nl

Alles over je ONE-datasimkaart

icon simcard

Met ONE(up) koos je voor één verbinding en alle vrijheid. Je wil grenzeloos verbonden zijn, en dat liefst met al je toestellen. Om je daarbij te helpen, voorzien we je ONE(up) van een inbegrepen datasimkaart. Zo verbind je ook je tablet, Minimodem of zelfs camera met het internet, zonder extra kosten

Met ONE en ONEup kies je voor één verbinding en alle vrijheid. Je wil grenzeloos verbonden zijn, en dat liefst met al je toestellen. Om je daarbij te helpen, voorzien we je ONE of ONEup van een inbegrepen datasimkaart/data eSIM. Zo verbind je ook je tablet, Minimodem of zelfs camera met het internet, zonder extra kosten

Zo werkt het

Met ONE en ONEup surf je met je eerste mobiele nummer altijd onbeperkt, zowel via wifi1 als via mobiele data2. Per unlimited simkaart krijg je 300 GB per maand. Da’s sowieso gigantisch veel om mobiel te surfen. Maar raakt die data toch eens op? Dan surf je gewoon verder aan een verlaagde snelheid (512 Mbps). Ook met de inbegrepen datasimkaart surf je volgens dezelfde voorwaarden onbeperkt (300 GB).

 

Vanaf het tweede mobiele nummer kan je kiezen of die onbeperkte of beperkte mobiele data (10 GB) omvat.

 

Opgelet: elke simkaart/eSIM (dus ook de datasim) heeft een eigen datapot. De totale beschikbare mobiele data in je ONE of ONEup wordt dus niet verdeeld over de verschillende simkaarten van je abonnement.

1 Het vast internetvolume is onbeperkt. Bij intensief gebruik tijdens piekuren, kan de internetsnelheid tijdelijk worden beperkt. Telenet netwerkbeheer is van toepassing. Meer info? Zie : www.telenet.be/internetgebruik. 

2 Het  mobiel internetvolume in België en de EU-zone is onbeperkt*: 

Mobiel surfen in België:  bereik je de datalimiet van je unlimited simkaart of datasimkaart (300 GB) dan kan je verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende aanrekeningsperiode. 

Mobiel surfen in de rest van de EU-zone: het inbegrepen gezamenlijke mobiele internetvolume per maand is beperkt tot 40 GB per unlimited simkaart. Boven het inbegrepen mobiele internetvolume kan verder gesurft worden aan normale snelheid aan 0,0021 euro (incl. btw) per MB.  Meer info? Zie: www.telenet.be/internetgebruik.

* Op voorwaarde van een normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de “Voorwaarden voor een  normaal gebruik in het kader van een onbeperkt aanbod” (zie: telenet.be/algemenevoorwaarden). 

Goed om te weten

Heb je momenteel nog een abonnement op King Surf, Kong Surf, of WIGO en gebruik je één van je WIGO-nummers alleen voor mobiele data? Wil je die simkaart/eSIM vervangen door je inbegrepen ONE(up)-datasimkaart? Dan zeg je je oude abonnement of WIGO-nummer op en bestel je een nieuwe datasimkaart/data eSIM. Je bestaande simkaart/eSIM omzetten naar een datasimkaart of data eSIM, kan helaas niet.

Je datasim...

bestellen of opzeggen
activeren
is kapot of kwijt
bestellen of opzeggen
activeren
is kapot of kwijt
Bestellen

Je datasimkaart is inbegrepen in je ONE(up), maar krijg je niet automatisch opgestuurd. Je bestelt ze wel gemakkelijk online. Zo ontvang je de datasim snel in je brievenbus:

Stap 1

Meld je aan op Mijn Telenet.

Stap 2

Onder Je producten kan je bij Inbegrepen opties kiezen voor je datasim te bestellen.

Stap 3

Klaar om te bestellen? Check zeker of je adres klopt. Voltooi dan je bestelling.

Goed om te weten
  • Bestel je een Minimodem? Dan ontvang je automatisch ook je datasimkaart. Niet apart bestellen dus, handig hé!
  • Koos je voor een data eSIM? Dan installeer en activeer je je data eSIM makkelijk door de QR-code te scannen. 
Opzeggen

Je datasimkaart of data eSIM zit bij je ONE(up). Gebruik je je datasimkaart even niet, maar laat je ze toch actief staan? Dan maakt dat voor je aanrekening niet uit. Door ze niet op te zeggen, heb je ze altijd bij de hand als je weer met je datasim wil surfen. Toch liever opzeggen? Dat kan via het gratis nummer 0800 66 350.

Je datasimkaart thuis ontvangen? Joepie! Tijd om ze te activeren. Dat doe je heel gemakkelijk zelf.

E-mail

Activeren kan je simpelweg via de link in de e-mail die je van ons kreeg.

Online

Online activeer je via telenet.be/activeermobiel.

Per post

Liever niet digitaal? Stuur dan het papieren contract dat je bij je simkaart kreeg ondertekend terug.    

Goed om te weten

Activeer je online (via de link of website)? Dan surf je binnen de 2 uur met je datasimkaart.  

Toestel waar je datasimkaart of data eSIM inzit kwijt? Da's niet fijn! Dit doe je het beste.

Blokkeren

Blokkeer zo snel mogelijk je datasim via MyTelenet. Zo vermijd je dat andere mensen met jouw mobiele data verder surfen. Simkaart/eSIM teruggevonden? Deblokkeren doe je via dezelfde weg.

Vervangen

Graag een nieuwe sim omdat je oude kapot of verloren is? Je kan een nieuwe simkaart halen in een Telenet-winkel. Je betaalt daarvoor € 5 via je aanrekening. Een nieuw eSIM-profiel bestellen kan makkelijk online of via de MyTelenet-app.    

Zoek je iets anders?