Hoe meer klanten winnen met een actiegerichte website?

10 maart 2023 - 10

Nu hebt u misschien een mooie website. Maar levert deze ook leads, prospecten en klanten op? Leer hoe een actiegerichte site meer verkoop oplevert. Een actiegerichte site zorgt ervoor dat u uw bezoekers leert kennen en hen beter aan uw zaak bindt.

 

Wat is de basis van een website die leads en klanten aanbrengt?

We vroegen het aan Matthieu Voet, oprichter en zaakvoerder van het webbureau Newance, gespecialiseerd in actiegerichte websites. Een realistisch resultaat volgens Matthieu is 45% meer verkoop, 50% meer offerte-aanvragen en 30% meer omzet.

 

Hoe zet u een actiegerichte website op?

Teken sterke strategie uit

Matthieu Voet gelooft niet in onlinemarketing, e-commerce en een onlinestrategie. “Wel in marketing, commerce en strategie. Die moeten online en offline hetzelfde zijn. Bedenk hoe u uw strategie concreet maakt op uw website.”

Interview uw bezoekers

Matthieu Voet: “Mensen zoeken online een oplossing voor een probleem. Welke oplossing komen ze bij u zoeken? Dit komt u enkel te weten door met de eindklanten te spreken, hun aankoopgedrag te bekijken, hun surfgedrag te analyseren. Echte interviews leveren een schat aan informatie op.”

Koop een gevulde website

Matthieu Voet: “Heel vaak laten bedrijven een website bouwen die ze mooi vinden. Het resultaat kan heel mooi zijn als u het door een technische partner laat uitvoeren, maar helaas is de nieuwe site ook vaak een lege doos die vervolgens gevuld moet worden door uw zaak zelf. Dit maakt dat de boodschap die u online wil brengen, nog ontbreekt. En merken bedrijven al snel… deze content opvullen is niet eenvoudig. Kies daarom een webbureau dat meedenkt over uw boodschap voordat het bouwen start.”

Vraag een mailadres

Matthieu Voet: “Cruciaal is nu uw bezoeker tot actie aanzetten. Zo kan deze onbekende bezoeker een geïdentificeerde lead worden waaraan u kunt verkopen. Hier geloof ik in microconversie. U kunt een e-boek geven, een gratis tip in ruil voor het mailadres. U kunt uw mailings opvolgen of telefonische prospectie doen bij mensen die de mailing geopend hebben.”

Investeer in nieuwe berichten

Matthieu Voet: “Eens alles klaar, is het werk niet ten einde. Een website is nooit een afgewerkt project, wel een proces dat u best continu evalueert en bijstuurt. Voorzie daarom een maandbudget om webpagina’s te verbeteren en content te creëren. Enkel zo kan uw site voortdurend geld op blijven leveren.”

Gratis test

Hoe scoort jouw website vandaag?