Telenet-toestellen leveren en terugsturen
Hier kom je alles te weten over de levering van specifieke Telenet-hardware zoals modems, wifi-pods, boosters of decoders.
We kunnen je gegevens niet ophalen. Maak zelf je keuze
Online besteld?
We doen er alles aan om je toestel binnen 2 tot 4 werkdagen (uitgezonderd zon- en feestdagen) na je online bestelling bij je thuis of op een ander adres in België te leveren.
Zodra je je toestel hebt ontvangen, kan je aan de slag om het te installeren. Beetje hulp nodig daarmee? Geen paniek, we helpen je graag!
Heb je na 4 werkdagen na je bestellen je toestel nog niet gekregen of heb je vragen over de installatie? Contacteer ons!
Je bestelling volgen
Na je bestelling ontvang je een e-mail van PostNL met daarin een track & trace-code waarmee je de levering kan opvolgen.
In de e-mail staat bij Verwacht bezorgmoment een tijdsindicatie. Zo weet je meteen wanneer je de koerier mag verwachten.
Heb je geen e-mail met track & trace-code ontvangen? Kijk zeker eens in de spamfolder van je mailbox.
Vind je je e-mail nog steeds niet terug? Laat het ons weten!
Niet thuis?
Je ontvangt een e-mail en een kaartje van de koerier. Daarmee kan je op vertoon van je identiteitskaart je pakje afhalen in een afhaalpunt van Post NL in je buurt.
Niet afgehaald na 7 dagen? Dan wordt je toestel teruggestuurd naar Telenet en je bestelling geannuleerd, zonder extra kosten.
Bestelling annuleren?
Bij levering kan je het toestel weigeren. De koerier neemt het dan terug mee en je bestelling wordt geannuleerd. Je behoudt je huidige Telenet-diensten.
Na levering heb je 14 dagen de tijd om het toestel zelf opnieuw in te leveren.
Is je Telenet-toestel of de verpakking beschadigd?
- Teken niet voor ontvangst en weiger je bestelling. Bestel ten vroegste 2 dagen later je toestel opnieuw online. Zo ben je zeker dat je nieuwe bestelling correct geregistreerd wordt.
- Heb je al getekend voor ontvangst en merk je pas achteraf dat het toestel beschadigd is? Lever je toestel dan opnieuw in via een winkel of retourpunt.
Hoe betaal je je Telenet-toestel?
Je betaalt de huur van je Telenet-toestel en een eenmalige leveringskost (€5) via je aanrekening.
Geniet je van een promotie? Dan brengen we je hiervan op de hoogte.
Heb je een nieuw Telenet-toestel gekregen of heb je (een deel van) je diensten stopgezet? Dan vragen we je om je oude Telenet-toestel(len) terug te sturen. Dat regel je snel via PostNL!
Hoe werkt het?
- Verpak je toestel met de bijhorende kabels en eventueel de afstandsbediening in een doos.
- Druk het verzendlabel af en kleef het op de buitenkant van je verpakking.
- Zoek het dichtsbijzijnde PostNL-retourpunt op en breng je pakje binnen. Let wel: Telenet werkt samen met PostNL voor gratis levering en retour. Alleen via PostNL is terugsturen gratis!
Heb je geen printer? Je kan de toestellen ook binnenbrengen in een Telenet-winkel. Hou wel rekening met vrij lange wachttijden.
Wat moet ik terugsturen?
Modem
Je modem is het toestel dat je internetsignaal thuis verspreidt en eventueel omzet in wifi. Verwar dit zeker niet met je netwerkverdeler of versterker! Dat bakje hangt vast aan je muur en laat je gewoon hangen.
Hoe pak je 't aan?
- Maak alle kabels los van je modem.
- Gebruik voor de coax-kabel een steeksleutel.
- Lever je toestel in met de stroomkabel.
- Wissel je van modem? Dan laat je alle andere kabels hangen. Sluit ze aan op je nieuwe modem.
Goed om te weten: heb je een oude, zwarte modem (type CH6643E)? Die lever je gewoon in bij je recyclagepark. Twijfel je over je type mode? Check het snel!
Digibox/Digicorder/Telenet TV-box
- Haal de stroomkabel uit het stopcontact.
- Verwijder de hdmi-, coax- en stroomkabel uit de decoder.
- Lever de decoder in samen met de afstandsbediening en de stroomkabel.
- De hdmi- en coaxkabel kan je bijhouden.
Wifi-oplossing (wifi-pods, boosters of Access Points)
- Haal alle kabels uit de toestellen.
- Haal de toestellen uit het stopcontact.
- Lever je een Access Point in? Steek dan ook de stroomkabel in de doos.