Business Mobile

Business Mobile

Médiconfort:

vereenvoudigd en transparant beheer van mobiele telefonie
Dat is business as usual

Médiconfort verkoopt en verhuurt al 15 jaar medisch en paramedisch materiaal. In de loop der jaren evolueerden de connectiviteitsnoden van het personeel drastisch. In Telenet Business vonden ze een partner die mee nadacht om voor elke werknemer een mobiel abonnement op maat uit te werken.

Ook aan de slag met een mobiel plan op maat?

Balans tussen kwaliteit en rentabiliteit

Médiconfort, gespecialiseerd in de verhuur en verkoop van medisch en paramedisch materiaal, is ontstaan in 2008 en opende in 2010 een eerste winkel in Hornu. Vandaag telt het bedrijf 6 winkels in Wallonië en 34 medewerkers, onder wie 4 chauffeurs en technici voor leveringen aan huis en dienstverlening na verkoop.

Net als elk ander bloeiend bedrijf streeft Médiconfort naar economische rentabiliteit, maar verliest het zijn maatschappelijke rol niet uit het oog ten aanzien van zijn klanten. “We willen in de eerste plaats onze klanten tevreden stellen door redelijke prijzen te hanteren en een snelle, kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden, maar we moeten ook rekening houden met het economische aspect”, zegt Frédéric Roland, commercieel en kwaliteitsverantwoordelijke bij Médiconfort.

Om een goed evenwicht te vinden is kostenbeheersing van essentieel belang.

Frédéric Roland

commercieel en kwaliteitsverantwoordelijke MÉDICONFORT

Lagere kosten en betere dienstverlening

Médiconfort heeft een twintigtal mobiele abonnementen voor verschillende profielen. Denk aan chauffeurs, verkopers, technici en commerciële medewerkers. “We kunnen niet zonder mobiele telefonie”, verduidelijkt Frédéric. “Alleen oproepen naar het buitenland en binnenkomende oproepen van klanten en leveranciers verlopen nog via vaste lijnen.”

Het Waalse bedrijf was echter niet tevreden over de voormalige leverancier van mobiele telefonie. “Hun prijzen waren te hoog en de dienstverlening was verre van optimaal”, vertelt Frédéric. “Daarom gingen we op zoek naar een nieuwe leverancier, enerzijds om de kosten te verlagen en anderzijds om dienstverlening te krijgen die deze naam waardig is.”

Lagere kosten en betere dienstverlening

Médiconfort heeft een twintigtal mobiele abonnementen voor verschillende profielen. Denk aan chauffeurs, verkopers, technici en commerciële medewerkers. “We kunnen niet zonder mobiele telefonie”, verduidelijkt Frédéric. “Alleen oproepen naar het buitenland en binnenkomende oproepen van klanten en leveranciers verlopen nog via vaste lijnen.”

Het Waalse bedrijf was echter niet tevreden over de voormalige leverancier van mobiele telefonie. “Hun prijzen waren te hoog en de dienstverlening was verre van optimaal”, vertelt Frédéric. “Daarom gingen we op zoek naar een nieuwe leverancier, enerzijds om de kosten te verlagen en anderzijds om dienstverlening te krijgen die deze naam waardig is.”

Lagere kosten en betere dienstverlening

Médiconfort is enigszins toevallig bij Telenet Business terechtgekomen. “Ik was op zoek naar een prepaid formule voor mijn kinderen en stapte privé over naar Base”, herinnert Frédéric zich. “Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om naar hun professionele formules te vragen. Toen kwam ik in contact met Telenet Business, de professionele tegenhanger van Base.”

“Het contact met Jean-Thomas, onze Account Manager, verliep zeer vlot”, gaat Frédéric verder. “Ik was onmiddellijk tevreden over zijn aanpak. Ik legde hem uit wat ik nodig had en hij respecteerde wat ik vroeg. Hij aarzelde niet om het aanbod meermaals aan te passen, zodat het op alle punten voldeed aan onze behoeften.”

Een handig klantenportaal

Vandaag heeft Médiconfort 23 Telenet Business-abonnementen, afgestemd op ieders profiel en verbruik. Commerciële medewerkers in de winkel gebruiken de formule Start, terwijl vertegenwoordigers die meer data nodig hebben, zijn voorzien van een Contact- of Fast-abonnement. De directie, die regelmatig naar het buitenland moet, gebruikt dan weer een Fast EU-formule. “Bij de mobiele abonnementen van Telenet Business zijn de oproepen tussen collega’s onbeperkt. Dat is een onmiskenbare troef”, geeft Frédéric toe.

“Ik ben vooral ook zeer blij met het klantenportaal van Telenet Business”, aldus een enthousiaste Frédéric. “Op een dag was een medewerker zijn pincode kwijt. Ik vond ze in minder dan 3 minuten terug.” Dankzij het klantenportaal kan Médiconfort in alle vrijheid nummers toevoegen en verwijderen: “We hebben nieuwe simkaarten in voorraad. Ik activeer ze zelf via het klantenportaal wanneer dat nodig is. En wanneer een medewerker het bedrijf verlaat, deactiveer ik de simkaart met een paar klikken. Ik heb ook al eens een smartphone besteld via het portaal. Dat kan snel en eenvoudig.”

Médiconfort en Telenet Business: een succesverhaal

Door te veranderen van leverancier van mobiele telefonie wou Médiconfort in de eerste plaats de kosten verlagen en van een betere dienstverlening genieten. “De doelstellingen zijn ruimschoots bereikt”, benadrukt Frédéric. “Onze facturatie is stabiel, zonder onaangename verrassingen. En het administratieve beheer is heel eenvoudig. En niet te vergeten: het uitstekende contact met onze Account Manager. Of het nu om het basisaanbod of om latere aanpassingen gaat, hij reageert altijd snel. Het is echt belangrijk dat er iemand opneemt als we bellen en dat we goede dienstverlening aangeboden krijgen.”

Ik kan ondernemers alleen maar aanraden om te vergelijken, hun behoeften op het gebied van mobiele telefonie na te gaan en te zien wat de markt te bieden heeft. Dat is minder ingewikkeld dan het lijkt

Frédéric Roland

commercieel en kwaliteitsverantwoordelijke MÉDICONFORT

Kies jij ook voor een mobiel plan op maat van jouw bedrijf?

Elk bedrijf is anders. Waarom zou je dan kiezen voor een universeel mobiel plan dat niet is aangepast aan jouw behoeften? Met Business Mobile kies je tussen verschillende tariefplannen die je met elkaar combineert en aanvult met diverse opties. Onbeperkt bellen? Meer data? Sneller surfen? Jij beslist.

Start+

Kies hoeveel mobiele data en belminuten die jouw werknemers nodig hebben.

200 minuten binnen België en de EU zone, onbeperkt naar collega’s

Onbeperkt binnen België en de EU zone

2 GB

Contact+

Kies hoeveel mobiele data en belminuten die jouw werknemers nodig hebben.

Onbeperkt binnen België en de EU zone

Onbeperkt binnen België en de EU zone

10 GB

Fast

Business apps werken vlot zoals Microsoft Teams en WebEx.

Onbeperkt binnen België en de EU zone

Onbeperkt binnen België en de EU zone

Tot 300 GB binnen België en de EU zone