nl

Alles over de Minimodem

Heb je een ONE of ONEup-abonnement? Dan neem je met de Minimodem je wifi mee op pad. Zo maak je on the go een persoonlijke hotspot van je netwerk en ben je ook onderweg zeker van een veilige, persoonlijke verbinding.

Wat zijn de voordelen?

  • Eén simpele verbinding voor wel 10 toestellen
  • Hij past gewoon in je achterzak! Je neemt hem zonder problemen overal mee en surft zo altijd in alle vrijheid.
  • Je smartphonebatterij blijft gespaard, want die hoef je niet meer te gebruiken als hotspot voor je tablet of je laptop.
  • Surf altijd veilig want je Minimodem heeft een eigen netwerknaam en -wachtwoord. Je kiest dus zelf wie je toegang geeft tot je hotspot.
  • Liever een persoonlijke netwerknaam of eigen wachtwoord instellen? Dat kan!
Gebruik je inbegrepen datasimkaart van je ONE(up) abonnement

Om je Minimodem te gebruiken, heb je ook de inbegrepen datasimkaart van je ONE(up) nodig.

  • Datasimkaart al in huis? Dan gebruik je die in je Minimodem. Per ONE of ONEup heb je recht op 1 datasimkaart. Je ontvangt dus geen extra datasimkaart bij je Minimodem.
  • Nog geen datasimkaart? Je ontvangt ze automatisch thuis in je brievenbus na bestelling van de Minimodem.

Hoe werkt het?

1.

Je Minimodem maakt met je datasimkaart verbinding met het mobiele netwerk (4G).

2.

Dat mobiele netwerk wordt omgezet in wifi.

3.

Je verbindt tot 10 toestellen met de wifi die je Minimodem uitzendt. Zo surf je ook met je toestellen zonder simkaart.

4.

De Minimodem heeft een batterij die je moet opladen voor het eerste gebruik. Daarna gaat de batterij tot 7 uur mee bij normaal gebruik. In slaapstand gaat je batterij uiteraard veel langer mee.

Let op! Je gebruikt je Minimodem best niet bij temperaturen lager dan 0° en hoger dan 35°. Ook opladen doe je best niet als het kouder is dan 0° of warmer dan 45°.

Meer over ...

Levering
Eerste gebruik
Je modem
Levering
Eerste gebruik
Je modem

Je Minimodem thuis ontvangen? Controleer dan eerst je bestelling!

Beschadigd

Is je toestel of de verpakking beschadigd bij levering? Teken dan niet voor ontvangst, weiger je bestelling en bel ons op 015 66 66 66. Wij zorgen voor de terugbetaling en laten je weten wanneer je opnieuw kan bestellen.

Heb je al getekend voor ontvangst en merk je het pas achteraf? Vul dan het online retourformulier in.

Bestelling annuleren

Je hebt een herroepingsrecht van 14 dagen om je telefonische of online bestelling te annuleren. Vul het online retourformulier in. We verwerken de info en je krijgt een retourlabel via e-mail. Heb je de originele doos niet meer? Gebruik dan een doos met gepaste afmetingen en eventueel wat opvulmateriaal. Zorg ervoor dat ze goed afgesloten is. Kleef het retourlabel op de doos en geef ze af in een ophaalpunt van PostNL in je buurt.

Voldoet je toestel aan de voorwaarden? Dan storten we je geld terug als we het toestel ontvangen. De terugbetaling zie je binnen 14 dagen op je bankrekening.

  1. Plaats de datasimkaart in de zijkant van je toestel, net zoals bij een smartphone.
  2. Druk enkele seconden op de powerknop totdat je het scherm ziet oplichten.
  3. Geef je pincode in die bij je datasimkaart zit. Navigeer tussen de cijfers met de FUNC-knop en bevestig met de powerknop.
  4. Verbind je toestel met het wifisignaal van de Minimodem. De netwerknaam (Wifi SSID) en het wachtwoord (Wifi key) vind je op de achterkant van je Minimodem. Tip! Wil je je smartphone of tablet verbinden met je Minimodem? Dan kan je eenvoudig de QR-code in het menu scannen. Open het menu via FUNC en duw verder tot je bij QR-code Wi-Fi komt. Klik op OK en scan de code.
  5. Klaar? Surfen maar!
  1. Verbind je toestel met de wifi van je Minimodem.
  2. Surf naar http://ufi.ztedevice.com of naar de Device Manager Website zoals die op de sticker op de achterkant van je Minimodem staat. Let op! Je hebt geen toegang tot de website als je niet met het netwerk van je Minimodem verbonden bent.
  3. Meld je aan met het paswoord dat je terugvindt op de achterkant van je Minimodem. Ga vervolgens naar wifi-instellingen.
  4. Pas je SSID en Wachtwoordzin aan. Gebruik minstens 1 cijfer.
  5. Herstart je Minimodem en klaar!

Op het scherm van je modem zie je je provider en je maandelijkse verbruik staan. Er branden ook een aantal lampjes die je informeren over ....

Batterij

  • Geen lampje? Je Minimodem staat uit.
  • Groen? De batterij is voldoende opgeladen.
  • Groen knipperend? Aan het opladen.
  • Rood knipperend? Tijd om te laden.

Wifiverbinding

  • Geen lampje? Dan is er geen wifi beschikbaar.
  • Blauw? Je wifi is actief.
  • Blauw knipperend? De WPS is geactiveerd.

Opgelet! De WPS-functionaliteit is verouderd en zorgt binnen je wifi-bereik voor een verhoogd veiligheidsrisico. 

Berichten

  • Geen lampje? Dan zijn er geen ongelezen berichten.
  • Blauw? Je hebt ongelezen berichten.
  • Blauw knipperend? Je hebt een nieuw bericht of het berichtgeheugen is vol.

Mobiele netwerk

  • Groen? Verbinding met 2G of 3G is mogelijk.
  • Groen knipperend? Je modem is actief verbonden met 2G of 3G.
  • Blauw? Verbinding met 4G is mogelijk.
  • Blauw knipperend? Je modem is actief verbonden met 4G.
  • Werkt je datasimkaart nog? Dat kan je testen door je simkaart in een ander toestel te steken.
  • Is je mobiele netwerk nog sterk genoeg? Je Minimodem gebruikt je mobiele netwerk. Is dat niet voldoende sterk? Dan kan je ook geen gebruik maken van je Minimodem.
  • Probeer manueel te verbinden met je Minimodem via de wifi-instellingen van je toestel. Soms helpt het om het netwerk te vergeten en opnieuw te verbinden.

Niet opgelost? Dan geef je je toestel een factory reset. Dat doe je door een fijn voorwerp in het reset-gaatje (naast je simkaart) te steken. Werkt het ook dan niet? Dan is je Minimodem waarschijnlijk stuk.

Je toestel verbindt met je Minimodem, maar de snelheid kan beter? Controleer dan de volgende stappen:

  • Je Minimodem is afhankelijk van de kwaliteit van het mobiele netwerk. Haal je trage snelheden via 4G? Dan merk je dat de wifi via je Minimodem trager loopt.
  • Sommige factoren kunnen je Minimodem verstoren. Probeer uit de buurt te blijven van andere modems of Wifi-boosters, maar ook van een babyfoon, microgolfoven of draadloze bel.
  • De afstand tot je Minimodem heeft een invloed. Muren, ramen of een plafond kunnen je wifisignaal vertragen of zelfs volledig verstoren. Je houdt je 4G router dus best in dezelfde ruimte.
  • Verbinden er veel toestellen tegelijk met je Minimodem? Hou er dan rekening mee dat je verbinding per toestel wat trager zal zijn.

Verbreekt de verbinding met je toestel(len) soms tijdens het surfen? Controleer dan de volgende stappen:

  • Je Minimodem gaat in slaapmodus als er even geen toestellen verbonden waren. Je maakt je router weer wakker door kort op de aan-knop te drukken.
  • Ben je in beweging tijdens het surfen? Dan zal je Minimodem soms van zendmast wisselen, omdat die het mobiele netwerk gebruikt. Is de mobiele dekking op sommige locaties minder goed? Dan kan het even duren voor je Minimodem een nieuw mobiel signaal oppikt. Ook je wifisignaal valt dan even weg.
  • Je Minimodem herstarten kan ervoor zorgen dat je met een andere zendmast verbindt. Zo heb je soms een stabieler signaal.

Is je Minimodem stuk en binnen garantie? Dan ruilen we je Minimodem om:

  • Meld je toestel aan voor retour via het retourformulier.
  • Valt je toestel binnen garantie? Dan ontvang je een retourlabel via e-mail.
  • Haal je datasimkaart uit je Minimodem! Doe je dat niet, dan zal je later een nieuwe simkaart moeten aanvragen tegen betaling.
  • Verpak je Minimodem in de oorspronkelijke verpakking en kleef het retourlabel dat je per mail ontving op de doos. Heb je de originele doos niet meer? Gebruik een doos met gepaste afmetingen en eventueel wat opvulmateriaal. Zorg ervoor dat ze goed afgesloten is.
  • Geef de doos af in een ophaalpunt van PostNL in je buurt.
Zoek je iets anders?