Oplossing op maat levert zorgeloze mobiele telecom

21 december 2021 - 4 min

Hoge telecomfacturen behoren voor het transportbedrijf Middlegate tot het verleden. Met op maat gemaakte mobiele pakketten hoeft het zich geen zorgen meer te maken over mobiel bellen in heel Europa en het Verenigd Koninkrijk. Heel welkom, nu de Brexit hun activiteit gevoelig beïnvloedt.

Middlegate Europe ondervindt de Brexit aan den lijve als specialist in groupage zendingen naar het Verenigd Koninkrijk. “We bundelen goederen van verschillende klanten”, zegt Annelies Geldhof, siteverantwoordelijke voor het transportbedrijf in Zeebrugge. Die brengen we naar de haven van Rotterdam. Aan de overkant worden ze opgepikt door Britse chauffeurs. Al verloopt dat vandaag niet altijd vlekkeloos door het tekort aan chauffeurs in het Verenigd Koninkrijk.”

Zorgeloze oplossing

Ook aan onze kant van de Noordzee vormt de Brexit een uitdaging, onder meer door de uitgebreide administratie. Daarbij wil het bedrijf geen telecomzorgen. 

 

Deze zorgeloosheid vindt Middlegate Europe intussen al 5 jaar bij Telenet Business. “Het is fijn om te kunnen rekenen op Telenet Business”, legt Geldhof uit. “Ze begeleiden ons op een persoonlijk manier. Ze analyseren onze noden en stellen ons vervolgens de beste oplossingen voor. Ook is het handig dat we regelmatig samen met hen onze tarieven en pakketten kunnen bekijken.”

 

Telenet Business stelde drie mobiele pakketten voor aan Middlegate: één voor de chauffeurs, één voor de bedienden en één voor het management. Ze zijn telkens afgestemd op de noden en bieden een stabiele verbinding tot in alle uithoeken van Europa.

Einde van hoge telecomfacturen

Deze oplossingen maakten een einde aan een van de problemen van Middlegate: de soms hoge en onvoorspelbare telecomfacturen. “We gaven onze chauffeurs een smartphone en simkaart om altijd bereikbaar te zijn. Maar helaas ging niet iedereen hiermee om als een goede huisvader.”

 

Samen met Telenet Business zocht het bedrijf een oplossing. Het werden boordcomputers van het Belgische Trimble met een simkaart van Telenet Business Mobile. Deze tablets zorgen voor gps-route, track & trace-informatie, communicatie tussen chauffeurs onderling en bedrijf, veiligheidsfilmpjes en berichten. Hiermee kunnen chauffeurs over de hele Europese Unie en Groot-Brittannië onbeperkt met elkaar en het bedrijf bellen.

 

“Wat een verschil met vroeger”, lacht Geldhof. “Ik heb nu controle op onze telecomuitgaven. Tegelijk zijn onze chauffeurs altijd bereikbaar via hun boordcomputer en handelen ze alle papieren meteen digitaal af.”

Telecom groeit mee met toekomstplannen

Ook het papierwerk verloopt nu vlekkeloos en sneller dan ooit tevoren. Alle contracten, douanepapieren en vrachtbrieven worden digitaal en in realtime verwerkt via e-CMR. “Zo zien wij van hieruit meteen dat de lading is toegekomen… waarna we sneller dan vroeger kunnen factureren. Ja, inderdaad. Dankzij de digitalisering en mobiele bereikbaarheid stroomt ook onze financiële flow optimaler.”

 

Ondanks de huidige beproevingen ziet Geldhof de toekomst rooskleurig in. Het bedrijf met vestigingen in Hull, Zeebrugge en Luik investeerde 13 miljoen euro in magazijnen, nieuwe trekkers en de digitalisering. De liefde voor transporten tussen België en het Verenigd Koninkrijk is nog steeds groot. 

“Dit past bij de romantische ontstaansgeschiedenis van Middlegate”, lacht Geldhof. “Het werd 31 jaar geleden opgericht door een Schot die als voetballer in België speelde en verliefd werd op de Brugse Roza. Samen kregen ze twee zonen. Eén ervan trok naar het filiaal in Hull en werd daar verliefd op een Britse dame. Hun oudste dochter begon drie weken geleden in het bedrijf.”

 

Aan toekomstplannen ontbreekt het niet bij het transportbedrijf. “We willen onze nieuwe magazijnen optimaler benutten en de vloot doen groeien. Daarbij is het absoluut nodig dat de telecomoplossingen met ons meegroeien. Maar ook daar hoeven we zelf geen energie in te steken. Telenet Business zorgt hiervoor.”

Wat een verschil met vroeger. Nu heb ik controle op onze telecomuitgaven, en toch zijn onze chauffeurs altijd en overal bereikbaar

Annelies Geldhof

Siteverantwoordelijke Zeebrugge bij Middlegate


Uitdagingen

  • Bereikbaarheid chauffeurs.
  • Kosten onder controle.
  • Overstap naar digitale vrachtbrieven.

 

Oplossingen

  • Telenet Business Mobile.
  • Meest passende tariefformule per groep gebruikers.
  • Regelmatige analyse van noden.
     

Voordelen

  • Telecomtarieven op voorhand gekend.
  • Geen buitensporig verbruik en kosten.
  • Overal en altijd bereikbaar in Europa en het Verenigd Koninkrijk.

 

Over Middlegate

Middlegate Europe is een groeiend logistiek bedrijf gespecialiseerd in goederentransport tussen het Europese vasteland en het Verenigd Koninkrijk. Het familiebedrijf opgericht in 1989 is vandaag een Europese marktleider in deze groupage-activiteit. Middlegate heeft kantoren in Zeebrugge, Kingston upon Hull en Luik. Het stelt 150 mensen tewerk, waarvan 50 in Zeebrugge, en heeft 230 trailers en 120 trekkers.

 

Schrijf je in voor meer inspiratie*

Ontdek interviews, podcasts en andere content

Word uitgenodigd voor webinars, beurzen en netwerk-events

Download e-books en whitepapers

* We sturen je via e-mail op regelmatige basis onze content. Je ontvangt geen commerciële berichten of voorstellen. Uiteraard kan je op elk moment uitschrijven, of je voorkeuren aanpassen via de link onderaan elke e-mail. Door je in te schrijven aanvaard je het privacybeleid van Telenet