Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

Telenet digitaliseert mee

bij Tuerlinckx

Fiscale Advocaten

 
 
 
 

Tuerlinckx Fiscale Advocaten bewijst als ‘kleiner’ advocatenkantoor dat digitalisering niet enkel een uitdaging voor de grote spelers is. Het ambitieuze kantoor maakt geleidelijk de transformatie van papier naar digitaal. Voor zijn elektronische communicatie en databeheer rekent het op Telenet.

 
 

Advocaat Jan Tuerlinckx houdt in een van de meest imposante herenwoningen van de Antwerpse leien een bevlogen pleidooi voor de digitalisering van de advocatuur. “Onze sector is waarschijnlijk een van de laatste waarin technologie het functioneren en de efficiëntie nog niet ingrijpend veranderd heeft.”

 

“Ons kantoor zet technologie in om nog beter en efficiënter te werken”, gaat Jan verder. “Advocatuur zal nooit 100% digitaal worden. Eerder een mix van papier en digitaal. Wij willen die mix optimaal benutten.”

Kennismanagement en Big Data

Als we Jan Tuerlinckx een voorbeeld van de implementatie van nieuwe technologie vragen, glinsteren zijn ogen. Hij is terecht trots op het kennismanagementproject van zijn kantoor: “Wij maken de kennis van elke advocaat die bij ons werkt, snel en continu beschikbaar voor andere medewerkers. Dit houdt in dat al onze informatie in een grote ‘big data container’ in de cloud wordt opgeslagen. In die massa informatie gaat onze text mining-software aan de slag. We creëerden als het ware onze eigen Google. Zo vermijden we dubbel werk. Een advocaat krijgt bijvoorbeeld een seintje als er al modelteksten bestaan binnen de context waarin hij bezig is. Maar je hebt niets aan zo’n platform als het traag is of als je netwerk het laat afweten. We zijn dus blij met de snelheid en stabiliteit die Telenet ons biedt.”

Vlekkeloze communicatie

Jan Tuerlinckx legt uit hoe Telenet de werking van zijn kantoor faciliteert: “Advocatuur is communicatie. En moderne communicatie loopt over technologie. Telenet is onze partner voor communicatie en databeheer. E-mail en telefoon zijn vandaag superbelangrijk voor onze werking. Wij bellen met Voice over IP. Advocaten durven zich wel eens – en dat is een running gag in onze sector – verschuilen achter excuses. Eén excuus kunnen wij alvast niet meer gebruiken: beweren dat we een cliënt niet konden terugbellen wegens een mankement aan ons netwerk. Telenet heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Dat maakt het bijzonder moeilijk om de service bij pannes te beoordelen. Alles werkt altijd perfect.”

 

Van bij de opstart is Tuerlinckx Fiscale Advocaten Telenet-klant. “Mijn vennoot en ikzelf waren beiden thuis tevreden over Telenet,” aldus Jan Tuerlinckx. “En collega’s hadden goede ervaringen in hun kantoren. Telenet heeft toen onze noden heel goed ingeschat en ons hier met Business Fibernet een heel geschikte oplossing aangeboden.”

 

Telenet biedt ook consultancy en advies aan. Jan Tuerlinckx knikt: “Ik heb nog geen beroep op die service gedaan. Maar ben dat wel van plan. Eind van dit jaar verhuizen we naar de Van Putlei. Onze uitvalsbasis wordt opnieuw een statig gebouw, maar uitgerust met de modernste infrastructuur. In een sector die niet meteen IT-driven is, is het advies van een partner zoals Telenet meer dan welkom. Ik wil proactief rond de tafel zitten om op voorhand de juiste keuzes te maken en optimale voorbereidende werken te doen.”

Klaar voor de toekomst

“Als advocatenkantoor ben je eigenlijk ten opzichte van je cliënten verplicht om voor de beste provider te kiezen”, legt Jan uit. “Je moet er alles aan doen om bedrijfszekerheid en optimale bescherming te waarborgen. Met een partner als Telenet zitten we goed. Ook voor de uitdagingen die ons nog wachten. Ik ben overtuigd dat we geleidelijk weg zullen evolueren van e-mail, en met een gebruiksvriendelijke businessversie van chatboxen gaan werken. Verder is veiligheid natuurlijk cruciaal. Datalekken zijn rampzalig als je weet hoeveel vertrouwelijke informatie wij van onze klanten krijgen.”

 

Verstaat Telenet de noden van een advocatenkantoor? Jan Tuerlinckx protesteert: “Ik vind het uitgangspunt van die vraag niet correct. Ik wil niet benaderd worden als advocatenkantoor. Wél als een moderne onderneming in een dynamische digitale wereld. En zo ziet Telenet ons ook. Gelukkig, want in die aanpak schuilt veel meerwaarde. Advocatenkantoren moeten moderne ondernemingen worden. Wij hebben het gevoel dat Telenet ons enorm helpt bij die switch.”

Als advocaat ben je ten opzichte van je cliënten verplicht om de beste provider te kiezen.

Jan Tuerlinckx
Advocaat-Partner

 
 
 
 

Tuerlinckx Fiscale Advocaten

Tuerlinckx Fiscale Advocaten is gespecialiseerd in het verdedigen van de belangen van belastingplichtigen. Het kantoor telt een 20-tal medewerkers verspreid over 3 vestigingen. Het hoofdkantoor bevindt zich in Antwerpen. Cliënten kunnen ook terecht in bijkantoren in Westerlo en Luik.