Peter Willekens: "Bedrijven zoeken vooral ontzorging"

Interview over de telecomuitdagingen van bedrijven naar aanleiding van Whitelane-rapport 2021

Bedrijven kampen met gigantische én complexe telecomuitdagingen. Bovendien woedt er een war for talent op IT-vlak. Daarom zoeken ze een betrouwbare serviceprovider die hen helpt bij deze uitdagingen. We interviewden Peter Willekens, VP Operations bij Telenet Business.

"We zien dat bedrijven kampen met gigantische én complexe telecomuitdagingen. Bovendien woedt er een war for talent op IT-vlak. Daarom zoeken ze een betrouwbare serviceprovider die hen helpt bij deze uitdagingen."

 

Dit bevestigt ook de jaarlijkse IT Sourcing Study van Whitelane Research. Deze studie is het meest uitgebreide, onafhankelijke onderzoek naar IT-outsourcingcontracten in België. De onderzoekers vroegen meer dan 260 Belgische en Luxemburgse bedrijven naar hun tevredenheid bij IT-outsourcing. 

 

De resultaten tonen dat de focus op het oplossen van de noden van de klant gesmaakt wordt. Telenet Business behoudt met een tevredenheid van 77 procent voor het IT-domein ‘Network & telecommunications’ een topplaats in zijn markt. Uniek daarbij is dat geen enkele ondervraagde klant zegt ‘ontevreden’ of ‘zeer ontevreden’ te zijn over hun betrouwbare IT-partner.

Algemene tevredenheid over serviceproviders

De klant centraal stellen. Meer dan een loze belofte? 

"Bedrijven zoeken vandaag niet langer een tool om samen te werken of te kunnen bellen, weet Peter. Ze willen hybride kunnen werken, vlot kunnen bellen, veilig zijn voor internetcriminelen of hun bedrijfsterrein bewaken zonder zich zorgen te maken over de technologie die daarvoor wordt ingezet. Het is vervolgens aan ons om een eenvoudige oplossing voor te stellen en de achterliggende, complexe techniciteit voor hen te regelen."

 

"De klant hoeft zich er geen zorgen om te maken, maar dit is allesbehalve evident omdat ons portfolio aan oplossingen uiterst breed is. We bieden zowel telefoonoplossingen, als cybersecurity, SD-WAN, alarmcentrales, datacenters, contactcenters, Sommige organisaties zetten ons volledig portfolio aan oplossingen in."

 

"Soft- en hardware zijn daarbij niet voldoende. Daarom zoekt Telenet Business voor elke uitdaging de juiste specialisten. Deze mensen vullen de vaak urgente nood aan IT-specialisten in bij Belgische bedrijven in. Velen hebben IT-vacatures openstaan. Omdat IT-profielen schaars zijn op de arbeidsmarkt wenden ze zich vaak tot ons, ziet Peter. Wij investeren fors in onze mensen. Zo creëren we een aantrekkelijke en uitdagende werkomgeving, om van hieruit het verschil te maken voor onze klanten. Wij willen dat onze klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten."

Zoektocht naar eenvoud en service

"Onze bedrijfsklanten - waaronder meerdere bekende grote bedrijven uit diverse sectoren - tonen zich uiterst tevreden met de aangeboden oplossingen, de persoonlijke, kwalitatieve service en het accountmanagement van Telenet Business."

 

Met een score van 77 procent op klanttevredenheid scoort Telenet Business hoog ondanks de zeer uitdagende tijden waarin de diensten geleverd werden. Telenet Business doet het zelfs een procent beter dan vorig jaar, toen het 76 procent scoorde.

 

"We zijn heel tevreden dat onze klanten zich uitstekend bediend voelen", reageert Peter. "Een van de redenen vinden we in de sterke vereenvoudiging die we bedrijven bieden. Onze klanten bespreken hun uitdagingen met hun vaste contactpersoon. Deze biedt vervolgens oplossingen aan via specialisten en ons ruim pallet aan IT-mogelijkheden. Dit maakt dat ze bij één IT-serviceprovider de oplossing voor al hun uitdagingen vinden."

Peter Willekens

VP Operations, Telenet Business

“Wij gaan voor het volledig ontzorgen van onze klant. Dat zit zo in ons DNA.”

Kwaliteit van service en accountmanagement

De door Whitelane Research ondervraagde klanten scoren Telenet Business 84 procent op dienstverlening. Ze erkennen hiermee de uitstekende kwaliteit van ontvangen service, deadlines en vereiste technische vaardigheden van de mensen die de IT-oplossingen komen implementeren. 

 

"De hoge score bewijst dat we onze beloftes houden, dat onze mensen de juiste expertise inzetten en de juiste oplossingen binnen timing en budget implementeren", verklaart Peter. 

 

"We zien hier dat onze mensen en ons DNA het verschil maken."

 

De kwaliteit van het accountmanagement krijgt ook een hoge score: 84 procent. "Ik stel vast dat we er opnieuw bovenuit steken in onze sector. Deze hoogste score is dan ook een mooie erkenning voor onze mensen die zich elke dag sterk inzetten om alle vragen en uitdagingen op te lossen."

 

Lees ook hoe tevreden de klanten van Telenet Business waren in 2021.

Inspiratie

Artikel

HSLB rolt samenwerkingstool uit
Het was nog nooit zo eenvoudig om te overleggen met Duitse collega's. Teams bundelt alles wat een modern bedrijf nodig heeft in de vertrouwde Microsoft Office-omgeving.

Artikel

Één ecosysteem met afgestemde securitysystemen
az Vesalius koos voor een geïntegreerde cybersecurity-oplossing. Hierdoor zijn thuiswerkers beter beschermd en heeft de ICT-afdeling een correcter zicht op netwerkgedrag van medewerkers.

Artikel

Bebotax twijfelde niet over Corporate Fibernet
Corporate Fibernet was de juiste optie voor Bebotax. Het boekhoudkantoor wilde een snelle en kwalitatieve oplossing. Het twijfelde niet toen Telecom-Makelaars zijn advies gaf.