Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 

KBC

"Kwaliteit is voor ons het Olympisch minimum."

Luc Pauwels,

General Manager IT

 
 
 
 

Uitdagingen

  • Capaciteit en beschikbaarheid
  • Dekkingsgraad netwerk
  • Total cost of ownership
     
 
 

Oplossingen

  • IP-VPN met 800 aansluitingen
  • Aansluitingen met coax én VDSL
  • Mobiel netwerk
 
 

Voordelen

  • Hoge betrouwbaarheid
  • Uitgebreide dienstverlening
  • Flexibele samenwerking, al 16 jaar
 
 

KBC digitaliseert op het ritme van de klant

KBC staat aangeschreven als een van de meest innoverende bedrijven in de financiële sector. Wat de bankverzekeraar drijft? De klant. "De klantenrelatie blijft voor ons de basis, ook in een maatschappij die meer en meer mobiel wordt", legt Luc Pauwels, General Manager IT, uit. "Onze klanten moeten zelf kunnen kiezen hoe zij hun relatie met ons willen hebben. De klant beslist."

Luc Pauwels: "Wij moeten er wel voor zorgen dat alles voor onze klanten gemakkelijk, veilig en snel gaat, ook als ze mobiel zijn. En dat moeten wij realiseren binnen een specifiek, sterk geregulariseerd kader. Als bankverzekeraar vertrouwen mensen ons informatie toe die wij met grote zorgvuldigheid behandelen. Privacy en cybersecurity nemen wij zeer ernstig."

Stijgende digitaliteit

Luc Pauwels: "Als je het klanten zo gemakkelijk mogelijk wilt maken, heb je vandaag een telecompartner nodig die je capaciteit en beschikbaarheid kan garanderen. We zijn daarin heel veeleisend, want onze klanten maken meer en meer gebruik van digitale toepassingen. We hebben nu meer dan een miljoen klanten met een abonnement op Touch, onze bankapplicatie op browsers en tablets. Daarnaast zijn er nog 630.000 gebruikers van onze mobiele app op smartphones. Op een paar maanden is dat laatste aantal verdrievoudigd, en het blijft stijgen."

"Zes jaar geleden zaten we op boardmeetings nog met dikke bundels papier voor ons. Nu ligt er geen blad meer op tafel."

Luc Pauwels

General Manager IT

Complexe vereisten

Ook intern is de digitaliteit bij de bankverzekeraar enorm toegenomen. "Zes jaar geleden zaten we op boardmeetings nog met dikke bundels papier voor ons", vertelt Luc Pauwels. "Nu ligt er geen blad meer op tafel. In die digitaliteit willen we iedereen mee krijgen, ook onze kantoren. Dat is een complexe zaak. Je moet voor wifi zorgen, voor beschikbaarheid 24 uur op 24, voor veiligheid, mobiel binnenbereik enzovoort."

Netwerk

Telenet bouwde voor de bankkantoren een VPN met een 800-tal redundante aansluitingen. "Zij lieten in het verleden zien wat ze konden, en mede daarom zijn we met hen verder gegaan", zegt Luc Pauwels. "Kwaliteit is daarbij voor ons het Olympisch minimum. Kantoormedewerkers zouden zich idealiter niet met technologie mogen bezighouden. Alles zou vanzelf moeten gaan, zodat ze zich kunnen focussen op goede adviezen aan onze klanten."

Andere KBC-medewerkers over Telenet

Kristof Loots, ICT-infrastructuurarchitect KBC

"Dat Telenet coax en VDSL naast elkaar aanbiedt, is een heel groot voordeel. Dat vertaalt zich in hoge cijfers inzake beschikbaarheid. Soms maakt connectiviteit ook kleine, maar heel nuttige dingen mogelijk. Je kan bijvoorbeeld met onze mobile app ook zonder bankkaart geld afhalen."

Johan Schrijvers, Hoofd Telecom eWorkplace KBC

"Beschikbaarheid is ook voor onze thuiswerkers heel belangrijk. Geowerken, zoals wij dat noemen, zit heel erg in de lift bij ons. Op vrijdag zag ik het aantal thuiswerkers al in de richting van de 3000 mensen gaan. Als je dan als bedrijf nog vlot wilt functioneren, heb je echt goede connectiviteit nodig. Toestellen spelen ook een rol, maar connectiviteit is essentieel."

Tom Beelen, dienst Aankoop KBC

"Telenet heeft een heel praktische, oplossingsgerichte manier van werken die goed bij ons past. Zowel over de uitrol van het VPN, de flexibiliteit als de snelheid van reageren zijn we heel tevreden."

 
 
 
 
 
 

Over KBC

KBC ontstond in 1998 uit de fusie van Kredietbank, CERA Bank en ABB Verzekeringen. Vandaag heeft de bankverzekeraar tien miljoen klanten in België en landen als Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Bulgarije en Ierland. In totaal heeft KBC ongeveer 38.000 medewerkers in dienst.