Innovatie en vernieuwing, steeds up-to-date blijven, evolueren… Het is belangrijk, ook voor Telenet Business. Soms zijn de evoluties meer achter de schermen. Zo zijn er binnenkort wijzigingen aan onze computersystemen. Die hebben eenmalig invloed op je volgende factuur. Zo zal je factuur er overzichtelijker uitzien. En de facturatieperiode is voor een keer langer. Dat lichten we graag even toe in onderstaand filmpje.
Heb je KLIK, alleen een mobiel abonnement van Telenet of ben je nieuwe klant sinds 1 april 2016? Dan verandert er niets voor jou.
Tot nu toe kon het zijn dat elke Telenet-dienst – digitale tv, internet, je telefoon, enzovoort - een facturatieperiode had die op een ander moment startte. Dat komt omdat je verschillende Telenet-diensten op verschillende dagen geactiveerd werden.
Je betaalde dus voor je diensten een deel van je abonnement achteraf én een deel vooruit (rode blokjes in het fictieve voorbeeld).
Je ontvangt je factuur nog altijd op dezelfde dag. Maar voortaan krijgen al je Telenet Business-diensten eenzelfde facturatieperiode en starten je abonnementen allemaal op de dag van je factuur. Da’s veel overzichtelijker, voor jou en voor ons. Je betaalt dan je vaste abonnementskosten volledig op voorhand voor de komende maand. Net zoals bij een trein-of sportabonnement.
Je betaalt daarom nu eenmalig voor een langere periode. Je krijgt dus een factuur waarvan het bedrag voor één keer hoger kan zijn. Je vindt de eenmalige aanpassing van je factuur onder de rubriek 'eenmalige aanpassing facturatieperiode'.
Je eenmalig aangepaste factuur bestaat uit twee delen :
Je betaalt dus geen hogere prijs voor je diensten, maar door de som van die twee elementen is het bedrag op je eerstvolgende factuur voor één keer hoger.
Er verandert niets voor de facturatie van je verbruik (bv. data, belminuten, bestelling uit de TV-theek…). Je betaalt je verbruik zoals altijd voor de voorbije periode en nooit vooruit.
Dan betalen zij ook eenmalig voor een langere periode. De TIP-korting wordt niet verrekend voor de abonnementen van de voorbije periode tot aan hun nieuwe startdatum. De TIP-korting wordt wel afgetrokken van de abonnementen voor de volgende maand.
Er verandert niets aan je diensten. Je factuur is eenmalig hoger dan anders, omdat de facturatieperiode voor een keer langer is.
Hou er dan rekening mee dat het saldo op je bankrekening volgende maand iets hoger moet zijn.
Graag hulp of meer uitleg?