Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 
 
 
 

Uitdaging

  • Groeiende behoefte aan communicatie
  • Continuïteit waarborgen
  • MPLS-netwerk vervangen door webgebaseerde applicaties
  • Kosten onder controle houden
 
 

Oplossingen

  • Corporate Fibernet
  • Inbegrepen back-up
 
 

Voordelen

  • Schaalbare en aanpasbare bandbreedte
  • Gegarandeerde continuïteit
  • Prijs-kwaliteitverhouding
  • Eén aanspreekpunt
 
 

DEKRA kiest voor zekerheid met Corporate Fibernet

DEKRA is een onafhankelijke kennisorganisatie met zo’n 200 medewerkers in België. Om hen efficiënter te laten werken, stapt het bedrijf van zijn client serverapplicaties over op webgebaseerde applicaties. "In onze kantoren in Sint-Stevens-Woluwe kunnen we ons absoluut geen uitval veroorloven", zegt IT-verantwoordelijke Eddy Van der Linden. "Daarom kozen we voor Corporate Fibernet met inbegrepen back-up."

Om schade correct te kunnen vergoeden, is een gedetailleerde raming door onafhankelijke experts nodig. Een van de marktleiders daarin is DEKRA. Als internationale kennisorganisatie heeft het 32.500 medewerkers in dienst, verspreid over 50 landen.

Van client server naar web based

De 200 medewerkers van DEKRA België werken vanuit zes locaties: vier in Vlaanderen en twee in Wallonië. "Tot voor kort had elke locatie zijn eigen IT-infrastructuur met MPLS-verbinding", steekt IT-verantwoordelijke Eddy Van der Linden van wal. "We werkten lokaal met client serverapplicaties. Maar daar willen we graag van afstappen, omdat het duur is en omdat DEKRA nog steeds aan het groeien is. Daarom zijn we aan het evolueren naar webgebaseerde applicaties. En dan neemt het belang van de internetconnectie uiteraard ook toe."

Kritische locatie wordt voorloper

De meeste locaties van DEKRA zijn uitgerust met Business Fibernet-verbindingen. "Voor onze kleinere locaties volstaan die verbindingen inderdaad," zegt Eddy, "maar bij onze kantoren in Sint-Stevens-Woluwe ligt het anders. Daar is de connectiviteit wél kritisch."

 

Eddy verduidelijkt: "In Sint-Stevens-Woluwe alleen werken een 50-tal mensen. Maar wat meer is, ze werken uitsluitend via webgebaseerde applicaties. Onze mensen daar zijn volledig afhankelijk van ons online backofficeprogramma en Office 365. Sint-Stevens-Woluwe is als het ware de voorloper van onze IT-transformatie. Mocht er daar een internetuitval zijn, zitten we met 50 werkloze mensen. Stabiliteit en redundantie zijn er cruciaal, daarom hebben we er de stap gezet naar Corporate Fibernet, met de inbegrepen back-up."

Logische keuze voor Telenet

Dat DEKRA voor zijn redundante oplossing voor Telenet koos, was niet meer dan logisch voor Eddy: "Enerzijds zijn we zeer tevreden over onze Business Fibernet-verbindingen – we hebben nog nooit noemenswaardige problemen gekend – en anderzijds scoorde Telenet qua aanbod en prijs-kwaliteit veruit het beste. Andere providers gaven lagere snelheden en minder garanties, maar waren toch duurder."

 

Ook de samenwerking met Telenet speelde een rol. "We werken al vijf jaar vlot samen met Telenet en hebben er ons vaste aanspreekpunt. Onze Account Manager is zeer toegankelijk en we krijgen altijd zeer snel een antwoord op onze vragen. Dat speelde natuurlijk mee bij onze beslissing", zegt Eddy.

Stabiele oplossing

DEKRA koos voor een Corporate Fibernet-verbinding met gegarandeerde bandbreedte tot 1Mbps. "Na één jaar kunnen we stellen dat het een zeer stabiele oplossing is. Ik kan niet zeggen of die back-up al is moeten invallen, maar dat betekent alleen maar dat het werkt. We hoeven ons dus geen zorgen meer te maken over onze connectiviteit."

 

De keuze voor Corporate Fibernet was ook een financiële meevaller. Eddy bevestigt: "We konden een dure internationale MPLS-verbinding opzeggen, wat uiteraard een mooie kostenbesparing met zich meebracht. Onze doelstelling is dan ook om op termijn al onze data en VoIP-trafiek niet meer over dure MPLS-lijnen te sturen, maar naar stabiele en performante internetverbindingen over te stappen."

"Telenet heeft de vooropgestelde deadlines van de uitrol steeds gerespecteerd en altijd zeer proactief gecommuniceerd."

Eddy Van der Linden

IT-verantwoordelijke

 
 
 
 

Over DEKRA

DEKRA België is een expertise- en schaderegelingsbureau met zo’n 200 werknemers, onderverdeeld in twee businessunits. DEKRA Expert Services is gespecialiseerd in voertuig-, marine-, brand- en aansprakelijkheidsexpertises, DEKRA Claims Services beheert als outsourcingpartner voor verzekeraars en wagenparkbeheerders nationale en internationale schadedossiers van a tot z.