Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Domiciliëring geweigerd, wat nu?

Als er onvoldoende geld op je rekening staat op het moment dat Telenet het bedrag van je aanrekening opvraagt bij je bank, dan wordt je domicliëring geweigerd. Wat er dan gebeurt ontdek je in deze video.

 

Opgelet: Je domiciliëring kan ook geweigerd worden om één van onderstaande redenen. Wanneer dat het geval is, geldt hetzelfde proces. 

  • afspraak tussen jou en de bank om de betaling niet te laten doorgaan
  • technisch probleem
  • rekeningnummer stopgezet of geblokkeerd door jou of door je bank

Bij 1ste weigering

We laten je via e-mail en/of sms weten dat je domiciliëring geweigerd werd en vragen je om het openstaande saldo meteen te betalen via overschrijving.

 

Ontvangen wij dit niet voor de opmaak van je volgende aanrekening? Dan vragen wij het bedrag opnieuw op bij je volgende aanrekening. Je betaalt dan je oude en nieuwe aanrekening samen. Zorg dus voor voldoende saldo op je rekening. We rekenen een herinneringskost (€10) aan voor laattijdig betalen.

Rekening geblokkeerd of stopgezet?

  • Dan laat je bank ons dat weten (bij opvraging via domiciliëring).
  • We zetten je domiciliëring stop.
  • Je betaalt je huidige en je volgende aanrekeningen dus via overschrijving.
 
 

Bij 2de weigering

We zetten je domiciliëring stop. Je betaalt dus vanaf dat moment via overschrijving. We rekenen een herinneringskost (€10) aan voor laattijdig betalen.

 

Wil je nadien toch opnieuw via hetzelfde domiciliëringsmandaat betalen? Contacteer ons dan binnen de 13 maanden na onze stopzetting.

 

Opgelet: Wanneer je je domiciliëring zelf hebt stopgezet, van bank veranderde of je rekeningnummer geblokkeerd werd, kan je je domiciliëring nadien niet opnieuw activeren met diezelfde mandaatreferentie. Vraag dan een nieuwe domiciliëring aan. 

 
 
{{lineValue}}

Je open saldo betalen?

 
 

Relevant voor jou

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor jou.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via Whatsapp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel je vraag via het contactformulier.

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een winkelpunt.

Kom langs