Telenet.be

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Samen door uitzonderlijke tijden

Als IT -en connectiviteitspartner stellen we alles in het werk om de gevolgen voor uw organisatie zo beperkt mogelijk te houden zodat uw business kan blijven draaien.

 

Telenet Business helpt u door deze uitzonderlijke tijden met een absolute focus op continuïteit. We zorgen onder meer voor extra vast internet en financiële ondersteuning. Zo slaan we ons #SamenErdoor.

We blijven onze initiatieven verlengen, zeker tot eind juni.

Vanaf  11 mei kan u opnieuw terecht in onze Telenet-winkelpunten. Hierbij houden we natuurlijk rekening met alle veiligheidsvoorschriften. 

 

Bekijk hieronder onze initiatieven meer in detail. Vond u daar geen antwoord op uw vraag? Bekijk hier hoe u onze diensten kan bereiken.

 

 
 
 
 

Continuïteit

Het is belangrijk dat uw medewerkers nu vlot van thuis kunnen werken.

 

Wil u een uitbreiding van uw IPVPN of iFiber-verbinding? Afhankelijk van uw technische situatie, streven we ernaar om dit binnen de 24u (op werkdagen) te voorzien. We geven hierbij prioriteit aan de cruciale sectoren zoals de zorgsector. Deze uitbreiding is betalend. En als de coronacrisis voorbij is, hebt u de keuze om kosteloos terug over te schakelen naar uw vorige abonnement of de uitbreiding te behouden. Contacteer ons voor verdere details.

Meer data

 

Meer thuiswerk, meer video-oproepen. Telenet Business zorgt ervoor dat u zich geen zorgen hoeft te maken over vaste en mobiele dataWe tellen uw mobiele data momenteel maar voor de helft mee. U krijgt deze extra data nog tot en met 24 mei. Vanaf 25 mei heeft u opnieuw gewoon de inbegrepen data van uw abonnement. Ook voor vast internet verlengen we dit tot zeker eind juni.

 

 

Meer data, wat wil dit juist zeggen?

We tellen maar de helft van wat u verbruikt. Als u bijvoorbeeld 100 MB verbruikt, tellen we maar 50 MB effectief mee: U kan 2 keer zoveel doen met data dat u nog niet hebt opgebruikt in uw facturatieperiode.

2 GB over? Dan kan u 4 GB gebruiken. 100 MB over? Dan kan u 200 MB gebruiken.

 

  • Hebt u verbruik buiten bundel? Dit zal maar voor de helft meegeteld worden.
  • Hebt u KLIK en bent u buiten bundel? Dan kan u gratis kiezen voor een grotere KLIK.

Voor welke producten is dit van toepassing?

We verhogen de data van de klanten met beperkte internetabonnementen en mobiele data simkaarten.

 

Hebt u al iFiber, Corporate Fibernet, Business Fibernet, KLIK of KLIK buro? Uw internet en mobiel was al klaar voor deze uitzonderlijke tijden. We zorgen er graag voor dat ál onze klanten de komende periode zo goed mogelijk doorkomen. 

 

Goed om te weten: Scholen met Schoolnet surfen eveneens onbeperkt.

Moet ik meer betalen voor de extra data?

Nee! We willen onze klanten helpen waar we kunnen, zeker tijdens deze uitzonderlijke tijden. Daarom rekenen we voor dit initiatief niets aan.

Waar zie ik de verdubbeling?

Op Mijn Telenet of in de Telenet app ziet u geen verhoging van het volume. Uw verbruik vult dus met halve snelheid, waardoor u dubbel zoveel kan surfen.

 

Financiële ondersteuning

Moet u noodgedwongen uw zaak sluiten door het coronavirus? We ondersteunen u door het mogelijk te maken uw diensten tijdelijk te onderbreken. Daarnaast kan u ook uitstel van betaling vragen. Contacteer ons voor meer informatie.

 

 

 

 

 

Welke diensten kan ik tijdelijk onderbreken?

Een tijdelijke onderbreking geldt voor alle vaste diensten per adres.

Kan ik uitstel van betaling krijgen?

Ja, onder bepaalde voorwaarden kan u tot 3 maanden uitstel van betaling krijgen. Het uitstel is van toepassing vanaf de facturen van maart tot het moment waarop de scholen weer open gaan en thuiswerk niet langer als noodzakelijke maatregel vanuit de overheid wordt opgelegd.

 

Meer entertainment

Sporten, cultuur of een cafébezoek, dat zit er de komende weken helaas niet in. Met een aantal gratis films en series voor jong en oud helpt Telenet Business u graag. U vindt ze op kanaal 11 en in de TV-theek. U kan genieten van de extra content in de TV-theek als u beschikt over KLIK of een digitale televieaansluiting tot 4 schermen. Ook Business TV-klanten kunnen rekenen op extra initiatieven tijdens de coronacrisis.

 

 

Waar vind ik de gratis films en series?

In de TV-Theek vindt u tot eind juni een aparte categorie: #SamenErDoor. De films en series kan u daar gratis bestellen. Tot 11/05 kan u ook op PlayTime (kanaal 11) gratis films en series bekijken. Paste u zelf de volgorde van uw kanalen aan? Dan vindt u PlayTime misschien niet op kanaal 11. U gaat dan best even op zoek in uw TV-gids.

Help, ik vind PlayTime niet terug!

Paste u de volgorde van de kanalen aan? Dan kan het dat PlayTime niet meer op kanaal 11 staat. U gaat dan best even op zoek in uw tv-gids. Tip: u herkent PlayTime aan dit logo.

Kan ik ook de rest van de TV-theek bekijken?

Hebt u Play of Play More? Dan bestelt u daar onbeperkt, zoals gewoonlijk. Ook uit onze à la carte kan u gewoon bestellen. Daarvoor betaalt u wel de normale huurprijs.

Hoe kan ik rusthuisbewoners en ziekenhuispatiënten wat afleiding bieden?

Analoge tv-kijkers vinden de nationale hitzender MENT TV terug op het mozaïekkanaal. Wie al digitaal kijkt, kan bijkomend genieten van Play Time en Eclips TV. Play Time toont een aangepast programma met films en series uit ons betaalpakket ‘Play More’. Eclips TV richt zich op 55-plussers. Een overzicht van de extra zenders per regio, alsook hoe u zenders afstemt op de verschillende types tv-toestellen kan u op aanvraag bekomen.

Wat als er geen tv-toestel is in de ruimte waar een patiënt verblijft?

Als zorginstelling met een Multi TV-abonnement bij Telenet Business kan u uitzonderlijk toegang vragen voor onze Yelo Play-oplossing. Zo kunnen bewoners en patiënten ook tv-kijken via een laptop, tablet of smartphone. Patiënten die door de COVID-19-situatie tijdelijk in ruimtes verblijven waar geen tv-toestel is, kunnen zo toch tv-kijken. Bent u geïnteresseerd in de Yelo Play-oplossing? Stuur uw aanvraag naar yelo.aanvraag@telenetgroup.be.

 

Installaties en herstellingen

Remote installaties en herstellingen voeren we maximaal uit. Is een installatie of herstelling noodzakelijk voor uw businesscontinuïteit? We analyseren de situatie met prioritaire aandacht voor de genomen veiligheidsmaatregelen.

 

 

Gaat mijn aankomende installatieafspraak nog door?

Helaas zijn we genoodzaakt om geplande installaties uit te stellen tot na de opheffing van de overheidsmaatregelen. Mocht de continuïteit bij uw organisatie in het gedrang komen door de installatie uit te stellen, dan is een uitzondering mogelijk. Bij organisaties uit de kritische sectoren gaan afspraken wel gewoon door.

 

Stel dat er toch een nieuwe installatie 'on site' nodig is, wanneer gaat die dan wel door?

Uiteraard laten we installaties 'on site' enkel doorgaan als de veiligheidsvoorschriften (zoals afstand houden, handen wassen...) door u gegarandeerd kunnen worden. Organisaties die cruciaal zijn om komaf te maken met deze crisis, krijgen vanzelfsprekend voorrang.

Ik heb een remote installatie gepland. Gaat deze nog door?

Remote installaties worden maximaal uitgevoerd in functie van de haalbaarheid. Ook hier krijgen krititsche sectoren voorrang.

Gaan noodzakelijke herstellingen nog door?

Waar mogelijk zullen herstellingen vanop afstand verlopen. Remote repair is dus nog steeds mogelijk. Indien dat geen optie is, sturen we een technieker ter plaatse.

Deze herstellingen ‘on site’ gaan enkel door als de veiligheidsvoorschriften door u gegarandeerd kunnen worden.

Krijgen kritische sectoren voorrang bij herstellingen?

Organisaties die cruciaal zijn om komaf te maken met deze crisis, krijgen steeds voorrang.

 

Samenwerken en communiceren

Bedrijven en medewerkers werken momenteel zoveel mogelijk van thuis en dat vraagt om efficiënte tools en diensten.

 

 

 

 

Hoe kan ik mijn aanbod aan mijn klanten laten zien?

Voor zelfstandigen

Online Essentials brengt een nieuwe aanpak waar wij voor u een website bouwen gebruik makende van een intuïtieve websitebuilder. Wij maken het websitedesign volgens uw voorkeuren en geven ook de aanzet tot krachtige online teksten die geoptimaliseerd worden voor vindbaarheid in de online zoekrobots. Eenmaal uw site live staat, melden we deze voor u aan bij tal van populaire online kaarten en gidsen, zodat we uw business overal op de best mogelijke manier voorstellen. En natuurlijk krijgt u toegang tot uw eigen website en mag u die zelf uitbreiden zonder een extra kost. Contacteer ons voor verdere details en neem eens een kijkje bij Online Essentials.

Hoe kan ik vlot samenwerken en communiceren met mijn medewerkers en klanten?

Voor zelfstandigen

Met Microsoft Office 365 staan al uw documenten in de cloud. Zo is het voor u en uw medewerkers mogelijk om altijd en overal documenten te raadplegen en te delen. Ook flexibel werken, van thuis, bij de klant of onderweg, gaat zo heel gemakkelijk. En met Skype en Teams, onderdeel van Office 365, communiceert u supervlot. Telenet-klanten genieten een korting. Deze korting is van toepassing als u een van volgende producten heeft: KLIK buro, Business Fibernet S, Business Fibernet, Corporate Fibernet, iFiber en iVDSL.

 

Voor KMO’s en grote ondernemingen

Telenet Business biedt verschillende oplossingen, waaronder ook tools die zonder kosten zijn. Bijvoorbeeld Microsoft Teams, Unify Circuit, Alcatel Rainbow en Avaya IX Spaces.

 

Meer uitleg hierover op www.telenet.be/ucc

Afhankelijk van uw noden stelt onze expert u de beste oplossing voor. U kunt contact opnemen via infobusiness@telenetgroup.be of op 033 551 234.

 

vaste en mobiele telefonie

Oproepdoorschakeling is altijd – maar zeker in deze situatie – handig. Nog niet gedaan? Zowel voor vaste als mobiele telefonie regelt u deze functie in een oogwenk.

 

 

 

Hoe regel ik oproepdoorschakeling voor mijn vaste lijn?

Als vaste telefonieklant kan u kiezen voor een maandelijks abonnement van 1,48 euro per maand om binnenkomende oproepen automatisch door te schakelen naar een ander nummer van uw keuze, bijvoorbeeld dat van uw gsm. Hebt u als klant al een Toplijn, dan is deze optie gratis voor u.

Hoe activeren? Meld u aan in Mijn Telenet en voeg de optie toe of vraag ze telefonisch
aan via 0800 68 000. 

Hoe regel ik oproepdoorschakeling voor ISDN BA en SIP over Coax?

U kan deze optie gratis laten activeren om binnenkomende oproepen automatisch door te schakelen naar maximaal 4 nummers van uw keuze (ook mobiele nummers).

Hoe activeren? Vraag ze telefonisch aan via 015 364 364. 

 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

Bel ons

Bel ons

Stel uw vraag op 0800 68 000

Bel ons
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs