nl

Wat als internetverbinding niet werkt?

Stap 1: Check je kabels of je wifi

  1. Controleer eerst of je UTP-kabel goed is aangesloten.
  2. Check? Herstart je toestel dan eens.
  3. Nog niet opgelost? Sluit je toestel rechtstreeks aan op je modem via de UTP-kabel.

Als dat niet helpt, raden we je aan om al je toestellen eens te herstarten. Hieronder leggen we je uit hoe je dat doet.

  1. Controleer eerst of er een algemeen probleem is: Zijn er werken in je buurt? Of heb je je maandelijks volume opgebruikt?
  2. Doe daarna onze 5 wifi-checks

Als dat niet helpt, raden we je aan om al je toestellen eens te herstarten. Hieronder leggen we je uit hoe je dat doet.

Stap 2: Herstart je toestellen

Trek de stekker van je modem, Access Point, switch, Powerlines en decoder uit het stopcontact. Steek ze in deze volgorde opnieuw in.

1. Modem

Het kan tot 2 minuten duren tot je modem opstart. Blijft er vooraan een lichtje knipperen? Dan krijgt hij een software-update. Trek de stekker dan zeker niet uit!

2. Access Point, (Wifi) Powerline of switch

Sluit je Access Point, (Wifi) Powerline of switch opnieuw aan nadat de modem volledig is opgestart.

3. Decoder

Steek dan je decoder opnieuw in het stopcontact. Zodra je tv-menu is opgeladen, kan je weer digitaal tv-kijken. 

Vermoed je dat één van je toestellen stuk is? Lees dan hier wat je nog kan doen of kan nakijken.

Probleem niet opgelost?

Contacteer onze klantendienst op 015 66 66 66 of via een WhatsApp-bericht.

Zoek je iets anders?