Webmail

Digitale telefonie, zo gepiept!

Al je zakelijke telefoontjes op 1 vaste lijn

04 januari 2018 - 5 min

Tony en zijn collega-techniekers komen een halve dag bij jou langs om jouw vaste telefonie te installeren, je te informeren en al jouw vragen te beantwoorden. Wat betekent dat in de praktijk? En hoe kan je daarna vlot zelf aan de slag met jouw gloednieuwe telefonieoplossing?

Elke minuut bij de klant is voor mij een plezier”, getuigt Tony. “Ik weet namelijk dat de keuze voor FreePhone Business een hemelsbreed verschil maakt voor bedrijven. Dat alleen al, maakt mijn dag goed. Het installeren en uitleggen duurt zowat vier uur. Daarna kunnen klanten volledig zelfstandig verder.”

1. Je behoeften bekijken

Als je intekent op FreePhone Business, vul je een korte vragenlijst in. Zo hebben de techniekers voordat ze arriveren al een duidelijk zicht op jouw situatie en wensen. Ze installeren niet alleen, maar adviseren, helpen en sturen bij waar nodig. Onze installateurs hebben ook altijd een uitgebreide stock aan apparatuur mee: soms wordt er een ander toestel voorgesteld dan in eerste instantie voorzien.

“Ik stel de onthaalmedewerkers soms een geavanceerdere telefoon voor dan in eerste instantie verwacht, zoals de Panasonic KX-HDV230. Daarmee schakelen ze met één knop alle binnenkomende oproepen door naar een ander toestel, bijvoorbeeld hun smartphone. Ze kunnen ook doorverbinden zonder eerst een medewerker aan de lijn te hebben. Meestal zijn de klanten daar heel blij mee, want het werkt veel eenvoudiger”, vertelt Tony.

2. Gratis advies ter plaatse

Bij jou in de zaak of op kantoor overlopen Tony en zijn collega’s de specifieke noden gedetailleerder. Hoeveel toestellen wens je? Waar komen de telefoons te staan en welke functies zijn er nodig? Daarbij bekijken ze de huidige infrastructuur en stellen ze kritische vragen. Als klant ken je niet altijd alle mogelijkheden, waardoor je vooraf niet altijd de beste oplossing op maat van je zaak weet.

3. We installeren jouw netwerk en telefoons

Een performant netwerk is uiteraard een basisvoorwaarde voor een goede werking van je nieuwe telefoonoplossing. “Daarom leggen we soms een aparte UTP-aansluiting vanaf de modem tot aan elk toestel”, legt Tony uit. “Eens de nieuwe kabels zo proper en onzichtbaar mogelijk getrokken zijn, worden de nieuwe modem en telefoontoestellen geïnstalleerd.”

4. Alles ontdekken tijdens de demosessie

Na de installatie van de kabels, modem en telefoontoestellen is alles klaar om FreePhone Business in te stellen volgens de wensen en noden van jouw zaak. “Deze stap is als een demosessie op maat”, ervaren de klanten van Tony. “Ik toon de werking van het portaal terwijl we samen de telefoons, openingsuren, voicemailberichten, het keuzemenu en meer op maat instellen. Klanten zijn vaak onder de indruk van al deze opties, die ze er gratis bij krijgen.”

5. Makkelijk je instellingen aanpassen

Wanneer Tony of één van zijn collega-installateurs vertrekt, ben je in staat om zelf je instellingen te bekijken en veranderen. Dat doe je gemakkelijk met jouw laptop of smartphone, waar je ook bent. Loopt er toch iets mis? Dan blijft Telenet Business uiteraard jouw aanspreekpunt!

Digitale telefonie, zo gepiept!

Dat kan! Kom eens proefbellen in onze Telenet Business Centers.

Inspiration