Telenet.be

Webmail

Overzicht winkelmandje

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Bestelling afwerken

 
 
 

Smartphone/iPad defect?

Eerst even dit

Als je toestel (dat je kocht bij Telenet) niet meer werkt zoals het hoort, kan je eerst een paar zaken proberen om het op te lossen.

  • Zet je toestel 15 seconden volledig uit en dan weer aan. Soms lost dat het probleem al op.
  • Zet je toestel opnieuw naar de fabrieksinstellingen. Opgelet: back-up je gegevens eerst. Die kan je namelijk kwijt zijn.
  • Zet de meest recente software op je toestel. Opgelet: laad je toestel eerst volledig op en neem een back-up van je gegevens.
  • Al een kijkje genomen op de website van de fabrikant of in de handleiding? Vaak vind je daar ook nog tal van tips.
 
 

Helpt het bovenstaande niet?

Toestel in garantie?

Op de iPad of nieuwe smartphone die je kocht bij Telenet geniet je een commerciële garantie van 2 jaar. Binnen die periode wordt het toestel gratis hersteld of ingewisseld, afhankelijk van de aard of de ernst van het defect. Opgelet: is je tweedehandse iPhone stuk? Dan heb je maar 1 jaar garantie.

Ga met je Telenet-toestel langs in een Telenet-winkelpunt. Neem zeker je aankoopbewijs, toestel, accessoires en documenten mee.

Belangrijk! De garantie geldt niet bij schade door...

  • Ongeval (barst, breuk, plooi) of opzettelijke schade
  • Oxidatie (schade door vocht, damp, blootstelling in vochtige ruimtes, blootstelling aan dauw, te hoge temperatuurswisselingen)
  • Software-update
  • Defecte/corrupte apps en corrupte files

Ook in volgende situaties is de garantie niet geldig.

  • Toestellen waarbij laatste software-update niet is gebeurd
  • Bij kapotte accu of accessoires ouder dan 6 maanden
  • Cosmetische schade: putjes, krasjes, loskomende verf, …
  • Verkeerde instellingen
  • Als we het opgegeven probleem niet kunnen vaststellen

Toestel niet in garantie?

Ga met je Telenet-toestel langs in een Telenet winkelpunt. Neem zeker je aankoopbewijs, toestel, accessoires en documenten mee.

Wat gebeurt er precies?

  • Een van onze medewerkers stuurt je toestel op naar een erkend service center.
  • Is de reparatie nog mogelijk? En is de kostprijs ervan niet hoger dan de nieuwprijs van je toestel? Dan krijg je een offerte voor herstelling. Die offerte is een schatting van de kosten.
  • Ga je akkoord? Je ondertekent en betaalt een voorschot. Je toestel wordt hersteld en teruggestuurd naar het winkelpunt.
  • Ga je niet akkoord?
    • Als je je defecte toestel terug wil, betaal je voor de diagnose. Het service center stuurt je toestel terug naar het winkelpunt en je kan het daar dan ophalen.
    • Wil je je defecte toestel niet terug? Dan is de diagnose gratis.

Betaal je je toestel via gespreide betaling?

Als het toestel niet hersteld kan worden, kan je...

  • maandelijks blijven betalen aan Telenet Finance, tot het toestel is afbetaald.
  • In 1 keer het resterende bedrag betalen. Contacteer hiervoor Telenet Finance
 
 
 

Goed om te weten

  • Een herstelling duurt 1 tot 3 weken.
  • Je kan tijdens de herstellingsperiode een vervangtoestel gebruiken, als er 1 beschikbaar is. Mogelijk betaal je daarvoor een waarborg.
  • Vragen over de stand van zake van de herstelling? Stel ze bij je winkelpunt.
  • Tijdens de herstelling word je per sms en/of mail op de hoogte gehouden. Geef dus een mobiel nummer of e-mailadres op waarop je gemakkelijk te bereiken bent.
  • Is je toestel verzekerd? Zeg dat in het winkelpunt als je je toestel binnenbrengt. Contacteer ook meteen de verzekeringsmaatschappij. Zij geven je de juiste instructies voor de behandeling van je verzekerde toestel.
 
 

Relevant voor u

Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.
Momenteel zijn er geen persoonlijke aanbevelingen voor u.

Contacteer ons!

Graag hulp of meer uitleg?

WhatsApp

WhatsApp

Stel je vraag via WhatsApp.

WhatsApp
 
Mail ons

Mail ons

Stel uw vraag via ons contactformulier

Mail ons
 
Kom langs

Kom langs

Bezoek een business partner

Kom langs