Slecht beeld?
Wanneer je je tv-toestel draait of je TV-box of Digicorder/Digibox verschuift (bv. bij het poetsen) kunnen kabels los komen te zitten en een slecht contact geven.
- Haal daarom de coaxkabel uit je decoder en de wandcontactdoos en sluit opnieuw aan.
- Doe hetzelfde met de HDMI-kabel die je tv met je decoder verbindt.
- Herstart daarna je decoder door de stroomkabel minstens 10 seconden uit het stopcontact te halen.
- Heb je een Telenet TV-box? Dan kan je ook de knop aan de achterkant gebruiken om 'm aan en uit te zetten.
- Heb je een Digicorder/Digibox? Plaats de stroomkabel dan eerst terug in de decoder en daarna in het stopcontact.
Nieuwe coax- of HDMI-kabel nodig? Koop dan een nieuwe in een Telenet-winkelpunt in je buurt.
Beeldresolutie instellen
Als je tv verbinden is met je decoder/Telenet TV-box via een HDMI-kabel, staan de instellingen automatisch juist. Afhankelijk van je tv kan het wel zijn dat je de resolutie moet aanpassen. Dat doe je zo:
- Telenet TV-box: Druk op de huisjestoets en daarna op het tandwiel. Ga naar Beeld en Geluid > Resolutie. Maak je keuze en bevestig met OK.
- Digicorder/Digibox: Druk op de huisjestoets en daarna op het tandwiel. Ga naar Digibox/Digicorder > Voorkeuren > Beeldscherm. Maak je keuze en bevestig met OK.
Goed om te weten
- Een netwerkverdeler (NIU) die niet door Telenet geplaatst is, kan zorgen voor blokvorming.
- Gebruik alleen door Telenet goedgekeurde kabels en connectoren.
- Vermijd splitters, tussenstukken of verdeelstukken tussen de netwerkverdeler (NIU) en de Digibox of Digicorder.