nl

Opnemen met de Telenet TV-box

Om een opname te plannen of te bekijken, moet je Telenet TV-box verbonden zijn met het internet. Heeft je TV-box geen internetverbinding? Breng dat dan eerst in orde.

Opnemen
Opname bekijken
Opname wissen
Opnemen
Opname bekijken
Opname wissen

Met de Telenet TV-box worden je opnames bewaard in de cloud. Zo raak je je opnames niet meer kwijt als je een nieuwe box nodig hebt. Je kan tot 200 uur aan programma’s opnemen. Als je meerdere boxen hebt, telt die 200 uur voor al je boxen samen en kan je je opnames op eender welke box raadplegen.

Hoe opnemen?

Via het menu

Druk op de huisjestoets  > TV-gids > Kies een programma > Opnemen > Serie opnemen of Aflevering opnemen.

Via stembediening

Zap naar een zender > hou het microfoonicoontje van je afstandsbediening ingedrukt en zeg bv. 'opnemen'.

Als je een opname plant, kan je kiezen om ze langer dan 60 dagen te bewaren. Je opname wordt dan maximum 1 jaar bewaard. Duid je dat niet aan, dan verdwijnt je opname automatisch na 60 dagen.

Hoe opname bekijken?

Via het menu

Druk op de huisjestoets > Opnames. Je vindt er je opgenomen en geplande programma's. Je 18+ opnames vind je onder de categorie '18+ opnames'.

Via stembediening

Hou het microfoonicoontje van je afstandsbediening ingedrukt en zeg bv. 'opnames'.

Wil je een opname (her)bekijken die je hebt opgenomen op een VTM- of Play-zender? Dan kijk je eerst 1 minuut reclame voor de opname start.

Wat betekenen de iconen naast de opnames?

Opname is gepland.

Programma wordt opgenomen.

Programma werd deels opgenomen.

Programma werd volledig opgenomen.

Programma werd niet opgenomen.

Hoe opname wissen?

Via het menu
  1. Druk op de huisjestoets > Opnames > Opgenomen
  2. Selecteer het vuilbakicoontje met het pijltje naar rechts en druk op OK
Hoe een geplande opname annuleren?
  1. Druk op de huisjestoets > Opnames > Gepland
  2. Selecteer het vuilbakicoontje met het pijltje naar rechts en druk op OK

Mijn cloud is vol. Wat nu?

Hoeveel vrije ruimte je nog hebt om op te nemen, zie je in het balkje bovenaan je tv-scherm.
Is je cloud vol? Dan kan je geen nieuwe opname meer plannen. Wis enkele opnames zodat je weer genoeg ruimte hebt. Daarna kan je opnieuw opnemen. 

Zoek je iets anders?