkt. Loopt het daar wel vlot? Dan ligt de oorzaak niet bij je internetverbinding. Neem dan contact op met de IT-afdeling van je werk, Telenet kan je hier helaas niet mee verder helpen.
Heb je een vraag of probleem, of is één van je toestellen kapot? Vaak ben je geholpen zonder winkelbezoek. Kijk daarom zeker eerst op Klantenservice, telenet.be of in de Telenet-app. Ook via Facebook, Twitter, Whatsapp en telefonisch staan we voor je klaar!
Toch liever langs een Telenet-winkelpunt in je buurt? Je kan er veilig terecht! Wij zorgen ervoor dat alle veiligheidsmaatregelen in de winkels worden genomen. Zo beperken we het aantal bezoekers dat tegelijk in de winkel mag, ontsmetten we het materiaal in onze winkelpunten, houden we voldoende afstand en dragen we een mondmasker. Respecteer zeker de richtlijnen en vergeet je mondmasker niet. Alleen zo geraken we er samen door, en kunnen we jouw en onze veiligheid garanderen.
In onderstaande Telenet-winkelpunten kan je ook op afspraak terecht. Zo ben je snel geholpen en hoef je niet te wachten in de winkel. Een afspraak maken kan snel en eenvoudig via onze afspraakmodule. Een afspraak maken is echter niet verplicht.
Zie je het nu niet echt zitten om een Telenet-winkelpunt te bezoeken, of om bezoek van een technicus bij jou thuis te ontvangen? Geen probleem, Telenet zorgt voor opties! Zo kan je een kapotte Digicorder, Telenet TV-box of modem ook omruilen via thuislevering. Je hoeft dus niet langs een winkelpunt.
Kies je voor nieuwe Telenet-diensten? Die installeer je makkelijk zelf met een handig stappenplan als je voor Self Starter kiest.
Heb je een afspraak met een technicus? Onze technicus zet zijn mondmasker op, en we vragen jou om hetzelfde te doen.
Heb je problemen met je digitale tv of internet? Vaak vind je de oplossing op Klantenservice! Neem daar dus zeker een kijkje.
Geen oplossing gevonden? Misschien is je toestel kapot. Contacteer ons op 015 66 66 66, via Facebook, Twitter of Whatsapp op +32468001098. We kijken graag verder in detail na wat er misloopt. Heb je een nieuw toestel nodig? Dan zorgen we samen voor een oplossing.
Afspraken voor installatie of herstelling gaan gewoon door. We doen er alles aan om die in alle veiligheid te laten plaatsvinden. Zo draagt onze technicus een mondmasker tijdens de afspraak, en we vragen jou hetzelfde te doen. Bewaar 1,5 meter afstand en laat maar 1 persoon de technicus ontvangen. Andere gezinsleden of huisgenoten blijven tijdens de afspraak even in een andere kamer.
Ben jij of iemand in huis ziek, of plaatste de dokter je uit voorzorg in quarantaine? Contacteer ons dan om je afspraak te verplaatsen. Een technicus kan ter plaatse beslissen om de afspraak niet te laten doorgaan als iemand in huis ziektesymptomen heeft.
Contacteer ons dan om de afspraak te verplaatsen naar een latere datum wanneer je volledig genezen bent, de quarantaineperiode voorbij is of tot dat je de uitslag van je coronatest ontvangen hebt. Dit geldt voor jezelf maar ook als één van je huisgenoten positief is getest, in quarantaine zit of zijn/haar testresultaat nog afwacht. Contacteer ons in elk geval.
Gaat het om een dringende interventie (herstelling of installatie van een toestel)?
Niet-noodzakelijke werken stellen we uit. Zo blijf je verbonden tijdens deze uitzonderlijke tijden. Noodzakelijke werken gaan wel door, omdat uitstellen voor meer problemen zou zorgen. We doen er uiteraard alles aan om de hinder tot een minimum te beperken.
1 De vermelde internetsnelheden zijn theoretische maximumsnelheden bij aansluiting van een pc of laptop op de modem met een netwerkkabel. De werkelijke internetsnelheid kan beïnvloed worden door verkeer op het internet en andere technische factoren (zoals wifi, interne bekabeling, processor,…). De afstand van de aansluiting tot de node heeft echter geen invloed op de werkelijke internetsnelheid die je kan behalen. Meer info
Graag hulp of meer uitleg?