nl

Probleem met de MyTelenet-app? Los het zo op!

Werkt de MyTelenet-app niet goed? Krijg je een foutmelding als je aanmeldt? Dat is irritant. We helpen je zoeken naar een oplossing! Check je even of het hier misschien aan ligt:

Besturingssysteem
Internetverbinding
Type gebruiker
Iets anders
Besturingssysteem
Internetverbinding
Type gebruiker
Iets anders

Je MyTelenet-app werkt misschien niet omdat je besturingssysteem verouderd is. Gewoon je besturingssysteem updaten, lost het zo op!

Vanaf deze versie (of nieuwer) werkt de MyTelenet-app:

iOS 13.0

Dit besturingssysteem draait op Apple-toestellen (iPhone en iPad).

Android 5.0

Dit besturingssysteem draait op Samsung-, Motorola-, Nokia-, Sony- en Huawei-toestellen.

Goed om te weten

Je kan de app downloaden in de Apple Store als je een Apple-toestel hebt of in de Play Store als je een Android-toestel hebt. Ontdek hoe je de MyTelenet-app perfect installeert!

Krijg je een melding dat je offline ben? Check dan even of je verbonden bent met het internet. Vaak is je internetverbinding dan weggevallen waardoor je de app niet kunt gebruiken. Terug internet? Dan werkt alles normaal gezien!

De MyTelenet-app werkt met verschillende gebruikersprofielen. Je gebruikersrol of -type bepaalt of je volledige toegang hebt tot informatie op de app. Zie je dus sommige items niet staan in het menu (bv. openstaand saldo en wifi-netwerk)? Dan kan dat liggen aan je rol.

Deze 3 rollen zijn er:

Beheerder

Je hebt volledige toegang tot de MyTelenet-app. Je kan het verbruik van alle gebruikers zien, instellingen aanpassen, gebruikers toevoegen en veel meer.

Contracthouder

Je kan alles doen wat een beheerder kan. Bovendien staan de Telenet-diensten op jouw naam. De contracthouder blijft altijd hetzelfde.

Gebruiker

Je hebt beperkte toegang tot de MyTelenet-app. Je kan alleen je persoonlijke verbruik en instellingen bekijken. Alleen een contracthouder of beheerder kan je uitnodigen om gebruiker te worden. 

Goed om te weten

Ben je beheerder of contracthouder en zie je je openstaand saldo toch niet? Sluit de app dan volledig af en start opnieuw op.

Ligt het toch aan iets compleet anders? Dat kan. Soms zit er wel eens een kink in de kabel. Hoe je de app meestal weer aan de praat krijgt, is door volledig af te sluiten en opnieuw op te starten of de app te verwijderen en terug te installeren.

Afsluiten en starten

Dat hangt af van je toestel en besturingssysteem. Zo doe je het meestal bij Apple- en Android-toestellen (versie 9 en hoger):

Stap 1

Swipe omhoog vanaf de onderkant.

Stap 2

Veeg de MyTelenet-app naar boven.

Stap 3

Open de MyTelenet-app opnieuw.

Tip! Heb je nog een iPhone met homeknop? Dubbelklik dan op de homeknop en swipe de app naar boven.

Verwijderen en installeren

Ook dat hangt af van je bestuuringssyteem. Doe het zo bij...

iOS
Stap 1

Hou de MyTelenet-app ingedrukt.

Stap 2

Tik op Verwijder app.

Android 13 en hoger
Stap 1

Tik op het profielicoon in de Google Play Store-app.

Stap 2

Tik op Apps en apparaten beheren > Beheren.

Stap 3

Tik op de naam van de app die je wilt verwijderen > Verwijderen.

Download de MyTelenet-app opnieuw

Veelgestelde vragen

Je ziet het toegevoegde toestel na ongeveer 10 minuten in de MyTelenet-app bij je ‘thuisnetwerk’. Duurt het langer? Bij sommige netwerken kan het tot een uur duren vooraleer het toestel zichtbaar is.

Geen zorgen, je Telenet-toestel werkt nog prima. Wil je je toestel opnieuw in je ‘thuisnetwerk’ in de app zien verschijnen? Haal het toestel even uit het stopcontact en steek het daarna opnieuw in. Daardoor zal je toestel na 10 minuten weer zichtbaar zijn in de app. Duurt het langer? Bij sommige netwerken kan het tot een uur duren vooraleer het toestel zichtbaar is.

Check je even het volgende?

  • Kijk je toestellen na: mogelijks staan ze in slaapstand.
  • Ga naar je ‘thuisnetwerk’ in de app en check of je toestel verbonden is met een Telenet Wifi-booster of Telenet-modem. Alleen dan zie je ze staan in je thuisnetwerk.

Helaas is dat een beperking in de weergave van je ‘thuisnetwerk’ in de app. Toestellen die via een netwerkkabel verbonden zijn met je Access Point worden weergegeven alsof ze verbonden zijn met je modem.

Je kijkt best eerst even na of al je (Wifi) Powerlines ziet staan in je ‘thuisnetwerk’. Is dat niet zo? En wil je de toestellen zien in je ‘thuisnetwerk’ in de app? Haal je toestellen die je niet ziet even uit het stopcontact en steek ze daarna opnieuw in. Na 10 minuten zie je normaal gezien je toestellen weer in de app. Duurt het langer? Bij sommige netwerken kan het tot een uur duren vooraleer het toestel zichtbaar is.

De namen die je ziet in je‘thuisnetwerk’, krijgen we van de toestellen zelf via je internetverbinding. Het is mogelijk dat de namen van je toestellen niet altijd even duidelijk je toestel omschrijven. Je ziet bv. als naam ‘unknown’ of een sterretje.

In de MyTelenet-app wordt je verbruik afgerond. Daardoor zie je een klein verschil met de weergave van je verbruik in MyTelenet.

Zoek je iets anders?