nl

Netflix via Telenet activeren

Je wil blijven genieten van Netflix, maar vanaf nu via Telenet? Top! We helpen je graag stap voor stap om ervoor te zorgen dat je snel opnieuw Netflix kijkt, verrekend op je Telenet-aanrekening.

  • Bij twijfel kan je altijd een stapje terug. 
  • Klaar? Druk dan op Sluiten. 

Veelgestelde vragen

Geen zorgen. Wanneer je overstapt naar Netflix bij Telenet, verhuizen je gebruikersprofielen, kijkgeschiedenis en voorkeuren gewoon mee. Het enige wat jij hoeft te doen, is Netflix te bestellen én te activeren via MyTelenet. Je account bij Netflix wordt automatisch gepauzeerd. Hieronder lees je hoe je dat doet.

 

  1. Koop Netflix aan via onze website of MyTelenet.
  2. Na je aankoop zet je je account over via MyTelenetTip: gebruik hiervoor dezelfde e-mail login en wachtwoord die je nu al gebruikt om Netflix te kijken.
  3. Volg de stappen op het scherm om je account te (her)activeren. Ziezo. Je betaalt niet dubbel en bent klaar om te kijken.

Goed om te weten: Heb je een extra lid in jouw account? Dan kan je dat extra lid helaas niet mee overzetten naar Telenet.

  

Vanaf 31/12/2024 zal je niet langer gebruik kunnen maken van de betaalmethode ‘Diensten van Derden’ bij Telenet. Maar geen zorgen, vanuit Telenet bieden we een handige oplossing die ervoor zorgt dat je via de Telenet-aanrekening blijft betalen. Daarnaast geniet je van extra voordelen en exclusieve kortingen door twee of meer streamingdiensten te combineren.

 

Door je account te (her)activeren via MyTelenet laat je zowel Netflix als Telenet weten dat je je account wenst te behouden en over te zetten naar Telenet. Gebruik hiervoor zeker je vertrouwde e-mail login en wachtwoord zodat je gebruiksprofielen en kijkgeschiedenis behouden blijft.


Activeren doe je zo: Ga naar MyTelenet/ Producten/ TV/ Activeer je streamingdiensten en volg de stappen.

Zodra je Netflix bestelt via Telenet, ontvang je een e-mail van Telenet met daarin een activatielink.
 

  1. Klik op de activatielink in de e-mail.
  2. Volg de instructies op het scherm om je bestaande Netflix-account over te dragen.
  3. Gebruik hiervoor je vertrouwde e-mail login.

Ontving je geen e-mail? Ga dan rechtstreeks naar MyTelenet/ Producten/ TV/ Activeer je streamingdiensten en volg de stappen.

Toch nog meer hulp nodig bij het activeren? Bekijk dan ons handige stappenplan

Nadat je Netflix via Telenet aankoopt, activeer je je profiel nog even via MyTelenet. Wanneer je dat doet met je vertrouwde e-mail login en wachtwoord krijg je gewoon weer toegang tot je profielen en kijklijst. 

Wanneer je Netflix via Telenet neemt, betaal je nog steeds via je Telenet-aanrekening. Vanaf dan zie je het bedrag staan bij ‘Maandelijkse abonnementen en verbruik’ in plaats van bij ‘Diensten van derden’.

Verder geniet je van exclusieve kortingen wanneer je Netflix combineert met Streamz Premium(+), Play More of Disney+. 

Als klant bij Netflix betaal je altijd één maand vooruit en wanneer je overschakelt naar Netflix via Telenet, pauzeert je account. Daarom kan het zijn dat je Netflix éénmalig ziet staan bij zowel ‘Diensten van derden’ en ‘Maandelijkse abonnementen en verbruik’ op je aanrekening.


Stap je ooit terug over naar Netflix? Dan krijg je je resterende dagen uiteraard terug, Netflix houdt deze voor je bij.

Je verbindt jezelf aan een abonnement voor één maand. Tijdens die periode is annuleren niet mogelijk. Meer info. Na één maand kan je makkelijk online annuleren via MyTelenet. Er zijn geen extra annuleringskosten. 

In dit geval ontvang je eind december een e-mail van Netflix met de boodschap dat je betaalmethode via Telenet mislukt is en dat je een nieuwe betaalmethode dient te kiezen. Onderneem je nadien nog steeds geen actie? Dan zet Netflix je account stop omwille van het uitblijven van een betaling.

Wanneer je Netflix-klant wordt bij Telenet, geniet je van exclusieve kortingen als je Netflix combineert met Streamz Premium(+), Play More of Disney+. Daarnaast beheer je je streamingdiensten makkelijk via MyTelenet én staan al je producten en diensten op één aanrekening.

Zoek je iets anders?