19% van de Belgische bedrijven heeft geen eigen website. Ze rekenen volledig op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Maar is dat wel verstandig?
Sociale media zijn zo gemakkelijk en goedkoop dat veel ondernemers hun online leven volledig in de handen leggen van die kanalen. Dit is niet zo’n goed idee. 5 redenen om alsnog voor een eigen website te kiezen.
Hogere ranking in Google
Google hecht meer belang aan de officiële site van een bedrijf dan aan de pagina's op sociale media. Zorg je bovendien voor regelmatig nieuwe en unieke content op je website, dan stijg je in de ranking. Niet onbelangrijk. Zeker als je weet dat 80% van wie informatie over een zaak zoekt, een beroep doet op Google.
Platform voor experts
Een eigen website is het platform waarop jij al je kennis verzamelt, projecten toont en blogs post. Omdat je er regelmatig sterke artikels binnen je vakgebied plaatst, maakt de site jou tot dé expert. Bovendien verlies je deze koppositie niet wanneer een belangrijk sociaal medium verdwijnt.
Goedkoopste marketing
Een goede website kost geld, maar is toch je goedkoopste marketinginstrument. Je kunt namelijk volledig zijn in voorstelling van producten, diensten, openingsuren, locaties en promoties. Je brengt je merk naar buiten aan een fractie van de prijs die een advertentie zou kosten.
Controle over je imago
Enkel op je eigen website ben jij baas over de sfeer, de invulling en hoe dit alles naar buiten komt. Jij houdt online de nodige controle over het imago van je zaak.Waag de sprong!
Contact met klanten
Natuurlijk krijg je reacties van je klanten via sociale media, passeren er tweets over je zaak. Maar echte interactie… die hou jij op je website. Zorg voor chat-, mail- en belknoppen, zodat dit het eerste hulpmiddel is dat je klanten zien bij klachten en vragen.
Klaar voor je eigen online webshop? Dan zijn wij er om je te helpen met onze Online Essentials. Kies voor een website die je zelf bouwt of laat dit volledig aan ons over. Jij bepaalt.