Telenet.be

Webmail

Contenu de votre panier

{{monthlyTitle}}

{{oneTimeTitle}}

Terminer la commande

 
 
 
 

Alberts smoothierobot bereidt drankjes vollédig geautomatiseerd

Als eerste ter wereld ontwikkelde de Antwerpse start-up Alberts een slimme smoothie-automaat. Die maakt gepersonaliseerde, verse smoothies op basis van puur fruit, groenten en water. Sinds de lancering in 2017 is de Alberts Smoothie Station bezig aan de internationale doorbraak. Een prachtig voorbeeld dus van hoe het Internet of Things (IoT) ons helpt om gezonder te leven.

 
 

Hebt u het ook zodanig druk dat u vaak niet de tijd neemt om gezond te eten? Oprichters en co-CEO’s Glenn Mathijssen en Philippe Hennin beseften tijdens hun studententijd dat ze er iets aan moesten doen. En dat deden ze met de Alberts Smoothie Station.

Kiezen ... en mixen maar

Hoe het werkt? U stelt uw eigen drankje samen met de app of kiest tussen 6 vooraf ingestelde smoothies met vers fruit en/of groenten. Ingevroren fruit en groenten weliswaar, want daardoor wordt de versheid – dus de vitaminen en mineralen – zo goed en lang mogelijk behouden. Eens uw keuze gemaakt is, ziet u de robot live in actie: beker vullen met fruit en groenten, water toevoegen en mixen maar! De Alberts Smoothie Station is zelfs zelfreinigend. Betalen kan cashless of eventueel met de badge van uw organisatie.

 

De automaat houdt ook nauwgezet de temperatuur in de gaten en waarschuwt wanneer er problemen zijn die invloed kunnen hebben op de versheid van de ingrediënten. Voor de update naar het IoT-netwerk werkt Alberts samen met het team van Telenet Tinx.

Volautomatische smoothiemachine Alberts Smoothie Station bij Carrefour in Brussel

Meer dan een machine

Na de eerste twee automaten die in 2017 bij Carrefour voorgesteld werden, presenteerden Glenn en Philippe in juni 2018 de allereerste Alberts Smoothie Station in het onderwijs. Die staat in het restaurant van de VUB-universiteit, waar ze afstudeerden als ingenieur. De cirkel is rond dus, al gaat het om meer dan studenten een snack met vers fruit en groenten aanbieden. Met de bijhorende Alberts App wil het bedrijf de gebruikers helpen om te kiezen voor gezondere voeding en zich betere eetgewoontes eigen te maken.

 

En dat werpt vruchten af, want in 2017 nam Alberts de Future of Nutrition Award in ontvangst. In 2018 volgde de World's Best Food Technology Innovation award. En enkele maanden geleden werd Glenn Mathijssen nog bekroond tot Young ICT Personality 2018. Alberts ontving ook de Seal of Excellence van de Europese Commissie. Door EIT Food werd het geselecteerd als één van de 50 RisingFoodStarts in Europa. 

 

Tegelijk stromen de aanvragen binnen, uit meer dan 50 landen intussen. Eind 2019 verwacht Alberts een eerste hub te openen in de buurlanden. Ook vanuit de rest van de wereld wordt er gelonkt naar de Alberts Smoothie Station.

 

 

Meer inspiratie

 
 
 
 
Alberts logo

Over Alberts

In 2015 richtten Glenn Mathijssen en Philippe Hennin samen met CFO Stefan Maas het bedrijf Alberts op. De start-up ontwikkelde ’s werelds eerste geconnecteerde smoothie-automaat voor gepersonaliseerde smoothies. Alberts Smoothie Stations vind je in België op een tiental plaatsen, waaronder bij de VUB, Agoria en verschillende Brusselse vestigingen van Carrefour en de Vlaamse overheid. In 2019 wil Alberts maar liefst 100 smoothie-automaten bouwen. Het bedrijf zet ook verder in op duurzaamheid met eetbare rietjes en lanceert eind dit jaar composteerbare bekers.

 

Meer info: alberts.be

Alberts logo